Gezondheid alle pijlers

Kind loopt mank

20-02-2020 16:49 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemiddag allemaal,

Mijn dochter (4 jaar) loopt sinds vorige week dinsdag toen ze uit school kwam mank. Vond het aanvankelijk niet zo vreemd, ik dacht ze zal zich misschien verstapt hebben of iets dergelijks. Afgelopen zondag naar ballorig geweest (nadat het ver weg leek) en de dag erna leek het erger te zijn.

Het vreemde van het hele verhaal vind ik dus dat ze helemaal geen pijn heeft. Ze heeft geen enkele keer gezegd dat ze pijn heeft en als we ernaar vragen zegt ze ook dat ze geen pijn heeft. Ze doet er alles mee. Springt, rent en is vrolijk. Ze is niet ziek en heeft geen koorts.

Afgelopen dinsdag ben ik bij de huisarts geweest. Onderzoekjes gedaan aan knie en heup en nergens geeft ze pijn aan. Huisarts dacht aan de knie. Overbelasting of banden van de knie licht opgerekt. Maar dan vind ik het dus vreemd dat ze geen pijn heeft. Ze is ook niet gevallen of iets dergelijks, althans niet dat wij of de juf dat hebben gezien. Als het over twee weken niet over is, moet ik terugkomen.

Ik begin me nu toch wel zorgen te maken. Ik post het hier omdat ik me afvraag of iemand al eens soortgelijks heeft meegemaakt? Ervaringen dus eigenlijk.
Dank je wel alvast!
Alle reacties Link kopieren
Filmpjes niet gezien, maar herken het mank lopen en geen pijn hebben wel.

Bij onze zoon bleek er inderdaad wat aan de hand te zijn. Ik weet niet wat ik daarover mag melden hier, maar je mag altijd een pb sturen.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor al jullie reacties. Heb natuurlijk nagedacht over de herkenbaarheid maar dat maakt me in dit geval niet uit. Anders had ik het niet gedaan.

Voor mijn gevoel loopt ze echt heel mank, maar aan jullie reacties te zien valt dit dus wel mee? Ze doet het nu al ruim anderhalve week en er is nog geen moment geweest dat het niet aanwezig was. Ze doet het met alle schoenen, pantoffels en ook op blote voeten. Ik heb haar laten rennen en dat doet ze zonder problemen, het manke zie ik dan een beetje terug maar niet zo erg als met het lopen. Hinkelen kan ze nog niet zo goed (ze is net 4 jaar).

Tomtomi, had jouw zoon ook geen pijn en duurde het bij hem ook zo lang?

Ik ga inderdaad het advies van de huisarts maar aanhouden. Over anderhalve week terug. Als het dan niet over is, heeft ze het 3 weken.

Vandaag heeft ze nog een halve dag school en daarna een week vakantie dus dan laat ik haar wat rustiger aan doen. Hopelijk helpt dat.
Alle reacties Link kopieren
Hoi meesie, mijn zoon had t in totaal ook wel een tijdje en het kon nog langer duren. Hij had er zelf geen last van, geen pijn. Soms deed hij het even niet per toeval denk ik maar verder vrij constant. En na een half jaar kreeg hij het nog een keer terug, na weer een verkoudheid.
Alle reacties Link kopieren
Nou, dat stelt me dan wel enigszins gerust. Als ik het opzoek op internet zie je terug dat het maximaal twee weken kan duren en dat er altijd pijn is aan het heupgewricht bij bepaalde bewegingen en daarom leek me niet dat dat het kon zijn. Kon jouw zoontje ook gewoon rennen?
Alle reacties Link kopieren
tomtomi schreef:
21-02-2020 14:31
Hoi meesie, mijn zoon had t in totaal ook wel een tijdje en het kon nog langer duren. Hij had er zelf geen last van, geen pijn. Soms deed hij het even niet per toeval denk ik maar verder vrij constant. En na een half jaar kreeg hij het nog een keer terug, na weer een verkoudheid.
Had hij een ontsteking in het oor of bij het evenwichtsorgaan?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven