Kletstopic: leven met pijn
donderdag 17 september 2020 om 20:33
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.
Iedereen is welkom om mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Nieuwe regel: Ga geen sorry zeggen voor je bericht, ga niet zeggen dat je klaagt. Klagen doen we geen van allen, wel even lekker van ons afschrijven.
Toevoeging:
Een verzoekje van een aantal vaste forummers hier: wil je iets kwijt over een onderwerp wat bij een ander wellicht gevoelig ligt, zoals eetstoornis of suïcide, schrijf dan boven de alinea het woord trigger, zodat forummers gewaarschuwd worden en eroverheen kunnen lezen.
Iedereen is welkom om mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Nieuwe regel: Ga geen sorry zeggen voor je bericht, ga niet zeggen dat je klaagt. Klagen doen we geen van allen, wel even lekker van ons afschrijven.
Toevoeging:
Een verzoekje van een aantal vaste forummers hier: wil je iets kwijt over een onderwerp wat bij een ander wellicht gevoelig ligt, zoals eetstoornis of suïcide, schrijf dan boven de alinea het woord trigger, zodat forummers gewaarschuwd worden en eroverheen kunnen lezen.
Later is nu
woensdag 14 oktober 2020 om 09:26
lientje69 schreef: ↑14-10-2020 09:06Kwebbel, sterkte! Wel fijn dat ze aan huis komen. Wanneer wordt je getest?
Puck, toch geslaagd vör een jas. En in een andere kleur dan normaal, leuk hoor. Heb je een plaatje?
Woon je vlakbij de stad, dat je zegt " even " voor de laarsjes?
Bij ons ben ik al gauw de halve ochtend kwijt maar ik woon dus op hëft platteland.
Afijn, het is hier weer boodschappentijd.
Wat gaat er wat doorheen met 5 volwassenen zeg.
Ik probeer tegenwoordig maximaal 2 keer per week te gaan dus lijstje maken en goed vooruit denken wat ik nodig heb.
https://www.debijenkorf.nl/marc-o-polo- ... arc-o-polo
Valt mij alleen stukje langer, ben 10 cm kleiner dan het model.
10 minuten met de bus en kwartier met de metro, is wel goed te doen. Ga er vanuit dat het niet druk is in de metro, nog geen vakantie hier en buiten de spits.
Ja die boodschappen iedere keer weer. Ik laat ze thuisbezorgen maar dan nog vergeet ik vaak wat en moet dan alsnog

Fijn dat ze vandaag al komen Kwebbel, succes!
woensdag 14 oktober 2020 om 09:55
woensdag 14 oktober 2020 om 10:47
Goedemorgen
dus ook bij jou, Hemke, al zoveel besmettingen. Bah
Ik moest lachen Puck, dat je mondkapjes natuurlijk bij je jas moeten horen.. ik zoek nog paarse, om diezelfde reden
Lientje, pureer jij nooit wat dan? In feite pureer je de pompoen, dus hoe je dat normaal doet, kun je dat ook bij de soep doen. Zelfs een garde werkt wel, als het goed gaar is.
Ik heb bij pompoensoep dus nooit zin om ook nog aan te fruiten enzo
heb wel zo'n soort recept, ergens, met aardappelsoep, waarbij je eerst knoflook fruit. Die is ook erg lekker.
Kwebbel, sterkte. Je kunt dus niet naar je werk?
Ik ben niet alleen coronamoe, maar vooral ook discussie over corona moe.
Maar afijn
Fijne dag
Vandaag mogen we nog uit eten toch? Horeca om 10 uur vanavond dicht? Ik wilde voor m'n moeder koken, maar dat doe ik dan volgende week maar

dus ook bij jou, Hemke, al zoveel besmettingen. Bah

Ik moest lachen Puck, dat je mondkapjes natuurlijk bij je jas moeten horen.. ik zoek nog paarse, om diezelfde reden

Lientje, pureer jij nooit wat dan? In feite pureer je de pompoen, dus hoe je dat normaal doet, kun je dat ook bij de soep doen. Zelfs een garde werkt wel, als het goed gaar is.
Ik heb bij pompoensoep dus nooit zin om ook nog aan te fruiten enzo

heb wel zo'n soort recept, ergens, met aardappelsoep, waarbij je eerst knoflook fruit. Die is ook erg lekker.
Kwebbel, sterkte. Je kunt dus niet naar je werk?
Ik ben niet alleen coronamoe, maar vooral ook discussie over corona moe.

Maar afijn
Fijne dag

Vandaag mogen we nog uit eten toch? Horeca om 10 uur vanavond dicht? Ik wilde voor m'n moeder koken, maar dat doe ik dan volgende week maar
Later is nu

woensdag 14 oktober 2020 om 10:59
Leuke jas Puck! En wat langer vind ik zelf persoonlijk leuker staan, zeker bij dit model.
Dreamer, nee , pureren doe ik zelden. Ik heb wel een soort blender indien nodig, maar dan blijf je aan het overscheppen.
Hemke , jammer van je cursus, maar veiligheid voor alles.
Ik was net om boodschappen , er waren er veel zonder mondkapje. Toen ik ze erop aansprak en vroeg waarom ze deze niet droegen, zeiden ze, het is niet verplicht. Want de wet is er nog niet door.
Hoe moeten we corona zo toch ooit onder controle krijgen?
Kwebbel, dat wordt afwachten dan. Voel je je erg ziek?
Dreamer, nee , pureren doe ik zelden. Ik heb wel een soort blender indien nodig, maar dan blijf je aan het overscheppen.
Ik was net om boodschappen , er waren er veel zonder mondkapje. Toen ik ze erop aansprak en vroeg waarom ze deze niet droegen, zeiden ze, het is niet verplicht. Want de wet is er nog niet door.

Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
woensdag 14 oktober 2020 om 11:01
woensdag 14 oktober 2020 om 11:25
Dus kan nog nétDeze nieuwe maatregelen gaan in vanaf woensdag 14 oktober 22.00 uur en duren minimaal vier weken. Over twee weken wordt de eerste balans opgemaakt. Mark Rutte laat weten dat getroffen bedrijven bij het kabinet kunnen aankloppen voor steunpakketten.

En ik ben erg voor wat Rutte zei "ook als het mag, hóeft het niet" maar in deze zaak is alles zó goed geregeld, ik gun ze nog wat klandizie.
Later is nu

woensdag 14 oktober 2020 om 11:30
Hmmm valt mee. Het is meer met vlagen, al blijft de keelpijn nog steeds aanwezig, en alles in mijn lijf doet zeer. Net of er een vrachtwagen over is gereden.lientje69 schreef: ↑14-10-2020 10:59Leuke jas Puck! En wat langer vind ik zelf persoonlijk leuker staan, zeker bij dit model.
Ik was net om boodschappen , er waren er veel zonder mondkapje. Toen ik ze erop aansprak en vroeg waarom ze deze niet droegen, zeiden ze, het is niet verplicht. Want de wet is er nog niet door.![]()
Ik heb het met vlagen erg koud en dan weer warm. Geen idee of het corona kan zijn. Ik blijf ook nog steeds wat moe en dat schijnt toch ook wel veel voor te komen bij corona-patiënten.
We zullen zien..
woensdag 14 oktober 2020 om 12:33
Ja, man heeft vanmorgen naar ze gebeld. Ze gaan ervan uit dat ze dicht moeten, want kleedkamers en douches mogen niet. Man is zondag ook jarig, dit was een beetje de viering daarvan, zeg maar. Nouja. Dan maar niet.
Later is nu
woensdag 14 oktober 2020 om 12:55
woensdag 14 oktober 2020 om 14:51
De stiefmoeder van mijn oudste twee heeft Corona. Nu heeft ze amper contact met haar gehad maar ze moet nu wel nog tot dinsdag in quarantaine. Ze heeft zelf geen klachten gelukkig en de kans is klein dat ze besmet is (vrijdagochtend voor het laatst gezien, zondag begonnen de klachten. Randjesgeval... Dochter zit dus nu op haar kamer.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
woensdag 14 oktober 2020 om 16:54
De besmettingen komen steeds dichterbij inderdaad. Bij ons op school ook een aantal collega's besmet. Ik hoop dat we het tot de herfstvakantie redden om iedereen naar school te laten gaan.
Hier gaat het redelijk. Ik zie weinig mensen omdat ik op school al zoveel contacten heb, wil het risico niet nog groter maken. Toch gaan we volgende week wel 2 dagen even lekker weg samen. Verder qua pijn gaat het op en af, goede dagen en hele slechte dagen wisselen elkaar af.
Hier gaat het redelijk. Ik zie weinig mensen omdat ik op school al zoveel contacten heb, wil het risico niet nog groter maken. Toch gaan we volgende week wel 2 dagen even lekker weg samen. Verder qua pijn gaat het op en af, goede dagen en hele slechte dagen wisselen elkaar af.
"After all this time?" "Always."

woensdag 14 oktober 2020 om 17:56
woensdag 14 oktober 2020 om 19:21
Er zit altijd een beademingsset in. Zou moeten zitten, even een slag om de arm. Ik controleer maandelijks alle kasten en AED' s in mijn stadsdeel, vandaar de kennis.suzyqfive schreef: ↑13-10-2020 00:22Je mag ook al niet meer beademen bij reanimeren en er is nu ook opgeroepen dat ouderen en zwakken niet moeten reageren op de reanimatieoproep.
Ik zou daar dus niet eens over nadenken hè. Ja, circulatie is het belangrijkst maar pff. Niet gekeken trouwens of er ook een beademingsset bij de aed zit. Dat zou wel schelen.
Ben vanmorgen mijn injectie vergeten. Heb meteen weer een spastische duim.

woensdag 14 oktober 2020 om 19:51
woensdag 14 oktober 2020 om 20:02
Waar controleer je dan op?
Moet je ze ook uittesten? Of doet een bedrijf dat?
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!