Kletstopic: leven met pijn
donderdag 17 september 2020 om 20:33
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.
Iedereen is welkom om mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Nieuwe regel: Ga geen sorry zeggen voor je bericht, ga niet zeggen dat je klaagt. Klagen doen we geen van allen, wel even lekker van ons afschrijven.
Toevoeging:
Een verzoekje van een aantal vaste forummers hier: wil je iets kwijt over een onderwerp wat bij een ander wellicht gevoelig ligt, zoals eetstoornis of suïcide, schrijf dan boven de alinea het woord trigger, zodat forummers gewaarschuwd worden en eroverheen kunnen lezen.
Iedereen is welkom om mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Nieuwe regel: Ga geen sorry zeggen voor je bericht, ga niet zeggen dat je klaagt. Klagen doen we geen van allen, wel even lekker van ons afschrijven.
Toevoeging:
Een verzoekje van een aantal vaste forummers hier: wil je iets kwijt over een onderwerp wat bij een ander wellicht gevoelig ligt, zoals eetstoornis of suïcide, schrijf dan boven de alinea het woord trigger, zodat forummers gewaarschuwd worden en eroverheen kunnen lezen.
Later is nu
vrijdag 9 oktober 2020 om 19:09
Hoofdpijn valt mee.Fladderak schreef: ↑09-10-2020 19:03Ik heb in maart en april op een Covid IC gewerkt (paar uur volledige bepakking en dan pauze) dat vond ik beter te doen dan nu de hele dag met een medisch mondkapje te lopen.
Maar jij krijgt er geen hoofdpijn van? Ik heb dat wel en enorme dorst. Misschien moet ik tussendoor meer water drinken.
Wel benauwd en moe. En dorst inderdaad
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!

vrijdag 9 oktober 2020 om 19:20
Fladderak, wij hoeven nog geen mondkapje op. We mogen het wel, maar het is niet verplicht. Bij mijn cliënten binnen hoeft het ook niet. Wij kunnen ook prima afstand houden. Wel moeten we in de gangen van verpleeghuizen een mondkapje op, trouwens. Sinds vorige week.
Woensdag heb ik de hele middag een mondkapje op gehad toen ik met mijn vader mee was, ik had geen hoofdpijn maar was wel erg moe. Al kon dat ook komen doordat het een lange dag was uiteraard.
Woensdag heb ik de hele middag een mondkapje op gehad toen ik met mijn vader mee was, ik had geen hoofdpijn maar was wel erg moe. Al kon dat ook komen doordat het een lange dag was uiteraard.
anoniem_63988565891a9 wijzigde dit bericht op 09-10-2020 19:23
11.38% gewijzigd
vrijdag 9 oktober 2020 om 19:21
Wel in de pauze maar niet als we zitten, zodra je gaat lopen wel. Maar onze pauze is vrij kort (effectief een kwartier, kan je net in eten en drinken
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
vrijdag 9 oktober 2020 om 19:39
vrijdag 9 oktober 2020 om 19:58
Wij werken nu sinds drie weken met mondkapje op. Moeten hem op bij cliënten en in de gangen. Op het kantoor mag hij af, gelukkig. Tot nu toe nog geen hoofdpijn, wel dorst idd. Ik heb voor privé stoffen mondkapjes. Die vind ik veel benauwder als de medische mondkapjes. Het nadeel vd mondkapjes op het werk vind ik dat de communicatie met de cliënt bijna wegvalt. Non verbaal, ze zien je gezichtsuitdrukking niet waardoor het lastiger communiceren is.

vrijdag 9 oktober 2020 om 20:04
Ik zag ergens iets voorbijkomen, mondkapjes waarvan het mondgedeelte te zien is. Ik weet alleen niet meer waar ik het gezien hebDwarrel75 schreef: ↑09-10-2020 19:58Wij werken nu sinds drie weken met mondkapje op. Moeten hem op bij cliënten en in de gangen. Op het kantoor mag hij af, gelukkig. Tot nu toe nog geen hoofdpijn, wel dorst idd. Ik heb voor privé stoffen mondkapjes. Die vind ik veel benauwder als de medische mondkapjes. Het nadeel vd mondkapjes op het werk vind ik dat de communicatie met de cliënt bijna wegvalt. Non verbaal, ze zien je gezichtsuitdrukking niet waardoor het lastiger communiceren is.

vrijdag 9 oktober 2020 om 20:11
Dat vind ik dus ook een groot nadeel. Ik werk met dementerenden en bij een aantal is de gezichtsuitdrukking echt het verschil tussen wel of geen agressie soms.
Gelukkig zijn mijn ogen blijkbaar ook best sprekend, tot nu toe valt het mee.
Maar 15 keer in een uur de vraag: moeten jullie nu de hele dag zo rondlopen? beantwoorden vind ik ook niet echt een succes overigens.
Gelukkig zijn mijn ogen blijkbaar ook best sprekend, tot nu toe valt het mee.
Maar 15 keer in een uur de vraag: moeten jullie nu de hele dag zo rondlopen? beantwoorden vind ik ook niet echt een succes overigens.

vrijdag 9 oktober 2020 om 20:14
Nee hoor Nankuru. Dreamer werkt niet in de zorg, Suzy niet, cesium niet, kohaku niet, puck ook niet volgens mij en zo zijn er nog wel een paar.Nankurunaisa schreef: ↑09-10-2020 19:39Volgens mij ben ik echt een van de weinigen hier die niet in de zorg werkt. Jullie hebben allemaal zo een betekenisvol werk, vind ik echt knap! Ik heb daarom ook nooit een mondkapje nodig, alleen vorige week in het ziekenhuis en dat was nog geen uur. Ging voor mij prima dus.
Ik werk zelf pas kort in de zorg, hiervoor was ik winkelbediende.
Maar zag dat mijn oud-collega's nu ook de hele dag met mondkapjes opstaan op het werk.
vrijdag 9 oktober 2020 om 20:17
Nankurunaisa schreef: ↑09-10-2020 19:39Volgens mij ben ik echt een van de weinigen hier die niet in de zorg werkt. Jullie hebben allemaal zo een betekenisvol werk, vind ik echt knap! Ik heb daarom ook nooit een mondkapje nodig, alleen vorige week in het ziekenhuis en dat was nog geen uur. Ging voor mij prima dus.
Ik werk ook niet medisch hoor. Ik heb een heel groot kantoor, waar ik bijna alleen zit. Een soort foutje bij de bouw, indertijd. Ofzo, ik heb de logica nooit begrepen in elk geval. Ik heb nog nooit een medisch mondkapje gehad, maar ik vind de katoenen mondkapjes niet zo'n probleem. Natuurlijk heb ik ze nooit lang op, maar laatst na het winkelen vergat ik 'm af te doen en zat ik ermee op de fiets

Ik las ook ergens dat mensen met hooikoorts er veel baat bij hebben, dus misschien ga ik dat volgend jaar wel vaker doen, ze buiten dragen.
Maar goed, ik hoef er gelukkig niet mee te werken!
En het blijkt wel dat iedereen er anders op reageert.
Later is nu

vrijdag 9 oktober 2020 om 20:23
Geldt voor mij ook.Kwebbeltje91 schreef: ↑09-10-2020 20:20Ik heb er trouwens geen moeite mee om ze te dragen hoor. Als het moet, dan moet het.
Hoop dat als iedereen het doet, het besmettingen scheelt.
vrijdag 9 oktober 2020 om 20:32
Oh nee zeker geen moeite, zo bedoelde ik het niet.Kwebbeltje91 schreef: ↑09-10-2020 20:20Ik heb er trouwens geen moeite mee om ze te dragen hoor. Als het moet, dan moet het.

vrijdag 9 oktober 2020 om 20:55
Ja klopt inderdaad. Maar er zijn wel zoals Suzy een aantal bij die toch met veel mensencontact werken (studenten etc.) En dat vind ik in corona-tijd ook heel knap. Ik mis in mijn werk (administatie) soms echt dat mensencontact aangezien ik echt een mensen-mens ben.lientje69 schreef: ↑09-10-2020 20:14Nee hoor Nankuru. Dreamer werkt niet in de zorg, Suzy niet, cesium niet, kohaku niet, puck ook niet volgens mij en zo zijn er nog wel een paar.
Ik werk zelf pas kort in de zorg, hiervoor was ik winkelbediende.
Maar zag dat mijn oud-collega's nu ook de hele dag met mondkapjes opstaan op het werk.
vrijdag 9 oktober 2020 om 22:26
De buurman herkende mij en mijn dochter niet eens in de winkelDwarrel75 schreef: ↑09-10-2020 19:58Wij werken nu sinds drie weken met mondkapje op. Moeten hem op bij cliënten en in de gangen. Op het kantoor mag hij af, gelukkig. Tot nu toe nog geen hoofdpijn, wel dorst idd. Ik heb voor privé stoffen mondkapjes. Die vind ik veel benauwder als de medische mondkapjes. Het nadeel vd mondkapjes op het werk vind ik dat de communicatie met de cliënt bijna wegvalt. Non verbaal, ze zien je gezichtsuitdrukking niet waardoor het lastiger communiceren is.
Och, verrek! Zegt ie
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
vrijdag 9 oktober 2020 om 22:30
En toch hè. Wat is het ongelofelijk lastig om niet je arm om die huilende leerling te leggen. Even een boks te doen of bij de rugzak te pakken om er langs te kunnen.
Gewoon even naast een leerling te gaan zitten.
Mondkapje lijkt me bij Severus helemaal lastig.
Er zijn idd mondkapjes waar een plastic venster in zit maar lijkt me dat het makkelijk beslaat.
Maar een gezichtsmasker mag ook, die gebruiken wij ook. Dan kan je de uitdrukken nog gewoon zien.
Gewoon even naast een leerling te gaan zitten.
Mondkapje lijkt me bij Severus helemaal lastig.
Er zijn idd mondkapjes waar een plastic venster in zit maar lijkt me dat het makkelijk beslaat.
Maar een gezichtsmasker mag ook, die gebruiken wij ook. Dan kan je de uitdrukken nog gewoon zien.
vrijdag 9 oktober 2020 om 22:31
Nouja, en in deze tijd dus ook praktisch. Het is krom, andere collega's delen een kantoor dat kleiner is. Daar is er nu een van naar de vergaderzaal gegaan. Maar als ik maar niet tijdens pauzes naar de kantine ga, zit ik veilig op kantoor. Ongezellig, maar veilig.Nankurunaisa schreef: ↑09-10-2020 20:56Dreamer lekker zo een groot kantoor. Ik heb altijd op een kantoortuin gewerkt. Vreselijk voor mij.. te veel prikkels enzo. Dus ben wel blij met het thuiswerken.
Later is nu
vrijdag 9 oktober 2020 om 22:32
Ik zag op instagram plaatjes van iemand, die een foto van de onderkant van haar gezicht op het mondkapje had laten drukken.

(haar man ook en toen ruilden ze mondkapjes

Later is nu
vrijdag 9 oktober 2020 om 22:52
Dat vind ik nu echt leuk. Ik zou wel eentje willen van mijn gezicht en dat ik dan een gekke mond trek
vrijdag 9 oktober 2020 om 23:06
vrijdag 9 oktober 2020 om 23:10
Ik wil naar bed, maar dan moet ik eerst met de hond uit en het regent. Ik zit dus al ruim een half uur, dat ik eigenlijk naar bed wil
Kijk, en dan is een hond ineens slecht voor een goede nachtrust, terwijl dat avondwandelingetje juis zo goedzou moeten zijn
IK ga er toch maar uit. Hond vindt er ook niets aan, dus het wordt een kort rondje, waarin hij hopelijk genoeg doet.

Kijk, en dan is een hond ineens slecht voor een goede nachtrust, terwijl dat avondwandelingetje juis zo goedzou moeten zijn

IK ga er toch maar uit. Hond vindt er ook niets aan, dus het wordt een kort rondje, waarin hij hopelijk genoeg doet.
Later is nu
zaterdag 10 oktober 2020 om 08:06
Hier stortregent het ook weer gezellig.
Word ik niet vrolijk van.
Die doorzichtige plastic schermen schijnen niet goed te beschermen, daar kunnen alle aerosols (solen?) nog om heen. Niet handig bij kwetsbare doelgroepen.
Ik heb weer veel gedroomd maar heerlijk geslapen. En dat terwijl ik gisteren weinig tot niets gedaan heb. Ik had een behoorlijke pijndag nl.
Dus heb 2 boeken gelezen , beetje huishouden en beetje huiswerk gedaan.
Nu zo de grote weekboodschappen doen en dus het menu bedenken voor de komende dagen . Lastig vind ik dat soms
Word ik niet vrolijk van.
Die doorzichtige plastic schermen schijnen niet goed te beschermen, daar kunnen alle aerosols (solen?) nog om heen. Niet handig bij kwetsbare doelgroepen.
Ik heb weer veel gedroomd maar heerlijk geslapen. En dat terwijl ik gisteren weinig tot niets gedaan heb. Ik had een behoorlijke pijndag nl.
Dus heb 2 boeken gelezen , beetje huishouden en beetje huiswerk gedaan.
Nu zo de grote weekboodschappen doen en dus het menu bedenken voor de komende dagen . Lastig vind ik dat soms