Kletstopic: leven met pijn
donderdag 17 september 2020 om 20:33
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.
Iedereen is welkom om mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Nieuwe regel: Ga geen sorry zeggen voor je bericht, ga niet zeggen dat je klaagt. Klagen doen we geen van allen, wel even lekker van ons afschrijven.
Toevoeging:
Een verzoekje van een aantal vaste forummers hier: wil je iets kwijt over een onderwerp wat bij een ander wellicht gevoelig ligt, zoals eetstoornis of suïcide, schrijf dan boven de alinea het woord trigger, zodat forummers gewaarschuwd worden en eroverheen kunnen lezen.
Iedereen is welkom om mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Nieuwe regel: Ga geen sorry zeggen voor je bericht, ga niet zeggen dat je klaagt. Klagen doen we geen van allen, wel even lekker van ons afschrijven.
Toevoeging:
Een verzoekje van een aantal vaste forummers hier: wil je iets kwijt over een onderwerp wat bij een ander wellicht gevoelig ligt, zoals eetstoornis of suïcide, schrijf dan boven de alinea het woord trigger, zodat forummers gewaarschuwd worden en eroverheen kunnen lezen.
Later is nu
woensdag 21 oktober 2020 om 11:59
Mijn ex appte dat brugklasser thuis zit met verkoudheidsklachten... Ik zei: heb je al een afspraak gemaakt? Nee, ben aan het werk, kijk vanmiddag wel even. Ik log in en ze kan vanmiddag al terecht. Ander dorp maar dat is prima. Dan ga ik wel met haar heen.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.

woensdag 21 oktober 2020 om 12:07
Hopelijk is de uitslag negatief. Ik duim.
woensdag 21 oktober 2020 om 12:31
Wat een gemakzucht weer hè .
Goed dat jij het nu oppakt!
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
woensdag 21 oktober 2020 om 12:32
Lientje, je mag best even schelden , er is toch geen ontkomen meer aan.
Ik denk,dat jouw oudste zich zelf maar quarantaine moet opleggen, dan is ze zoveel mogelijk beschermend bezig,tot aan haar afspraak.
Bridge, dit wordt spannend, nu de ziekenhuizen de zorg afschaven.
Suzy,hopelijk test jouw oudste negatief.
Nu ook hier bijna alles stil ligt, geen cursussen meer, ,vrijwilligerswerk, besef ik, dat ik toch al aardig bezig ben geweest, de laatste maanden.
Ik heb het drukker dan in mij vorige woonplaats, inburgeren Haha.
Nu zoek ik mijn bezigheden van eerder weer op, de kilootjes komen er weer aan, want ik ben weer aan het bakken.
Vandaag wil ik een poffert bakken met likeur, het moet natuurlijk ook worden geproefd en gekeurd.
Ik wens jullie allemaal en fijne dag.
Ik denk,dat jouw oudste zich zelf maar quarantaine moet opleggen, dan is ze zoveel mogelijk beschermend bezig,tot aan haar afspraak.
Bridge, dit wordt spannend, nu de ziekenhuizen de zorg afschaven.
Suzy,hopelijk test jouw oudste negatief.
Nu ook hier bijna alles stil ligt, geen cursussen meer, ,vrijwilligerswerk, besef ik, dat ik toch al aardig bezig ben geweest, de laatste maanden.
Ik heb het drukker dan in mij vorige woonplaats, inburgeren Haha.
Nu zoek ik mijn bezigheden van eerder weer op, de kilootjes komen er weer aan, want ik ben weer aan het bakken.
Vandaag wil ik een poffert bakken met likeur, het moet natuurlijk ook worden geproefd en gekeurd.

Ik wens jullie allemaal en fijne dag.
woensdag 21 oktober 2020 om 12:36
Oe lekker hemke!
Oudste houdt zich idd al zoveel mogelijk afzijdig maar begint dus nu al ( bij het idee dat de afspraak wellicht uitgesteld kan worden) behoorlijk depressief te worden..
Stond hier net te schreeuwen tegen me dat het allemaal zó lang al duurt en dat ze dan nóg langer moet wachten enz...
Ik vind het dus meevallen, bij het VU staat ze nog steeds op de wachtlijst en hier al bijna hormonen. Maar dat viel niet zo goed...helemaal heel erg boos tegen hysterisch aan. Zucht.
Oudste houdt zich idd al zoveel mogelijk afzijdig maar begint dus nu al ( bij het idee dat de afspraak wellicht uitgesteld kan worden) behoorlijk depressief te worden..
Stond hier net te schreeuwen tegen me dat het allemaal zó lang al duurt en dat ze dan nóg langer moet wachten enz...
Ik vind het dus meevallen, bij het VU staat ze nog steeds op de wachtlijst en hier al bijna hormonen. Maar dat viel niet zo goed...helemaal heel erg boos tegen hysterisch aan. Zucht.
woensdag 21 oktober 2020 om 12:41
E.e.a brengt op zich ook al stress mee, Lientje. En dan nog de mogelijkheid dat ze niet naar België kan of mag. Ik kan me er wat bij voorstellen. Frustratie kan ze natuurlijk ook niet elders kwijt. Maar goed, dan hoeft ze nog niet naar jou te schreeuwen, jij kunt er ook niets aan doen.
Ik had mn moeder beloofd rodekoolschotel mee te nemen, maar heb nu snert gemaakt. Daar moet ze zelf nog vlees aan toevoegen. Ik had nl al enige tijd zo'n pakket in de koelkast liggen en volgens man moest dat op.
dus.
Hopelijk bevalt het
Oe, dat is wel een 'gevaarlijke' hobby Hemke, als je thuis moet blijven. Kun je ook dingen aan mij meegeven invriezen?
Makkelijk voor je ex, Suzy, dat jij het wel 'even' oppakt. Wel lekker snel, overigens.
Ik had mn moeder beloofd rodekoolschotel mee te nemen, maar heb nu snert gemaakt. Daar moet ze zelf nog vlees aan toevoegen. Ik had nl al enige tijd zo'n pakket in de koelkast liggen en volgens man moest dat op.
dus.
Hopelijk bevalt het

Oe, dat is wel een 'gevaarlijke' hobby Hemke, als je thuis moet blijven. Kun je ook dingen aan mij meegeven invriezen?

Makkelijk voor je ex, Suzy, dat jij het wel 'even' oppakt. Wel lekker snel, overigens.
Later is nu
woensdag 21 oktober 2020 om 12:46
Ja hier ook.
In de ogen van oudste zijn dochter en ik de " boosdoeners " want Corona via het werk.
Niet dat wij het al hebben, maar het risico dreigt van onze kant natuurlijk. Onzin, want via de stage ( mentor en mede student) van oudste is er ook al Corana. En dus bedreiging ook van die kant. Dus oudste gaat nu niet naar stage..
lientje69 wijzigde dit bericht op 21-10-2020 13:02
0.55% gewijzigd

woensdag 21 oktober 2020 om 13:01
@hemke, je bent wel goed bezig zeg!
Het regent hier ook al de hele ochtend. Echt troosteloos weer. Man is thuis aan het werk en ik heb niks te doen en heb de halve ochtend met een boek in bed gelegen. De ideale rustdag eigenlijk! Ik heb wel een wasje gedraaid en een was opgevouwen, dus toch nog iets nuttigs gedaan
Mijn spiersamentrekkingen worden er langzaam wat meer. De fysiotherapeut denkt dat het uit mijn nek kan komen. Ik ga het ik elk geval volgende maand aankaarten bij de neuroloog.
Het regent hier ook al de hele ochtend. Echt troosteloos weer. Man is thuis aan het werk en ik heb niks te doen en heb de halve ochtend met een boek in bed gelegen. De ideale rustdag eigenlijk! Ik heb wel een wasje gedraaid en een was opgevouwen, dus toch nog iets nuttigs gedaan

Mijn spiersamentrekkingen worden er langzaam wat meer. De fysiotherapeut denkt dat het uit mijn nek kan komen. Ik ga het ik elk geval volgende maand aankaarten bij de neuroloog.

woensdag 21 oktober 2020 om 13:15
Oh gatsie Lientje, wat een naar bericht.
Hier weer thuis van werk, vanmorgen in een flinke regenbui gezeten onderweg, maar ik zat droog gelukkig
Hier schijnt de zon volop, gekkigheid.
Vanmiddag wil ik even wat klusjes wegwerken die al een tijdje in de planning zaten, maar waar het alsmaar niet van kwam. Mijn OV kaart verloopt binnenkort en aangezien ik bijna niet meer met OV reis, wil ik iig 1 abonnement eraf laten halen. Dus straks maar even inloggen en even goed bekijken wat ik wil doen.
Verder nog even informeren over huisgenoot, ik heb er nog steeds niks van gehoord dus ik hoop dat dat goed nieuws is.
Hier weer thuis van werk, vanmorgen in een flinke regenbui gezeten onderweg, maar ik zat droog gelukkig

Hier schijnt de zon volop, gekkigheid.
Vanmiddag wil ik even wat klusjes wegwerken die al een tijdje in de planning zaten, maar waar het alsmaar niet van kwam. Mijn OV kaart verloopt binnenkort en aangezien ik bijna niet meer met OV reis, wil ik iig 1 abonnement eraf laten halen. Dus straks maar even inloggen en even goed bekijken wat ik wil doen.
Verder nog even informeren over huisgenoot, ik heb er nog steeds niks van gehoord dus ik hoop dat dat goed nieuws is.
woensdag 21 oktober 2020 om 13:49
Wat fijn kwebbel!
Ik moet straks naar mijn werk. Dat gaan de komende dagen rare diensten worden. Waar ik normaal gesproken mensen moet motiveren uit hun kamer te komen , moet ik nu zorgen dat ze OP hun kamer blijven. Dat gaat me wat worden.

woensdag 21 oktober 2020 om 14:27
Mooi zo
woensdag 21 oktober 2020 om 16:13
Je doet wat je kunt.. van dementerenden kun je nu eenmaal niet verwachten dat ze onthouden wat je vraagt, zeker niet als dat het tegendeel is van normaal..
Bij mijn moeder hadden ze met mijn toestemming de sensor in de deur aangezet. Dan konden ze haar redelijk snel onderscheppen als ze haar kamer uitging, of als de overbuurvrouw naar binnen wilde. Maar dat is wel een nieuw huis, moet je maar net hebben..
woensdag 21 oktober 2020 om 17:03
Nou, diegene van de vals negatieve coronatest zat dus bij haar in de klas. Maar goed, het gaat om ons kind en daar zijn we beide verantwoordelijk voor. Ik had er vandaag tijd voor en hij moest lesgeven.Dreamer schreef: ↑21-10-2020 12:41E.e.a brengt op zich ook al stress mee, Lientje. En dan nog de mogelijkheid dat ze niet naar België kan of mag. Ik kan me er wat bij voorstellen. Frustratie kan ze natuurlijk ook niet elders kwijt. Maar goed, dan hoeft ze nog niet naar jou te schreeuwen, jij kunt er ook niets aan doen.
dus.
Hopelijk bevalt het
Was trouwens een teststraat en we waren ruim 20min te vroeg maar konden doorrijden en ze was weer thuis op het tijdstip dat ze eigenlijk aan de beurt was. Zij helemaal achterin de auto (heb een zevenzitter) met mondkapje en ik ook. Even lullig maar wanneer ze wel positief zou zijn kan ze gezellig met papa in quarantaine. Want die moet dan en ik niet.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
woensdag 21 oktober 2020 om 17:03
Lientje wat naar allemaal van oudste en van het werk ! Succes straks.. zal geen makkelijk klusje zijn.
Kwebbel fijn geen Corona bij huisgenoot.
Hier gaat het ook al een tijdje niet goed. Merk dat het per week wat slechter gaat. De uren die ik werk zijn teveel. Voel me er een beetje door in het nouw gedreven. Begin nov naar het UWV, moet me even inlezen want weet niet goed wanneer ik wel en niet deels afgekeurd kan worden. Hoewel ik dat absoluut niet wil, denk ik wel dat het beter is om deels af te keuren. Alleen denk ik dat het inkomensverlies te klein is, dat ik alsnog geen uitkering krijg. Dus moet hier even over nadenken en inlezen.
Pff wat is het leven maar lastig als je niet gewoon gezond bent.
Kwebbel fijn geen Corona bij huisgenoot.
Hier gaat het ook al een tijdje niet goed. Merk dat het per week wat slechter gaat. De uren die ik werk zijn teveel. Voel me er een beetje door in het nouw gedreven. Begin nov naar het UWV, moet me even inlezen want weet niet goed wanneer ik wel en niet deels afgekeurd kan worden. Hoewel ik dat absoluut niet wil, denk ik wel dat het beter is om deels af te keuren. Alleen denk ik dat het inkomensverlies te klein is, dat ik alsnog geen uitkering krijg. Dus moet hier even over nadenken en inlezen.
Pff wat is het leven maar lastig als je niet gewoon gezond bent.
woensdag 21 oktober 2020 om 17:04
Hebben ze wel eens naar het overdruksyndroom gekeken bij jou?Bridge35 schreef: ↑21-10-2020 13:01@hemke, je bent wel goed bezig zeg!

woensdag 21 oktober 2020 om 18:23
Bij het overdruksyndroom is er een te hoge druk op de zenuwen in je rug. Sommige mensen hebben daarbij een tarlovcyste in de nek en/of lendewervels, al wordt dit vaak aangezien als artrose.
woensdag 21 oktober 2020 om 18:29
Oh verhip, poffert met likeur, dat had ik ook wel willen testen

Ik had snert gemaakt, maar 3 liter water ipv 1,5 gebruikt

Jippie, geen corona. Maar er is alweer een nieuwe hier in de test. Ik hoop dat k hier gewoon elke dag "jippie, geen corona" kan blijven zeggen.
Ik hoop dat het bij jou op je werk tijdig ondervangen is, Lientje.
Wat vervelend Nankurunaisa dat je met afkeuren zit. Mogelijk.
Later is nu