Gezondheid alle pijlers

Kind loopt mank

20-02-2020 16:49 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemiddag allemaal,

Mijn dochter (4 jaar) loopt sinds vorige week dinsdag toen ze uit school kwam mank. Vond het aanvankelijk niet zo vreemd, ik dacht ze zal zich misschien verstapt hebben of iets dergelijks. Afgelopen zondag naar ballorig geweest (nadat het ver weg leek) en de dag erna leek het erger te zijn.

Het vreemde van het hele verhaal vind ik dus dat ze helemaal geen pijn heeft. Ze heeft geen enkele keer gezegd dat ze pijn heeft en als we ernaar vragen zegt ze ook dat ze geen pijn heeft. Ze doet er alles mee. Springt, rent en is vrolijk. Ze is niet ziek en heeft geen koorts.

Afgelopen dinsdag ben ik bij de huisarts geweest. Onderzoekjes gedaan aan knie en heup en nergens geeft ze pijn aan. Huisarts dacht aan de knie. Overbelasting of banden van de knie licht opgerekt. Maar dan vind ik het dus vreemd dat ze geen pijn heeft. Ze is ook niet gevallen of iets dergelijks, althans niet dat wij of de juf dat hebben gezien. Als het over twee weken niet over is, moet ik terugkomen.

Ik begin me nu toch wel zorgen te maken. Ik post het hier omdat ik me afvraag of iemand al eens soortgelijks heeft meegemaakt? Ervaringen dus eigenlijk.
Dank je wel alvast!
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon deed dit rond die leeftijd bij wijze van ‘tic’ maar dat was voor ons duidelijk (voorheen een vocale tik, steeds ‘hummm’ aan het einde van een zin). Wel voor de zekerheid laten nakijken maar er was niets mis. Sowieso stak zoon nooit onder stoelen of banken dat iets pijn deed of jeukte. En daar hoorde ik hem niet over. Ging na twee maanden voorbij.

Hoe is jouw dochter normaliter? Geeft ze pijn wel aan? Of is het zo’n bikkeltje dat niets zegt?
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Dat zou natuurlijk ook kunnen, dat het een soort tic is maar toch zegt mijn gevoel dat dat het niet is. Ze is niet kleinzerig, maar als iets pijn doet zal ze dat wel zeggen.

Wat ik in mijn vorige bericht nog vergat te zeggen is dat het een coxitis fugax zou kinnen zijn. Alleen is daar vaak pijn bij en doen bepaalde heupbewegingen pijn.
Alle reacties Link kopieren
Meesie16 schreef:
20-02-2020 16:58
Dat zou natuurlijk ook kunnen, dat het een soort tic is maar toch zegt mijn gevoel dat dat het niet is.
Gevoel kan bedrieglijk zijn.
Als je kind geen pijn heeft en verder normaal beweegt zou ik er verder geen aandacht aan geven.
Alle reacties Link kopieren
Mijn nichtje had dit en het bleek later dat ze iemand mank had zien lopen, dat wel interessant vond, en het nadeed. Zou me er nog niet teveel zorgen over maken. Even aankijken.
Als ze echt mank loopt van de pijn dat zou ze dat toch moeten merken lijkt mij.
Alle reacties Link kopieren
En bij rennen ? Misschien even tikkertje spelen om te checken. Als het een maskertje is, dan zal ze het waarschijnlijk dan vergeten. Als rennen niet lukt, is er toch waarschijnlijk wat aan de hand.
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
Alle reacties Link kopieren
Zijn haar schoenen niet te klein?
Alle reacties Link kopieren
Dank je wel voor jullie reacties!

Ik ga haar zo eens vragen of ze iemand nadoet, maar vraag me af of ze dat zou toegeven. Schoenen zijn niet te klein, want daar dacht ik ook aan Ze rent gewoon, alleen ziet dat er ook wat mank uit. Maar dat zal ik zo eens uitproberen.

Heb twee youtube filmpjes geupload. Eerste is afgelopen maandagochtend en de tweede gisteren. Ze springt dus ook gewoon zoals je ziet.

[....]

Oh ja en op haar ‘manke been’ kan ze moeilijk op 1 been staan.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 20-02-2020 21:00
Reden: Linkjes verwijderd i.v.m. privacy
5.86% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik zou een beetje uitkijken met herkenbaarheid enz.

Lastig om te zeggen heeft de ha de filmpjes ook gezien ? Doet ze het de hele tijd?
staafmixer wijzigde dit bericht op 20-02-2020 17:55
45.16% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
TO ik zou asap die links verwijderen (jouw naam is te lezen bij YT)
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Eerste filmpje: valt reuze mee met die mankheid en bij het tweede filmpje zie ik totaal niets afwijkends.
Alle reacties Link kopieren
Wel een schattig en vrolijk meisje :-)

Doet ze het manken ook met pantoffels aan/gymschoenen? Mijn nichtje heeft ook van die bikerboots en zij loopt dan met een extra huppeltje want dan ‘rammelt’ het zo leuk. Ik zou Belgali’s tip wel eens opvolgen. Laat haar een wedstrijdje rennen/tikkertje doen met man en observeer haar dan in het heetst van de strijd. Als ze het dan niet doet dan is het geen fysiek iets.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
In het loop je trekt zij iets met het been maar er is geen heel groot verschil en de sprong is normaal. Bij ballorig is het wellicht over belast. Ik zou het 1 tot 2 weken aankijken en wanneer het beter wordt laten, wanneer het erger wordt dan zou ik verwijzing vragen naar orthopeet. De afwijking lijkt nu niet ernstig.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou de filmpjes ook weghalen, dacht in eerste instantie dat je haar onherkenbaar had gefilmd maar dat is dus niet zo. Wel een schattig meisje inderdaad. En als ze geen pijn aangeeft zou ik het een week of twee aankijken zoals de huisarts ook al zei.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
ik vind het ook vreemd en zou mij ook zorgen maken
ze trekt duidelijk met d’r been, kijkt het twee weken aan en als het niet verbetert terug
als het verergert moet je ook terug
Alle reacties Link kopieren
Ze springt wel gewoon maar ze landt wel op haar rechterkant.Dan blijft linkerkant buiten gebruik (of hoe zeg je dat)
Probeer eens te hinkelen links en rechts.
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik zie het ook duidelijk. Zeker bij het lopen. Ik denk dat ik toch weer terug zou gaan naar de huisarts....
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoontje heeft dit twee keer gehad, ik had al nieuwe schoenen gekocht want ik dacht dat ze te klein waren haha. Het bleek een onschuldig virus te zijn wat zich in de heup kan nestelen (als ik het goed heb begrepen). Het komt van een verkoudheid en het komt redelijk vaak voor. Transient synovitus heette het. Ik woon in het buitenland en hier werd er meteen een hoop onderzoek tegenaan gegooid (huisarts, foto, echo, bloedtest). Uiteindelijk gaat t vanzelf over. Je kunt er op Googelen en t bij je huisarts navragen.
Alle reacties Link kopieren
Als ik haar zie lopen lijkt het meer vanuit de heup dan uit de knie. En ze landt er niet op met springen. De hypermobiele ekeim vraagt zich af of haar heupje er wel lekker in zit of even moet “knakken”, dat moet de mijne af en toe ook maar ik ben 40 en geen klein kind...
Dat zet je toch niet met filmpje en al op een forum? Alsof wij dat beter weten dan een arts.

What is next, mijn man heeft een raar bultje op zijn testikels, wacht, even een linkje?
Het kan van alles wezen. Coxitis, een aanwensel, een steentje in haar schoen. Dat kunnen wij hier ook allemaal niet zien, al zet je nog zoveel filmpjes neer. Ga ermee terug naar de dokter als je het niet vertrouwt.
Ze loopt je voor de gek te houden hoor, dat zie je meteen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven