Gezondheid alle pijlers

Kletstopic: leven met pijn

17-09-2020 20:33 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.

Iedereen is welkom om mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".

Nieuwe regel: Ga geen sorry zeggen voor je bericht, ga niet zeggen dat je klaagt. Klagen doen we geen van allen, wel even lekker van ons afschrijven.

Toevoeging:

Een verzoekje van een aantal vaste forummers hier: wil je iets kwijt over een onderwerp wat bij een ander wellicht gevoelig ligt, zoals eetstoornis of suïcide, schrijf dan boven de alinea het woord trigger, zodat forummers gewaarschuwd worden en eroverheen kunnen lezen.
Later is nu
Bridge fijn. Ik weet hoeveel verschil zo een parkeerplek kan maken. Goed dat dit voor je geregeld kan worden.
Ik vandaag mijn moeder geholpen. Het was zwaar en vermoeiend, maar ik doe het zo graag voor haar. Ze heeft me er ook wat geld voor gegeven, wat ik dus weer onzin vindt. Ik vind dat je iemand best eens kan helpen zonder er iets voor terug te krijgen. Dus voel me dan ook altijd zo bezwaard. Dat krijg ik haar dus niet uitgelegd.
Mijn hond is zielig aan het doen. Normaal krijgt hij rond 5 uur eten, voor hem is het natuurlijk al zover. Ik vertelde laatst al dat dat vaak samenvalt met dat één van ons thuiskomt en ik kwam dus een half uur terug thuis. :P
Later is nu
Nankurunaisa schreef:
26-10-2020 16:02
Ik vandaag mijn moeder geholpen. Het was zwaar en vermoeiend, maar ik doe het zo graag voor haar. Ze heeft me er ook wat geld voor gegeven, wat ik dus weer onzin vindt. Ik vind dat je iemand best eens kan helpen zonder er iets voor terug te krijgen. Dus voel me dan ook altijd zo bezwaard. Dat krijg ik haar dus niet uitgelegd.
Oei dat is lastig.. Kun je anders niet zorgen dat ze je iets van een paar boodschappen geeft ofzo? Of iets wat je lekker vind..
Ja, blijf dan gewoon ook een uur langer weg zeg Dreamer! Jeetje... :proud:

Drie toetsen en een griepprik verder inmiddels.
Weer thuis en ik heb het een partij koud. Brrr.
De rij bij de griepprik was langer dan verwacht. Héél veel ouderen. Binnen waren we zo aan de beurt want de ouderen kregen ook de pneumokokkenprik. Wij hoefden er maar één dus konden zo doorlopen.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Bridge wat fijn! Ik had het eigenlijk al een beetje verwacht, ik ken meer mensen die deze keuring hebben gehad en die hadden ook goede ervaringen met keuringsartsen. Nu zal vast niet elke arts daar zo zijn maar het is toch mooi meegenomen.

Fijn dat het er weer op zit Lientje!

Haha Dreamer, de hond is ook gewoon van slag met dat extra uur :proud:
Kwebbeltje91 schreef:
26-10-2020 16:29
Oei dat is lastig.. Kun je anders niet zorgen dat ze je iets van een paar boodschappen geeft ofzo? Of iets wat je lekker vind..
Ik kreeg geld, groenten, eieren en nog iets lekkers dat ze zelf gemaakt had. Ik vind het echt heel lief, maar ik vind het gewoon niet nodig.
Nankurunaisa schreef:
26-10-2020 16:59
Ik kreeg geld, groenten, eieren en nog iets lekkers dat ze zelf gemaakt had. Ik vind het echt heel lief, maar ik vind het gewoon niet nodig.
Aaah. Snap ik. Blijft lastig zoiets!
lientje69 schreef:
26-10-2020 16:30
Ja, blijf dan gewoon ook een uur langer weg zeg Dreamer! Jeetje... :proud:

Drie toetsen en een griepprik verder inmiddels.
Weer thuis en ik heb het een partij koud. Brrr.
De rij bij de griepprik was langer dan verwacht. Héél veel ouderen. Binnen waren we zo aan de beurt want de ouderen kregen ook de pneumokokkenprik. Wij hoefden er maar één dus konden zo doorlopen.

Ja, maar... nou en dus toch.. :sigh:

fijn dat de prik gehad hebt. Ik heb nog niet eens een oproep
Later is nu
Nankurunaisa schreef:
26-10-2020 16:59

Het is niet nodig, maar zij wil dat graag. Laat haar dat dan doen, dat geeft haar misschien nog een gevoel van controle.
Later is nu
Dreamer schreef:
26-10-2020 17:02
Het is niet nodig, maar zij wil dat graag. Laat haar dat dan doen, dat geeft haar misschien nog een gevoel van controle.
Ja ik denk dat het vanuit schuldgevoel komt. Ik zal haar volgende week een bosje van haar lievelingsbloemen meenemen 🙂

Mijn maag is net als jouw hond. Die weet ook precies wanneer wij warm eten. We eten de laatste tijd erg vroeg door het thuiswerken.. dus heb honger. Ik heb quiche gemaakt en staat in de oven.
Hoe zijn de toetsen gegaan volgens jou Lientje?

Ik heb wel al de oproep voor de griepprik binnen, maar ik twijfel.
Nankurunaisa schreef:
26-10-2020 17:16
Hoe zijn de toetsen gegaan volgens jou Lientje?

Ik heb wel al de oproep voor de griepprik binnen, maar ik twijfel.
Volgens mij heb ik alledrie wel goed gemaakt. Rekenen en Nederlands gaan eerst langs de examencommissie dus die uitslag laat een paar weken op zich wachten.
De moduletoets verpleegtechnische vaardigheden , anatomie, fysiologie en pathologie ging volgens mij ook wel aardig maar de klas is over de rooie want vond hem onwijs moeilijk.
Dus ik ben benieuwd. Dat cijfer hoor ik morgen al.
Ik wil gaan beginnen met magnesiumtabletten slikken. Morgen ga ik ze halen maar er is zoveel keuze :O Wie van jullie slikt er ook magnesium?
Ik
Gewoon huismerk.
In combinatie met glucosamine van Lucovitaal.
Lastig Nanku, maar ik snap je moeder ook wel weer.
Ik heb ook van het huismerk geslikt(kruidvat) maar nu ben ik aan het twijfelen over die van Vitals. Die raadde een gezondheidstherapeut hier in de buurt aan. Maar ik vind ze erg prijzig.
Ja ik schrok ook van de prijzen.. :O Ik begin gewoon met huismerk van de kruidvat. Ik bel dadelijk mijn vader nog even, die heeft ook nog weleens goede adviezen. Hij had me al eerder geadviseerd om magnesium te gaan slikken maar ik dacht; dat komt nog wel. Maar na afgelopen vrijdag werd het me (letterlijk) pijnlijk duidelijk dat ik met vochtig en kouder weer sneller pijn heb. Het is wel te doen hoor, maar als het maar iets mindert ben ik al blij. En ik heb niet elke dag pijn, gelukkig.
Kwebbeltje91 schreef:
26-10-2020 17:24
Ik wil gaan beginnen met magnesiumtabletten slikken. Morgen ga ik ze halen maar er is zoveel keuze :O Wie van jullie slikt er ook magnesium?

Ik. Twee varianten. Zorg wel dat je voor de goede varianten kiest. Magnesiumoxide doet bijvoorbeeld niet zoveel voor je, maar je gaat er wel van naar de wc.
Ik zal kijken of ik een lijstje met goede varianten voor je kan vinden (heb ik ergens opgeslagen).

Voor de rest gaat het hier extreem slecht, en dus stil.
Kwebbeltje91 schreef:

Ik slik calcium met magnesium en zink en vit D. Mede omdat mijn moeder ooit verteld is door een gyneacoloog dat het vooral voor vrouwen erg belangrijk is om calcium te nemen.

Ik slik trouwens huismerk. Je kunt magnesium ook smeren. Als ik dat een paar avonden doe, lijkt het invloed te hebben
Later is nu
Ik slik magnesium van solfar,het is duur, Ik ben er mee begonnen via de homeopaath.
EHR, sterkte
Och, daar las ik overheen. Sterkte EHR :hug:
Later is nu
Kwebbeltje91 schreef:
Ik, magnesiumcitraat. 400mg Kruidvat.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
EHR schreef:
26-10-2020 18:20
Ik. Twee varianten. Zorg wel dat je voor de goede varianten kiest. Magnesiumoxide doet bijvoorbeeld niet zoveel voor je, maar je gaat er wel van naar de wc.
Ik zal kijken of ik een lijstje met goede varianten voor je kan vinden (heb ik ergens opgeslagen).

Voor de rest gaat het hier extreem slecht, en dus stil.
Sterkte ❤️
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Bedankt voor de reacties.

Sterkte ehr :hug:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven