Gezondheid alle pijlers

Keelpijn, tips?

31-01-2023 02:09 36 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Vreselijke keelpijn dat opeens erger en erger werd. Zelftest gedaan en het is negatief.

Ik voel me niet ziek dus wil graag naar mijn werk gaan (geen kwetsbare mensen).

Heeft iemand tips wat betreft pastilles oid? Al gegorgeld met zout en veel thee met honing gedronken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Je weet dat je jezelf niet negatief kan verklaren met een zelftest aangezien die zelftests meer gevallen missen dan oppikken? Ik gebruik trouwens vaak strepsils met lidocaine voor keelpijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ijsjes eten.
Hier ook gehad twee weken geleden en ijs was het enige wat een heel klein beetje hielp.
Alle reacties Link kopieren Quote
Zink, tijm, vit d, vit c en een ui op t nachtkastje.
Voor Strepsels oid kun je net zo goed zuigen op een kiezelsteen, wat je wss niet gaat doen :-D

Beterschap 🍀
Alle reacties Link kopieren Quote
Echt blijf thuis. Niemand is blij met een ziektekiemen verspreidende collega.
Dan moet het maar zoals het kan
Alle reacties Link kopieren Quote
Bij mij hielp toch echt uitzieken en rust nemen het meest. En de combi van pcm met ibuprofen slikken. Trachitol of strepfen verspreid over de dag nemen. Maar ik was daarnaast ook wel echt grieperig. Met alleen keelpijn zou ik niet thuisblijven want dan ben ik de helft van het jaar thuis. Hoogstens zou ik wat afstand bewaren op kantoor.
Alle reacties Link kopieren Quote
Trachitol vind ik dan heel fijn, "verdoofd" een beetje. Sabbelen op een ijsblokje kan ook, of steeds kleine slokjes drinken.
Alle reacties Link kopieren Quote
2 paracetamol 500 en een ibuprofen 400.

En let even op dat je je mond nog kunt openen. Zo niet: naar de huisarts
Af en toe een theelepel honing, dat is verzachtend en werkt licht anti-bacterieel.
Alle reacties Link kopieren Quote
Rosanna1985 schreef:
31-01-2023 02:17
Je weet dat je jezelf niet negatief kan verklaren met een zelftest aangezien die zelftests meer gevallen missen dan oppikken?

Dus? Met een negatieve zelftest ook gewoon doen alsof je toch Corona hebt?
I will not let anyone walk through my mind with their dirty feet.
- Gandhi
Alle reacties Link kopieren Quote
Geen melkproducten eten of drinken, die maken het erger. Ik maak altijd een zelfgemaakt drankje met verse stukjes gember, een halve citroen en als het genoeg afgekoeld is een flinke lepel honing ( de honing verdampt als je hem in te hete thee gooit ), dat werkt als een gek.
En blijf thuis, keelpijn is ook besmettelijk, zeker als het een ontsteking is.
Power is always dangerous. It attracts the worst and corrupts the best.
Alle reacties Link kopieren Quote
Joe schreef:
31-01-2023 07:33
Bij mij hielp toch echt uitzieken en rust nemen het meest. En de combi van pcm met ibuprofen slikken. Trachitol of strepfen verspreid over de dag nemen. Maar ik was daarnaast ook wel echt grieperig. Met alleen keelpijn zou ik niet thuisblijven want dan ben ik de helft van het jaar thuis. Hoogstens zou ik wat afstand bewaren op kantoor.

Voel me verder helemaal niet ziek, en anders zou ik ook de helft vh jaar thuiszitten.

Ik zal allerlei voorzorgsmaatregelen meenemen (handgel en genoeg tissues) en zo langs de winkel voor de snoepjes. En zal zeker afstand nemen
Alle reacties Link kopieren Quote
Gorgelen met saliethee!
Verse salie in kokend water laten trekken, laten afkoelen en mee gorgelen. Niet doorslikken, echt heel vies 😎
Maar werkt wel verzachtend.
Alle reacties Link kopieren Quote
Door de dag heen kleine slokjes lauw water drinken ('vochtig' houden) en sowieso genoeg drinken.
Verder maak ik vaak thee van stukjes gember met honing en citroensap (wel iets af laten koelen voor je drinkt).
En van Bentasil heb je zachte keelpastilles, vind ik zelf fijner dan die harde. Bij de Kruidvat te koop.
Voor ik naar bed ga met keelpijn slik ik vaak twee paracetamols en zuig op een trachitol tablet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dank voor alle tips! Ik ga wat thee prepareren in een thermosbeker
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik gorgel met zout en met colloïdaal zilver (allebei wel uitspugen), en neem zuigtabletten vitamine C met zink. Ook zorg ik voor meer anti-oxidanten en drink ik bottenbouillon.
I will not let anyone walk through my mind with their dirty feet.
- Gandhi
Alle reacties Link kopieren Quote
Overleg eerst met je werkgever
Alle reacties Link kopieren Quote
Als eten moeilijk is: banaan met melk en havermout mengen, laten 'trekken' tot de havermout genoeg vocht heeft opgenomen en dan mixen/blenderen. Daar kun je wel een paar uur op teren; flauw worden van de honger wil je er nu niet bij hebben.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoezo je voelt je niet ziek? Je bént ziek met zware keelpijn!!

Heb je al paracetamol geprobeerd? Je kunt allemaal kruidentheetjes, kippensoep en 'verzachtende' snoepjes proberen maar uiteindelijk helpt de moderne farma gewoon 100x beter.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik had ook die terrorkeelpijn vorige week, het was wel corona. Normaal helpen Diele honingpastilles, nu hielp dat niks. Het enige wat hielp was goed koud water drinken, hele kleine slokjes.

Paracetamol deed ook niks trouwens.
Alle reacties Link kopieren Quote
Strepfen werkt erg goed bij mij.
Every woman deserves a man that destroys her lipstick, not her mascara.
Alle reacties Link kopieren Quote
Kamille thee drinken.
There's nothing fair in this world, there's nothing sure in this world, there is nothing pure, so you better look for something left in this world.
Alle reacties Link kopieren Quote
Deze helpt bij mij altijd wanneer ik (erge) keelpijn heb. (geen aandelen. )

Afbeelding

Verder inderdaad: thee met honing, regelmatig slokjes koud water, waterijsjes, paracetamol.
Olijk, guitig, jofel, koddig, schrander, schalks en hip.
Alle reacties Link kopieren Quote
Cottonclean schreef:
31-01-2023 10:31
Strepfen werkt erg goed bij mij.
Ik ben ook "fan" van Strepfen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Pelle schreef:
31-01-2023 12:19
Ik ben ook "fan" van Strepfen.
wel gewoon de pastilles overigens

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven