Gezondheid alle pijlers

Keelontsteking

21-03-2015 17:19 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ha Viva-dames,

Ik heb dringend een peptalk nodig, iemand die me vertelt dat het goedkomt, en waar kan ik dan beter zijn dan hier!

Maar ik ben nieuw hier, dus zal mezelf eerst even voorstellen. Ik ben poppedijn, 38 jaar (maar voel me op het moment 80) en woon samen met m'n grote liefde. Verder werk ik fulltime en mijn grootste hobby is muziek en zingen.

Wat is er aan de hand? Vorige week zaterdag werd ik wakker met wat keelpijn. Geen probleem, dacht ik nog, veel thee met honing drinken en eventueel strepsils en dan gaat het vast wel weer over. Niet dus. Zondagochtend was de keelpijn overgegaan in een hevigere soort, alsof je een cactus inslikt, en was m'n stem verdwenen. In de dagen daarna werd het alleen maar erger en werd ik ook ziek, incl. koorts. Dinsdag naar de huisarts geweest, en je hoor, ik had een flinke keelontsteking te pakken. Ik kreeg er niets voor, moest vanzelf overgaan.

Donderdag hield ik het niet meer van de keelpijn en ik was inmiddels ook gaan hoesten, dus retour huisarts. Uiteindelijk heb ik een antibiotica kuur gehad maar tot op heden doet die nog weinig. Ik verga nog steeds van de keelpijn en ik hoest m'n longen uit m'n lijf, vooral 's nachts. Tot overmaat van ramp werd ik vanochtend wakker met een rood oog dat dichtzat door de pus, kon er ook nog wel bij.

Ik merk nu dat het me allemaal een beetje begint op te breken, de keelpijn, bijna niet kunnen eten of drinken, het hoesten waardoor ik al een paar nachten niet tot nauwelijks heb geslapen en dan zit ik nog met mijn werk. Ik ben al een week thuis en van m'n leidingevende mag ik pas weer komen als ik opgeknapt ben maar voor m'n gevoel kan ik het niet maken om nog veel langer thuis te blijven.

Dus... spreekt me moed in. Positieve ervaringen en verhalen over wonderbaarlijke genezingen mogen natuurlijk ook 😉
*schenkt een beker roosvicee in*

Komt wel goed, schatje
Gorgelen met etherische olie van salie (salvia officinalis).

Tegen verkoudheid : vernevel etherische olie van Ravintsara en adem dat in of damp er mee.
Goed uitzieken. Is er dinsdag nog geen verbetering, dan woensdag weer terug naar de huisarts. Laat dan ook even naar je longen luisteren.
Hou je taai! Ik had dat vorig jaar ook: keel, holtes, oren en ogen ontstoken. Heeft een dag of 10 geduurd. Dus...het wordt echt beter! Met een beetje geluk merk je morgen verbetering, als de ab-kuur helpt. Voor nu: lekker op de bank en je laten verwennen. Beterschap!
M'n longen zijn beluisterd, die zijn schoon en het zuurstofgehalte in m'n bloed was ook goed.

Als de ellendige hoesten maar eens stopte. Doordat ik steeds zo hoest krijgt m'n keel ook geen kans om te genezen.
Vriend is inmiddels ook geveld dus dat verwennen kan ik vergeten. We hangen hier als twee zielige vogeltjes op de bank en ondertussen doen we een wedstrijdje wie het hartst kan hoesten.
Het komt goed!

Ik had pas geleden ook een flinke keelontsteking te pakken. Mén, wat een ellende. Ik hoop het nóóit meer te krijgen.

Veel waterijsjes eten en ijskoud water drinken! De raketjes waren niet aan te slepen hier
Bij de apotheek kun je ook eigen merk hoestdrankjes krijgen die de hoestprikkel dempen. Ik zweer bij Noscapine in dit soort situaties. En de al genoemde waterijsjes.
Alles wat ijskoud is, is hier al voorbij gekomen maar ik krijg het soms niet eens doorgeslikt.

En als ik nou maar gewoon m'n bedje in kon en slapen maar zodra ik ga liggen barst die rothoest in alle hevigheid los en dan staat het hoofdeinde al wat omhoog.
Hoestprikkeldempers werken vreemd genoeg niet, heb Daro en codeine geprobeerd en normaal werkt dat prima maar nu voor geen meter.
Met keelpijn denk je vaak dat je keelontsteking hebt maar echt keelontsteking doet zo vreselijk pijn.

Ik heb het ooit gehad en zeker 10 dagen niet kunnen eten of drinken, alleen waterijs en zelfs dat was zeer pijnlijk.

2 weken erna had ik nog pijn met bv jus d orange.

Maar goed het gaat over....echt.....

heel veel sterkte🌹🌹🌹
Ik heb het ook gehad, welkom dit is dus die hele nare griep die heerst. Volgens mijn ha kan deze griep wel 2 wkn duren. Voordat je opgeknapt bent. Ik ben ook 2 wkn thuis gebleven. En aub doe dat wel want je steekt je collega's ook aan.

Voor het hoesten heb ik codeine gekregen en dat heeft erg goed geholpen trouwens. En ik kreeg geen eens een kuur. En aan de paracetamol dan maar.

Beterschap
quote:Poppedijn76 schreef op 21 maart 2015 @ 17:40:

Hoestprikkeldempers werken vreemd genoeg niet, heb Daro en codeine geprobeerd en normaal werkt dat prima maar nu voor geen meter.Dat werkt bij mij ook niet. Ik moet echt noscapine hebben (die van het eigen merk heeft een net te harden chemisch frambozensmaakje)
@Mafalda, dit is een hele echte (bacteriele) keelontsteking. Zit af en toe letterlijk te janken van de pijn.
Noscapine (tabletjes) ook geprobeerd maar zonder resultaat.

We hebben inmiddels een vermogen uitgegeven aan drankjes, pilletjes, snoepjes, smeerseltjes noem maar op maar het helpt gewoon nul.

Ik gebruik op dit moment 3x per dag Broxil 250mg t/m a.s. woensdag, 3x per dag Bisolvon hoestdrank en 3x per dag een Sanalgin om de ergste keelpijn iets te dempen.
Ik heb ook veel meer speeksel dan normaal en het is ook dikker, komt iemand dit bekend voor?
Zelf ben ik zojuist in een heel warm bad gaan liggen (voor die spierpijn van dat continue hoesten, auw). Zo goed en kwaad als het gaat (bij gebrek aan gezonde partner in jouw geval) rug insmeren met kruidnagelolie. Flanellen pyjama aan, dikke sjaal om, veel kussens in de rug en noscapine.

Man heeft ijsklontjes gemaakt van aangelengde roosvicee, die dwing ik mijzelf op te sabbelen.

Ik heb er ook acetylcysteine (bruistabletten) bij gekregen. Die halve beker krijg ik alleen niet op.

Ik hoop niet dat ik ook nog een pusoog ga krijgen , klinkt erg pijnlijk. Sterkte TO
Ja mijn hele kussen was in de ochtend nat van de speeksel😦.

Ik kon het niet doorslikken dus idd heel veel dik speeksel in mijn mond en op mijn kussen.

Allemaal herkenbaar wat je schrijft dus...en heb echt geen tips voor je sorry....
Ik mis in je rijtje gewoon paracetamol, 4x per dag 2 stuks? Hoe vervelend het ook is om in te nemen! En wat ik soms deed om m'n keel te verzachten, de waterijsjes tegen de achterkant van je tong/mond houden, hoef je het niet te slikken, maar koelt wel. En voor de afwisseling van de raketjes, zijn peren festini ijsjes ook fijn!

Succes en veel beterschap!
Ai wat naar... Sterkte samen!

Als je wat extra kussens pakt, kun je een beetje schuin omhoog gaan liggen in bed. Scheelt misschien met hoesten.
Bedankt voor het delen van jullie ervaringen en opbeurende woorden!
Speeksel op m'n kussen, leek me een beetje vies om te schrijven maar dat heb ik idd ook.
Zou paracetamol erbij niet teveel worden?

Vriend heeft nu een kuurtje amoxicline, maar daarvoor Broxil 500mg. Ik zit er aan te denken om hier op over te stappen. Op internet staan veel ervaringen van mensen die bij een keelontsteking de 500 mg variant kregen en bij de meesten hielp dat goed en vrij snel. Misschien is de 250 mg die ik heb gekregen wel te licht.
@lemoos2, heel veel beterschap, hoop dat we snel opknappen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven