Kletstopic: leven met pijn
donderdag 17 september 2020 om 20:33
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.
Iedereen is welkom om mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Nieuwe regel: Ga geen sorry zeggen voor je bericht, ga niet zeggen dat je klaagt. Klagen doen we geen van allen, wel even lekker van ons afschrijven.
Toevoeging:
Een verzoekje van een aantal vaste forummers hier: wil je iets kwijt over een onderwerp wat bij een ander wellicht gevoelig ligt, zoals eetstoornis of suïcide, schrijf dan boven de alinea het woord trigger, zodat forummers gewaarschuwd worden en eroverheen kunnen lezen.
Iedereen is welkom om mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Nieuwe regel: Ga geen sorry zeggen voor je bericht, ga niet zeggen dat je klaagt. Klagen doen we geen van allen, wel even lekker van ons afschrijven.
Toevoeging:
Een verzoekje van een aantal vaste forummers hier: wil je iets kwijt over een onderwerp wat bij een ander wellicht gevoelig ligt, zoals eetstoornis of suïcide, schrijf dan boven de alinea het woord trigger, zodat forummers gewaarschuwd worden en eroverheen kunnen lezen.
Later is nu
maandag 12 oktober 2020 om 17:33
Haha dat hebben onze kat en konijn hier met oudste.
Zo gauw als ze die boven horen rommelen rent de kat naar de trap en het konijn begint te springen in zijn kooi.
Of als konijn ook net los loopt, staat deze ook op de achterpootjes onder aan de trap te wachten. Want:eten!!!
Zo gauw als ze die boven horen rommelen rent de kat naar de trap en het konijn begint te springen in zijn kooi.
Of als konijn ook net los loopt, staat deze ook op de achterpootjes onder aan de trap te wachten. Want:eten!!!
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
maandag 12 oktober 2020 om 20:03
maandag 12 oktober 2020 om 22:14
Nou idd! Ga er maar aan staan. Ik denk dat het goed is om u met een pakket echte strenge maatregelen te komen. Kabinet heeft het te lang overgelaten aan de bevolking zelf, hameren op eigen verantwoordelijkheid. Blijkt wel dat het merendeel deze verantwoordelijkheid niet aan kan, als je soms ziet hoe mensen zich vooral niet aan de regels houden en alleen maar denken aan ikkuh ikkuh en ikkuh.
Er zal nu toch echt wat moeten gebeuren. Wij hebben Corona nog niet bij ons in het verzorgingshuis maar het is niet de vraag of we het krijgen maar wel wanneer we het krijgen en we hebben nu al personeelstekort. Het kan allemaal net qua bezetting maar er moet geen ziekte komen. Dan zijn we gewoonde lul!
maandag 12 oktober 2020 om 22:31
Het is n blijft leuk, huisdieren en hun vaste gewoontes, waar oook been verandering in komt, tenminste, mijn beid dames zijn heel halsstarrig.
Op dit moment voeren wij een stille oorlog,
wij hebben twee grote banken, nu zit ik op de andere bank dan normaal.
De dames zijn het daar niet mee eens, die drukken,schuiven, brommen,mopperen,dat ik hun plekje heb ingenomen.
Ik moet mijn plek verdedigen, zie je het voor je?
Twee schuivende hondenkontjes, links en rechts, pootjes die mij aanraken, mijn boek weg drukken,mij klem zetten, precies,zoals katten het ook doen.
Nu....zit de jongste bij haar baasje, troost zoeken,d oudste zit op de hoek van de bank,boven op mijn dekentje, heel triest kijkend,met de rug naar mij toe, ze zijn beledigd,ik heb even gebruld,dat ik rustig wil zitten,tja.....ik heb het totaal verknoeid bij d dames.
Morgen zijn ze het weer vergeten, willen ze weer aan de wandel.
Het is leuk. Huisdieren hebben.
De komende maatregelen ,net als veel anderen baal ik er van, ik ben ook heel blij,dat ik niet die beslissingen hoef te nemen.
De economie krijgt er weer een grote dreun van, ik denk dat er dit jaar heel veel bedrijven falliet gaan.
Het komt steeds dichterbij, de eerste coronagevallen in de familie zijn inmiddels binnen.
Lientje, wat goed, eindelijk medicatie mogen delen ,ook prikken en spuiten, grote stap,vooruit.
Puck, is het gelukt met de nieuwe jas ?
Op dit moment voeren wij een stille oorlog,

De dames zijn het daar niet mee eens, die drukken,schuiven, brommen,mopperen,dat ik hun plekje heb ingenomen.
Ik moet mijn plek verdedigen, zie je het voor je?
Twee schuivende hondenkontjes, links en rechts, pootjes die mij aanraken, mijn boek weg drukken,mij klem zetten, precies,zoals katten het ook doen.
Nu....zit de jongste bij haar baasje, troost zoeken,d oudste zit op de hoek van de bank,boven op mijn dekentje, heel triest kijkend,met de rug naar mij toe, ze zijn beledigd,ik heb even gebruld,dat ik rustig wil zitten,tja.....ik heb het totaal verknoeid bij d dames.

Morgen zijn ze het weer vergeten, willen ze weer aan de wandel.
Het is leuk. Huisdieren hebben.
De komende maatregelen ,net als veel anderen baal ik er van, ik ben ook heel blij,dat ik niet die beslissingen hoef te nemen.
De economie krijgt er weer een grote dreun van, ik denk dat er dit jaar heel veel bedrijven falliet gaan.
Het komt steeds dichterbij, de eerste coronagevallen in de familie zijn inmiddels binnen.
Lientje, wat goed, eindelijk medicatie mogen delen ,ook prikken en spuiten, grote stap,vooruit.
Puck, is het gelukt met de nieuwe jas ?
maandag 12 oktober 2020 om 22:37
Dwarrel , dat is bij ons net zo in het verzorgingshuis. Ik hou mijn hart vast.
Had vanmorgen nog discussie met een vriendin over dat niet houden aan de maatregelen en eigen verantwoordelijkheid.
Ze ging met dochter ( ruim 20, thuiswonend) om boodschappen. Dochter mocht niet mee naar binnen en ze was woest.
Ik zei dat ik het terecht vond, regels zijn regels en het staat groot bij de deur: kom alleen!
Kreeg er bijna ruzie over...
Had vanmorgen nog discussie met een vriendin over dat niet houden aan de maatregelen en eigen verantwoordelijkheid.
Ze ging met dochter ( ruim 20, thuiswonend) om boodschappen. Dochter mocht niet mee naar binnen en ze was woest.
Ik zei dat ik het terecht vond, regels zijn regels en het staat groot bij de deur: kom alleen!
Kreeg er bijna ruzie over...
maandag 12 oktober 2020 om 22:54
In een dorpje paar km verderop, zijn meerdere bewoners overleden in de afgelopen weken.
Oorzaak, Corona, maar hoe de besmetting binnen is gekomen ?
Er wordt naar de andere gewezen,bezoek, collega’s ,maar niet kijken naar zichzelf.
Zoals jij ook schrijft, Lientje , veel mensen willen wel de regels opvolgen maar niet als het hun zelf betreft.
Want zij heeft geen Corona, zij js heel voorzichtig,draagt kapje ,masker ,dus zij mag .........
Ik heb nu gelaatsbeschermers besteld ,mijn man vind het prettiger dragen, geen; beslagen bril meer.
Hij was vanochtend aan het werk met personeel van de ambulance, die vinden het voordeel, zij kunnen de patiënt beter verstaan.
Maat het blijft moeilijk.voor het zorgpersoneel.
Oorzaak, Corona, maar hoe de besmetting binnen is gekomen ?
Er wordt naar de andere gewezen,bezoek, collega’s ,maar niet kijken naar zichzelf.
Zoals jij ook schrijft, Lientje , veel mensen willen wel de regels opvolgen maar niet als het hun zelf betreft.
Want zij heeft geen Corona, zij js heel voorzichtig,draagt kapje ,masker ,dus zij mag .........
Ik heb nu gelaatsbeschermers besteld ,mijn man vind het prettiger dragen, geen; beslagen bril meer.
Hij was vanochtend aan het werk met personeel van de ambulance, die vinden het voordeel, zij kunnen de patiënt beter verstaan.
Maat het blijft moeilijk.voor het zorgpersoneel.
dinsdag 13 oktober 2020 om 00:22
Je mag ook al niet meer beademen bij reanimeren en er is nu ook opgeroepen dat ouderen en zwakken niet moeten reageren op de reanimatieoproep.
Ik zou daar dus niet eens over nadenken hè. Ja, circulatie is het belangrijkst maar pff. Niet gekeken trouwens of er ook een beademingsset bij de aed zit. Dat zou wel schelen.
Ben vanmorgen mijn injectie vergeten. Heb meteen weer een spastische duim.
Ik zou daar dus niet eens over nadenken hè. Ja, circulatie is het belangrijkst maar pff. Niet gekeken trouwens of er ook een beademingsset bij de aed zit. Dat zou wel schelen.
Ben vanmorgen mijn injectie vergeten. Heb meteen weer een spastische duim.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.

dinsdag 13 oktober 2020 om 07:40
Goedemorgen
Het lijkt me vreselijk moeilijk, nu in de zorg werken. Je kunt geen afstand houden en je weet dat je of jezelf of je patiënt in gevaar kunt brengen. Er zijn mensen die vinden dat alleen de kwetsbare mensen dan maar in quarantaine moeten. Ik vraag me af hoe ze zich dat voorstellen, in verzorgingstehuizen, waarvan ze ondertussen ook vinden dat die niet dicht moeten.
Afijn
Grappig je hondjes, Hemke. Mijn teckel kon ook echt zo reageren.

Het lijkt me vreselijk moeilijk, nu in de zorg werken. Je kunt geen afstand houden en je weet dat je of jezelf of je patiënt in gevaar kunt brengen. Er zijn mensen die vinden dat alleen de kwetsbare mensen dan maar in quarantaine moeten. Ik vraag me af hoe ze zich dat voorstellen, in verzorgingstehuizen, waarvan ze ondertussen ook vinden dat die niet dicht moeten.

Afijn
Grappig je hondjes, Hemke. Mijn teckel kon ook echt zo reageren.
Later is nu
dinsdag 13 oktober 2020 om 09:33
Je honden vandaag in een betere bui hemke?
Gelaatsschermen, ze zeggen dat die niet goed beschermen. Maar of dat echt zo is?
Wel is het voordeel dat de mensen je gezichtsuitdrukking kunnen zien. Zeker bij het werken met dementerenden niet geheel onbelangrijk.
Gelaatsschermen, ze zeggen dat die niet goed beschermen. Maar of dat echt zo is?
Wel is het voordeel dat de mensen je gezichtsuitdrukking kunnen zien. Zeker bij het werken met dementerenden niet geheel onbelangrijk.
dinsdag 13 oktober 2020 om 09:51
Gelaatsbeschermers, en afstand houden werkt prima..
In de zorg met dementerende is het wel een soort van oplossing ,jij bent toch beschermd en de demente persoon ziet wie je bent.
Evenals voor slechthorende ,die kan lezen wat je zegt.
Maar goed, gelaatsbescherming, mondkapje die enorme maskers, die worden aan geboden, het is lood om oud ijzer, niets werkt voor 100% .
De hondjes zijn uitgemopperd, ze liggen nu links en rechts naast mij, ik heb geen beweging m ik zit klem.
Vanochtend op het land, schitterende zonsopgang, mooie kleuren.
Vannacht beroerd geslapen, heel veel gedroomd, oude huis, bomen, eikels, schapen, waar ik het vandaan haal.
Nu he5 weer droger wordt,is de pijn in mijn handen en benen minder geworden.
Maar ik wordt wel stijver, krijg amper een speld te pakken, de fijne motoriek wordt minder.
Fijne dag iedereen, ik ga aan de wandel, de zon schijnt.
In de zorg met dementerende is het wel een soort van oplossing ,jij bent toch beschermd en de demente persoon ziet wie je bent.
Evenals voor slechthorende ,die kan lezen wat je zegt.
Maar goed, gelaatsbescherming, mondkapje die enorme maskers, die worden aan geboden, het is lood om oud ijzer, niets werkt voor 100% .
De hondjes zijn uitgemopperd, ze liggen nu links en rechts naast mij, ik heb geen beweging m ik zit klem.
Vanochtend op het land, schitterende zonsopgang, mooie kleuren.
Vannacht beroerd geslapen, heel veel gedroomd, oude huis, bomen, eikels, schapen, waar ik het vandaan haal.
Nu he5 weer droger wordt,is de pijn in mijn handen en benen minder geworden.
Maar ik wordt wel stijver, krijg amper een speld te pakken, de fijne motoriek wordt minder.
Fijne dag iedereen, ik ga aan de wandel, de zon schijnt.
dinsdag 13 oktober 2020 om 16:03
dinsdag 13 oktober 2020 om 16:29
Fijn Lientje
Sja, recept.
Ik snijd hele pompoen (zo'n kleine oranje) in stukjes en gooi dat met wat wortelen en en stukje verse gember in een pan met water, bouillonblokjes erbij, extra laurier, peper en wat kruidnagelenen. Ohja, ook nog een aardappel, want dat bind een beetje. Nou, en als alles goed gaar is, na een half uur?, gaat de staafmixer erin.
Kloar
Sja, recept.
Ik snijd hele pompoen (zo'n kleine oranje) in stukjes en gooi dat met wat wortelen en en stukje verse gember in een pan met water, bouillonblokjes erbij, extra laurier, peper en wat kruidnagelenen. Ohja, ook nog een aardappel, want dat bind een beetje. Nou, en als alles goed gaar is, na een half uur?, gaat de staafmixer erin.
Kloar
Later is nu
dinsdag 13 oktober 2020 om 22:44
Mijn pompoensoep:
Knoflook fruiten (2/3 teentjes), ui fruiten, pompoenblokjes met schil in de pan zo’n 3 minuten aanbakken (pompoen is soms hard om te snijden, even een half uur op 120 graden in de oven maakt het makkelijker te snijden).
Dan gekookt water erbij + paar bouillonblokjes (tuinkruiden).
Poosje laten koken. Daarna pureren met de staafmixer. Evt met paprikapoeder of kerrie op smaak brengen.
Garneer bij het serveren met een lekkere klodder crème fraiche en klein handje peterselie.
Wij doen er ook vaak een hard gekookt ei doorheen.
Knoflook fruiten (2/3 teentjes), ui fruiten, pompoenblokjes met schil in de pan zo’n 3 minuten aanbakken (pompoen is soms hard om te snijden, even een half uur op 120 graden in de oven maakt het makkelijker te snijden).
Dan gekookt water erbij + paar bouillonblokjes (tuinkruiden).
Poosje laten koken. Daarna pureren met de staafmixer. Evt met paprikapoeder of kerrie op smaak brengen.
Garneer bij het serveren met een lekkere klodder crème fraiche en klein handje peterselie.
Wij doen er ook vaak een hard gekookt ei doorheen.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
woensdag 14 oktober 2020 om 05:57
Ik heb niet eens een staafmixer
Man is vertrokken en ik duik denk ik nog een uurtje of twee mijn bed in
Vol programma vandaag. Maar even zien wat ervan terecht komt. Denk dat het iets te ambitieus is qua tijd. Als ik er nu uitblijf gaat het wel lukken maar of dat een goed idee is?
Mijn nachten zijn rommelig . Mede door man die ook slecht slaapt en dat overduidelijk laat blijken.

Man is vertrokken en ik duik denk ik nog een uurtje of twee mijn bed in
Vol programma vandaag. Maar even zien wat ervan terecht komt. Denk dat het iets te ambitieus is qua tijd. Als ik er nu uitblijf gaat het wel lukken maar of dat een goed idee is?
Mijn nachten zijn rommelig . Mede door man die ook slecht slaapt en dat overduidelijk laat blijken.

woensdag 14 oktober 2020 om 08:57
woensdag 14 oktober 2020 om 08:58
Dreamer schreef: ↑12-10-2020 16:41Ik moest net zo lachen om de hond: hij krijgt meestal rond 5 uur eten. Dat viel toevallig altijd samen met thuiskomst van man. Dus voor hond: als baasje thuiskomt krijg ik eten. Nou kwam man ook wel eens vroeger thuis, dus eigenlijk zit de hond al vanaf 4 uur dat hij wil eten.
Nu heb ik hem net verteld dat het nog geen tijd is, gevolg: hond zit op de bank uit het raam te kijken of z'n baasje, of wie dan ook, thuiskomt, want eten.![]()
Afijn
bijlezen.
Hahaha en dan zeggen ze nog dat dieren dom zijn en geen tijdsbesef hebben.lientje69 schreef: ↑12-10-2020 17:33Haha dat hebben onze kat en konijn hier met oudste.
Goedemorgen,
Ik was gelukkig geslaagd voor een jas. Een mooie groene, weer eens iets anders dan zwart of donkerblauw

Alleen niet alle pas gekochte mondkapjes staan erbij, die gaan maar naar dochter en koop zelf maar weer een paar nieuwe.
Straks nog even terug naar de stad, had nog een paar mooie platte enkellaarsjes gezien die ze niet meer in mijn maat hadden en gisteren weer binnen zouden krijgen. Kan niet meer op hakken lopen en loop nu buiten dagelijks op sportschoenen, wil wel weer eens iets anders aan....
Daarna bij vader langs en eind van de middag nog fysio. Best druk dagje voor mijn doen.

Goed dat je nog even terug naar bed bent gegaan Lientje.
Wat fijn dat je gisteren zo’n leuke en vooral ontspannende dag hebt gehad.
Heeft de soep gesmaakt Dreamer?
Ik heb een staafmixer als hulpstuk op gewone mixer, superhandig.
Fijne dag iedereen!
woensdag 14 oktober 2020 om 08:59
Kwebbeltje91 schreef: ↑14-10-2020 08:57Hier even een zwaai.
Het gaat niet lekker hier, keelpijn, heb het steenkoud, ben moe en heb spierpijn.
Ik wilde me laten testen bij de GGZ maar het voordeel van begeleid wonen is dat ze het hier aan huis komen doen. Zie wel op tegen het testen, hopelijk is het snel voorbij.
Dat is niet fijn Kwebbel.
Sterkte!

woensdag 14 oktober 2020 om 09:06
Kwebbel, sterkte! Wel fijn dat ze aan huis komen. Wanneer wordt je getest?
Puck, toch geslaagd vör een jas. En in een andere kleur dan normaal, leuk hoor. Heb je een plaatje?
Woon je vlakbij de stad, dat je zegt " even " voor de laarsjes?
Bij ons ben ik al gauw de halve ochtend kwijt maar ik woon dus op hëft platteland.
Afijn, het is hier weer boodschappentijd.
Wat gaat er wat doorheen met 5 volwassenen zeg.
Ik probeer tegenwoordig maximaal 2 keer per week te gaan dus lijstje maken en goed vooruit denken wat ik nodig heb.
Puck, toch geslaagd vör een jas. En in een andere kleur dan normaal, leuk hoor. Heb je een plaatje?
Woon je vlakbij de stad, dat je zegt " even " voor de laarsjes?
Bij ons ben ik al gauw de halve ochtend kwijt maar ik woon dus op hëft platteland.
Afijn, het is hier weer boodschappentijd.
Wat gaat er wat doorheen met 5 volwassenen zeg.
Ik probeer tegenwoordig maximaal 2 keer per week te gaan dus lijstje maken en goed vooruit denken wat ik nodig heb.