Gezondheid alle pijlers

Kitten epilepsie?

08-11-2016 23:26 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Mijn vriend en ik maken ons zorgen over het vreemd gedrag dat onze kitten vertoonde net.

We hebben beide al een kat met een epileptische aanval gezien maar dit leek er op, maar ook weer niet. De kat vertoonde toen hevige stuiptrekkingen, "sprong" rond in de kamer en had urineverlies.

Bij onze kitten nu leek het alsof hij een vlieg ging vangen. Draaide rondjes met zijn hoofd en mierde (draaien met hun achterwerk net alsof ze iets gaan vangen/ bespringen), maar wel al liggend. Maakte geen geluid trouwens. Hij is op deze manier ook van de zetel gevallen en vertoonde dit gedrag toen nog heel even. Dier reageerde niet en leek echt in trance. Was wel even versuft maar deed heel vlug terug normaal.

Gaan zeker morgen even contact opnemen met dierenarts maar we vroegen ons af of dit gedrag voor iemand herkenbaar is en te plaatsen is onder epilepsie.

Groetjes
Onze kat deed ook eens zo raar en de arts zei dat ze vocht achter haar longen had. Sowieso even langs je dierenarts gaan!!
ahhh vervelend!! ik heb op dit moment 5 kittens lopen die volgende week weg mogen, geen van allen heeft dit gedrag vertoond!

succes bij de dierenarts morgen
Mijn kat heeft dit ook gehad. Zo'n 3 keer in haar 10 jarig bestaan. De eerste keer schrok ik heel erg. Ze bleef maar rondjes draaien, eerst staand en daarna liggend. Leek of ze maar 1 kant op kon draaien en niet meer kon stoppen.

Dit duurde een paar minuten.

Dit bleek achteraf met een oorontsteking te maken te hebben gehad dat ook effect had op het evenwichtsorgaan.

Ik zou morgen idd even langs gaan bij de dierenarts voor controle en advies
Don't be afraid to fail, be afraid not to try
Ik heb een kat gehad met epilepsie en die aanvallen waren allemaal anders. De ene keer rondrennen als een kip zonder kop, de andere keer stuiptrekken met urineverlies en schuimbekken en soms ging ze ook ineens een soort rondjes lopen met een soort blazend geluid. Die laatste waren dan lichte aanvallen.

Ik zou zeker even de dierenarts raadplegen morgen. Hou de kat een beetje in de gaten als dat kan. Het zou heel goed kunnen dat het een eenmalig iets is maar als het vaker gebeurt zou ik noteren hoe vaak en hoe lang enzo. En in ieder geval even naar de dierenarts morgen. Het kan van alkes zijn natuurlijk. Sterkte vannacht!
Schijn eens met een lampje in zijn ogen en kijk of de pupillen reageren.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Oei, dit klinkt niet goed. Het kan een symptoom zijn van FIP, een op zich onschuldige virusziekte, maar die bij 2% van de katten fataal afloopt. Hoe is je kitten verder? Levendig, goed eten, glanzende vacht, goede ontlasting en plassen? Goed dat je naar de dierenarts gaat, en veel beterschap voor je lieve kitten!
Ik duim voor je dat het een onschuldige aandoening is. Mijn kitten had jaren terug een hersenvliesontsteking en heeft het ondanks behandeling niet gehaald.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Getelefoneerd met DA. Morgenvroeg gaan we langs. Kat moest minstens 10u nuchter zijn.
Wat vreemd eigenlijk, waarom? Voor bloedonderzoek? Wilde hij hem niet al even zien?

Ben benieuwd wat het is en of het behandeld kan/moet worden.
Kleine correctie, FIP is altijd dodelijk, het is een mutatie van een algemeen virusje, het Coronavirus. Hopelijk is het dat niet.
Ja idd voor bloedonderzoek. Voor iets met de lever uit te sluiten, weet niet precies wat. Da denkt toch aan epilepsie. Voor de rest lijkt hij gezond, oren, mond, hartje, suikerspiegel, ... Enkel bloedonderzoek dus af wachten om andere dingen uit te sluiten. Wanneer hij weinig aanvallen zal hebben in de toekomst gaat er geen medicatie worden opgestart. Wanneer hij er wel frequent heeft dan wel.
Levershunt. Verstandig om dat te laten doen.
Ik heb mijn poes uiteindelijk in moeten laten slapen door de epilepsie. Medicatie sloeg niet aan en op het laatst kreeg ze meerdere aanvallen in een uur en was het voor de poes het beste om in te slapen. Mijn da zei dat 1 aanval per maand nog kon maar veel vaker zou niet te doen zijn voor de poes.

Hopelijk valt het bij jullie kitten mee en hoeft het niet zo ver te komen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven