Kletstopic: leven met pijn
donderdag 17 september 2020 om 20:33
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.
Iedereen is welkom om mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Nieuwe regel: Ga geen sorry zeggen voor je bericht, ga niet zeggen dat je klaagt. Klagen doen we geen van allen, wel even lekker van ons afschrijven.
Toevoeging:
Een verzoekje van een aantal vaste forummers hier: wil je iets kwijt over een onderwerp wat bij een ander wellicht gevoelig ligt, zoals eetstoornis of suïcide, schrijf dan boven de alinea het woord trigger, zodat forummers gewaarschuwd worden en eroverheen kunnen lezen.
Iedereen is welkom om mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Nieuwe regel: Ga geen sorry zeggen voor je bericht, ga niet zeggen dat je klaagt. Klagen doen we geen van allen, wel even lekker van ons afschrijven.
Toevoeging:
Een verzoekje van een aantal vaste forummers hier: wil je iets kwijt over een onderwerp wat bij een ander wellicht gevoelig ligt, zoals eetstoornis of suïcide, schrijf dan boven de alinea het woord trigger, zodat forummers gewaarschuwd worden en eroverheen kunnen lezen.
Later is nu
zondag 11 oktober 2020 om 14:34
Nee, en ik ga het ook niet doen. Ik denk dat ik daar bijzonder gestresst van ga worden. Als je zo'n melding krijgt dus.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
zondag 11 oktober 2020 om 14:38
Ja, gelijk toen deze gelanceerd werd al.
Later is nu

zondag 11 oktober 2020 om 20:12
Heb je al een melding gekregen? Ik begreep dat je minstens 15 minuten bij iemand in de buurt moet zijn geweest die positief getest is toch? Maar als diegene niet getest is weet je het dus niet? Ik zit nog te twijfelen.
Wat goed Lientje!!
zondag 11 oktober 2020 om 22:23
Kwebbeltje91 schreef: ↑11-10-2020 20:12Heb je al een melding gekregen? Ik begreep dat je minstens 15 minuten bij iemand in de buurt moet zijn geweest die positief getest is toch? Maar als diegene niet getest is weet je het dus niet? Ik zit nog te twijfelen.
Wat goed Lientje!!
Nee, ik krijg wel elke week en update wanneer er gecheckt is. Ik snap de logica daarin niet helemaal, maar dan zal er wel iemand in de buurt zijn geweest, die de app ook had ofzo Wel terug te voeren naar mijn momenten in de horeca, misschien het personeel?
Later is nu
zondag 11 oktober 2020 om 22:44
Ja! Ik had ze dus dinsdag al in huis ookDreamer schreef: ↑11-10-2020 01:04Moet ik nou goedemorgen of goedenavond zeggen?![]()
Ik ben dus op de fiets naar vriendin, 20 km verderop, gegaan. Droog heen en terug! Ik had alleen even misrekend hoe donker de buitenwegen zijn, dat valt in de auto toch minder op. Terugweg ging dus niet zo snel en gelukkig regende het niet, want dan heb je nog minder zicht. Maar het was lekker! Ik heb heerlijk zitten zingen op de fiets. (ben ook klaarwakker nu, dat is een beetje jammer)
Suzy, de kinderpostzegels zijn er al! Lekker snel op deze manier. Die ik aan de deur kocht zijn er nog niet.
Leuk Hemke, zo met de kleinkinderen.
Ik pb je 'onze' sauna wel. Het hele internet hoeft niet te weten waar ik volgende week rondloop![]()
Misschien ken je 'm wel, trouwens.
De papieren versie moesten ze anderhalve week terug inleveren en dan moet er natuurlijk nog alles handmatig ingevoerd worden dus dat zal wel even duren idd.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
zondag 11 oktober 2020 om 22:49
Nee, ga ik ook niet doen. Ik werk op school en dan kan ik straks om de haverklap thuisblijven volgens die app. We horen op school wel als er leerlingen besmet zijn en dan kunnen we dan wel kijken hoe en wat.
Overigens gaan wij komend weekend naar NH en zag dat we dichtbij een veiligheidsregio zitten die net weer opgeschaald is. Niet erin dus en we zijn qua activiteiten toch meer op het noorden gericht.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.

maandag 12 oktober 2020 om 05:49
Wat een rotnacht weer zeg. Ik ben bekaf. Veel gedroomd en veel wakker geworden .
Nu ben ik aan het twijfelen of ik mijn bed weer in zal gaan voor een uurtje of 2 of eruit zal blijven. Over het algemeen ga ik me niet fitter voelen van nog even slapen. En ik heb nog veel te doen vandaag. Boekhouding van man zijn bedrijf moet nog,
Werkstuk nog verbeteren. Afmaken van een paar verslagen . En leren voor examens. En niet te vergeten mijn huishouden. En ik wilde eigenlijk nog een rondje lopen want ik beweeg te weinig nu ik vrij ben.
Kortom te weinig tijd( en zin)
De tijd is er nu, maar ik vind het nog zo vroeg....
Nu ben ik aan het twijfelen of ik mijn bed weer in zal gaan voor een uurtje of 2 of eruit zal blijven. Over het algemeen ga ik me niet fitter voelen van nog even slapen. En ik heb nog veel te doen vandaag. Boekhouding van man zijn bedrijf moet nog,
Werkstuk nog verbeteren. Afmaken van een paar verslagen . En leren voor examens. En niet te vergeten mijn huishouden. En ik wilde eigenlijk nog een rondje lopen want ik beweeg te weinig nu ik vrij ben.
Kortom te weinig tijd( en zin)
De tijd is er nu, maar ik vind het nog zo vroeg....
maandag 12 oktober 2020 om 10:41
Ik heb nog even tot kwart over 8 geslapen ja. Heb vrij van school inderdaad.
Nu net begonnen met de boekhouding
Daar ben ik denk de ochtend wel mee zoet.
Dan even eten en wat huishouden. En nog aan mijn medicatie werkstuk. Dan mag ik pauze van mezelf tot eten koken en misschien vanavond nog een uurtje leren voor mijn toets.
Ik heb inderdaad deze week vrij maar ik merk dat ik erg schuif. Zo van , ah , kan morgen ook nog wel. En het is zo weer weekend( had ik vrij eigenlijk maar ik draai 2 extra diensten wegens personeelsgebrek).
Dus dat moet ik even niet doen, er te makkelijk over denken.
Nu net begonnen met de boekhouding
Daar ben ik denk de ochtend wel mee zoet.
Dan even eten en wat huishouden. En nog aan mijn medicatie werkstuk. Dan mag ik pauze van mezelf tot eten koken en misschien vanavond nog een uurtje leren voor mijn toets.
Ik heb inderdaad deze week vrij maar ik merk dat ik erg schuif. Zo van , ah , kan morgen ook nog wel. En het is zo weer weekend( had ik vrij eigenlijk maar ik draai 2 extra diensten wegens personeelsgebrek).
Dus dat moet ik even niet doen, er te makkelijk over denken.
maandag 12 oktober 2020 om 12:35
Biekhouding ben ik pas op de helft. Dat krijg je van dat uitstellen hè.
Eerst maar even eten.
Dit is nu precies de reden dat ik een week vrij gepland heb. Ik zag de bui al hangen. Examens, werkstukken, boekhouding. Ik dacht als ik dan ook nog 3 of 4 dagen werken moet gaat dat nooit lukken.
Gelukkig dus maar dat ik vrij heb nu.
Gaat goed komen maar ik moet wel even doorzetten.

Eerst maar even eten.
Dit is nu precies de reden dat ik een week vrij gepland heb. Ik zag de bui al hangen. Examens, werkstukken, boekhouding. Ik dacht als ik dan ook nog 3 of 4 dagen werken moet gaat dat nooit lukken.
Gaat goed komen maar ik moet wel even doorzetten.

maandag 12 oktober 2020 om 13:52
Toch goed dat je die 2 uur slaap extra nog gepakt hebt, je bent productiever als je beter bent uitgerust. Kan je je waarschijnlijk ook beter concentreren. Tenminste bij mij werkt dat wel zolientje69 schreef: ↑12-10-2020 12:35Biekhouding ben ik pas op de helft. Dat krijg je van dat uitstellen hè.![]()
Eerst maar even eten.
Gaat goed komen maar ik moet wel even doorzetten.![]()

Wat goed dat je nu ook medicatie mag geven. Je bent zo goed bezig

Moet je veel aan je werkstuk aanpassen?
Is man nu weer volledig aan het werk en hoe gaat het met hem?
Succes met alles!
@ Kwebbel, ik ga de app niet downloaden. Hou, als ik al ergens kom, meer dan voldoende afstand en
Wel gisteren even naar de stad geweest. Rits van jas was zaterdag kapot gegaan dus moest een nieuwe jas hebben.
Met dochter samen met de auto naar de stad gegaan ipv ov, waren er om 11.15 uur. Bijenkorf ging om 11.00 uur open en mondkapjes verplichting, dat was goed te doen. De meeste andere winkels opende pas om 12.00 uur, was gelukkig nog lekker rustig.
Moet zeggen dat ze het goed opgelost hebben straat met bloempotten in tweeën gedeeld en waar meerdere straten op elkaar uitkwamen met potten een rotonde gemaakt, zodat de looprichtingen heel duidelijk zijn.
Was aangenaam verrast over de hoeveelheid mensen die in de stad een mondkapje ophadden, zeker wel 80/90%. Terwijl in het overdekte winkelcentrum hier in de wijk nog geen 10% zich aan het advies houdt.

Rundvlees staat nu lekker te sudderen, straks gelukkig weer naar de fysio, vorige week maar 1 keer geweest, dat merk je gelijk.
Fijne dag nog iedereen!
maandag 12 oktober 2020 om 14:21
Puck, ik hoefde niet heel veel aan te passen hoor. Paar extra regeltjes her en der, iets andere en betere omschrijving zodat de zin beter liep en nog wat stijlfouten zoals verkleinwoorden , afkortingen (mag niet dus blijkbaar)
Man is weer aan het werk, het gaat wisselend, ene dag beter dan de andere, hangt ook af va het weer, de werkzaamheden en hoe hij geslapen heeft. Medicijnen moeten nog verder afgebouwd, wordt man niet blij van maar de arts is ervan overtuigd dat het kan. Hij zegt dat man zich zo slecht voelt omdat hij te zwaar is en gewoon moet afvallen
Hier was man het niet bepaald mee eens. Man zijn tekst : lekker eten is het enige leuke dat ik nog heb in mijn leven, daar stop ik echt niet mee
Man is weer aan het werk, het gaat wisselend, ene dag beter dan de andere, hangt ook af va het weer, de werkzaamheden en hoe hij geslapen heeft. Medicijnen moeten nog verder afgebouwd, wordt man niet blij van maar de arts is ervan overtuigd dat het kan. Hij zegt dat man zich zo slecht voelt omdat hij te zwaar is en gewoon moet afvallen
Hier was man het niet bepaald mee eens. Man zijn tekst : lekker eten is het enige leuke dat ik nog heb in mijn leven, daar stop ik echt niet mee

maandag 12 oktober 2020 om 14:41
lientje69 schreef: ↑12-10-2020 14:21Puck, ik hoefde niet heel veel aan te passen hoor. Paar extra regeltjes her en der, iets andere en betere omschrijving zodat de zin beter liep en nog wat stijlfouten zoals verkleinwoorden , afkortingen (mag niet dus blijkbaar)
Hier was man het niet bepaald mee eens. Man zijn tekst : lekker eten is het enige leuke dat ik nog heb in mijn leven, daar stop ik echt niet mee![]()
Je werkstuk was inhoudelijk dus goed, dat is het belangrijkste toch! Het aanpassen zal je dan niet heel veel werk/tijd kosten.
Afkortingen zou ik me voor kunnen stellen in het geval dat iemand dat verkeerd zou kunnen interpreteren.
Tja je man is een grote jongen (zou je denken

Hij kan ook heel lekker eten met wat minder calorieën. Of snaait hij graag en veel?
maandag 12 oktober 2020 om 14:53
Ja , hij snaait graag en veel inderdaad. En heeft zeker nu , door de prednison , de hele dag honger. Zijn interesse ligt dan niet bepaald bij een bruine boterham met kaas of een bord havermoutpap zullen we maar zeggen. Dus het is én én.
Hij is volwassen en maakt zijn eigen (stomme en verkeerde ) eetkeuzes, ik ga me daar verder niet mee bemoeien.
Werkstuk is bijgewerkt en klaar. Van het weekend even opnieuw uitprinten op het werk en klaar dan. Nu mag ik even vrij van mezelf, boekhouding is ook 80% af, dat rond ik woensdag verder af.
Hij is volwassen en maakt zijn eigen (stomme en verkeerde ) eetkeuzes, ik ga me daar verder niet mee bemoeien.
Werkstuk is bijgewerkt en klaar. Van het weekend even opnieuw uitprinten op het werk en klaar dan. Nu mag ik even vrij van mezelf, boekhouding is ook 80% af, dat rond ik woensdag verder af.
maandag 12 oktober 2020 om 16:41
Ik moest net zo lachen om de hond: hij krijgt meestal rond 5 uur eten. Dat viel toevallig altijd samen met thuiskomst van man. Dus voor hond: als baasje thuiskomt krijg ik eten. Nou kwam man ook wel eens vroeger thuis, dus eigenlijk zit de hond al vanaf 4 uur dat hij wil eten.
Nu heb ik hem net verteld dat het nog geen tijd is, gevolg: hond zit op de bank uit het raam te kijken of z'n baasje, of wie dan ook, thuiskomt, want eten.
Afijn
bijlezen.
Nu heb ik hem net verteld dat het nog geen tijd is, gevolg: hond zit op de bank uit het raam te kijken of z'n baasje, of wie dan ook, thuiskomt, want eten.

Afijn
bijlezen.
Later is nu