Gezondheid alle pijlers

Kletstopic: leven met pijn

17-09-2020 20:33 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.

Iedereen is welkom om mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".

Nieuwe regel: Ga geen sorry zeggen voor je bericht, ga niet zeggen dat je klaagt. Klagen doen we geen van allen, wel even lekker van ons afschrijven.

Toevoeging:

Een verzoekje van een aantal vaste forummers hier: wil je iets kwijt over een onderwerp wat bij een ander wellicht gevoelig ligt, zoals eetstoornis of suïcide, schrijf dan boven de alinea het woord trigger, zodat forummers gewaarschuwd worden en eroverheen kunnen lezen.
Later is nu
Ik voel me niet echt lekker vanmiddag. Heb steeds zo’n pijn in mijn zij daardoor beetje misselijk en echt mega hoofdpijn vandaag.
Vanmorgen wel pijn in mijn zij maar verder kon ik wel gewoon naar mijn werk.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
suzyqfive schreef:
26-10-2020 19:06
Ik, magnesiumcitraat. 400mg Kruidvat.
Ook vit D trouwens. Moet ik al jaren slikken van de arts in het vermoeidheidscentrum maar vergat het steeds 🤭.
Dat is Supra D, van 10ug, 2 per dag (voorgeschreven, normaal is 10ug genoeg).

Ik vergeet alleen steeds mijn bloeddrukmedicatie en mijn b12 injectie deed ik ook al een dag te laat 🤭. Merk ik meteen helaas.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Wat naar EHR. Hoop dat je je snel iets beter gaat voelen.
Suzy voor jou ook sterkte.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
EHR schreef:
26-10-2020 18:20
Ik. Twee varianten. Zorg wel dat je voor de goede varianten kiest. Magnesiumoxide doet bijvoorbeeld niet zoveel voor je, maar je gaat er wel van naar de wc.
Ik zal kijken of ik een lijstje met goede varianten voor je kan vinden (heb ik ergens opgeslagen).

Voor de rest gaat het hier extreem slecht, en dus stil.
Sterkte :hug:
@Kwebbeltje.

Kies voor organische magnesiumverbindingen.
Magnesium:
- Aspartaat
- Arginaat
- Citaat
- Gluconaat
- Lactaat
- Picdolinaat
- Tauraat
- Bisglycinaat

Vermijdt anorganische magnesiumverbindingen.
Magnesium:
- Sulfaat
- Chloride
- Fosfaat
- Carbonaat
- Oxide

In de winkels zijn het meest verkrijgbaar: citaat, tauraat, bisglycinaat, chloride en oxide. De laatste twee dus vermijden.

Ik gebruik zelf bisglycinaat in de ochtend (want opwekkend voor de hersenen) en citaat in de avond (want ontspannend voor de spieren). Bisglycinaat zijn capsules van Orthica en Citraat is poeder van Jacob Hooy. 
Ik gebruik in totaal ongeveer 400-500 mg magnesium per dag.
Bedankt voor je lijstje ehr.

Edit: Terwijl ik dit typ zie ik een reclame van kruidvat voorbijkomen dat er veel producten 1+1 gratis zijn, dus ik ga even op mijn gemak kijken morgen.
Het gaat helaas weer minder met de pijn. De pijn is behoorlijk, zowel in mijn rug als de zenuwpijn.

Vanochtend bij de psycholoog gehad over grenshantering. Een onderwerp wat bij de fysio ook regelmatig ter sprake komt.
Volgende week gaat man mee naar de psycholoog, ik ben benieuwd hoe dat gaat.

Gelukkig heb ik deze week een redelijk rustig weekje. De vaste afspraken en woensdag nog de griepprik, verder niets gelukkig. Man heeft nog wel beloofd me a.s. zondag mee te nemen naar het tuincentrum.

Die toename van pijn zit me wel dwars, omdat ik niet goed kan duiden waardoor dat veroorzaakt kan zijn.
EHR sterkte.

Wat een uitgebreide info over de magnesium. Ook voor mij fijn. Heb jij veel verstand van vitaminesupplementen? Ik vraag me soms wel eens af of een huismerk en een volledig biologisch merk ofzo echt een verschil maakt. Het is qua prijs zoveel verschil. Van kruitvat kan ik voor 3 euro een potje magnesium hebben maar er zijn ook potjes bij een natuurwinkel voor 30 euro. Waar zit her verschil in? Of ben jij hier ook niet in thuis?
Nankurunaisa schreef:
26-10-2020 20:26
EHR sterkte.

Wat een uitgebreide info over de magnesium. Ook voor mij fijn. Heb jij veel verstand van vitaminesupplementen? Ik vraag me soms wel eens af of een huismerk en een volledig biologisch merk ofzo echt een verschil maakt. Het is qua prijs zoveel verschil. Van kruitvat kan ik voor 3 euro een potje magnesium hebben maar er zijn ook potjes bij een natuurwinkel voor 30 euro. Waar zit her verschil in? Of ben jij hier ook niet in thuis?
Mijn voorgeschreven vit D moest wel van een bepaalde merk zijn.
Nankurunaisa schreef:
26-10-2020 20:26
EHR sterkte.

Veel verstand is een groot woord, maar ik doe wel altijd (wetenschappelijk) onderzoek naar dingen die me aangaan. En ik vind een aantal supplementen - zeker in deze tijd - zeer waardevol (en noodzakelijk). Vitamine C, D3 (altijd met K2), en Magnesium. En dan lees ik er veel over. Zowel regulier als meer holistisch.

Wat betreft het verschil tussen huismerk en biologisch. De werkzaamheid tussen synthetisch en biologisch is gelijk. Als je lichaam een stof herkent, dan weet het lichaam wat het er mee moet doen. Vaak is wel zo dat hoe goedkoper er meer hulpstoffen inzitten zoals suiker en conserveermiddelen. Bij magnesium is het belangrijker dat je een goede variant hebt (zie eerdere bericht), dan dat het biologisch moet zijn.

Vitamine C heb ik van Lucovitaal
Vitamine D3 en K2 heb ik van Holland en Barret
Magnesium Bisglycinaat heb ik van Ortica
Magnesium Citraat heb ik van Jacob Hooy

Alleen de Bisglycinaat vind ik wat aan de dure kant. Maar ik koop alles bij Holland and Barret. Die hebben - met uitzondering van Ortica (max 25%) heel vaak 1:1.

De D3 en K2 zijn voor mij wel een redelijk prijzige aangelegenheid, want ik slik de orthomoleculaire dosis en niet de reguliere dosis. En ja, ook daarin heb ik mij verdiept (maar voert te ver voor hier).
Goedemorgen :sun:

Ik weet niet hoe zon, maan, sterren en hormonen vannacht gedraaid zijn, maar ik werd uitzonderlijk vrolijk wakker. :lol:
Heb wel aan alle kanten pijn, dus daarvoor helpt het niet :P

Ik was begonnen met het slikken van vit. b12 om te kijken of dat helpt, net als glucasemine, maar ik vergeet beide :facepalm:

Heb je vandaag ook examens of was dit het eerst weer, Lientje?
Later is nu
@ehr wat jij allemaal schrijft, vertelde mijn vader gisteren inderdaad ook. Hij heeft vroeger een studie gedaan waardoor hij dit allemaal weet ;) En hij slikt het zelf ook.
Afijn, ik weet iig waar ik op moet letten vanmiddag.

Haha Dreamer lekker handig :proud: Daar was ik ook bang voor, zul je net zien dat ik het dus vergeet. Ik zet het wel in het zicht op het aanrecht, dan vergeet ik het hopelijk niet.
Bedankt EHR voor de tips. Hoe gaat het nu met je ? Nog steeds zo ellendig?

Dreamer: Kwebbel geeft de juiste tip. Leg de pillen in het zicht. Ik doe dat ook en sindsdien ze op een plek liggen waar ik iedere dag langsloop, vergeet ik ze niet meer.
Of zet een wekkertje. Dit deed ik eerst altijd met de anticonceptie (is niet zo handig als je die vergeet).
Kwebbeltje91 schreef:
27-10-2020 08:01
@ehr wat jij allemaal schrijft, vertelde mijn vader gisteren inderdaad ook. Hij heeft vroeger een studie gedaan waardoor hij dit allemaal weet ;) En hij slikt het zelf ook.
Afijn, ik weet iig waar ik op moet letten vanmiddag.

Haha Dreamer lekker handig :proud: Daar was ik ook bang voor, zul je net zien dat ik het dus vergeet. Ik zet het wel in het zicht op het aanrecht, dan vergeet ik het hopelijk niet.
Ik heb ze hier in de kast met glazen staan. Als ik ‘s ochtends een glas water drink dan staan ze daar en kan ik het meteen innemen. Maar soms maken de kinderen of vriend mijn drinken klaar en dan vergeet ik het dus.
De buren laten hun badkamer en keuken verbouwen. Hadden netjes een briefje in de deur. Echter, over drie weken wordt er waarschijnlijk weer gefreesd en dan heeft mijn dochter net examenweek. Dus straks even overleggen of we tijden kunnen afspreken waarop er alleen ‘zachte’ werkzaamheden plaatsvinden. Het is lastig zo met al die online tentamens. Ze lopen al genoeg achterstanden op door corona, de studenten.

Dochters stiefmoeder heeft nog steeds coronaklachten. Haar vader en broertjes zijn negatief getest. Nu voor het eerst ook echt collega’s in quarantaine. Van 1 heeft de man Corona, de ander een zoon van 22.
De vitaminepillen staan op de broodtrommel en ik pak daar toch elke dag brood uit ;-)

De calciumpil slik ik 's avonds tegelijkertijd met de allergiepil (die ik nooit vergeet) na het tandenpoetsen.

Je wordt wel ingesloten door positief geteste mensen, Suzy.
Hopelijk kun je wat regelen met je buren.
Later is nu
Ik gebruik B12 en D op advies van de huisarts en die neem ik gewoon tegelijk in met de rest van mijn medicijnen. De teller staat inmiddels op 21 vast op recept per dag en dan nog twee vitaminepillen dus. Dan hoef ik niet meer te ontbijten zeg maar :P

Donderdag heb ik een ander cardioapparaat uitgeprobeerd op verzoek van de fysiotherapeut. Daar had ik toen meteen al heel veel last van en nu vijf dagen later is die pijn nog niet gezakt. Ik was een beetje voorzichtig met beide dingen aan elkaar te linken maar nu denk ik toch dat het daardoor komt.

Dankzij een diazepam wel goed geslapen.
Nankurunaisa schreef:
27-10-2020 08:45
Bedankt EHR voor de tips. Hoe gaat het nu met je ? Nog steeds zo ellendig?

Dreamer: Kwebbel geeft de juiste tip. Leg de pillen in het zicht. Ik doe dat ook en sindsdien ze op een plek liggen waar ik iedere dag langsloop, vergeet ik ze niet meer.
Of zet een wekkertje. Dit deed ik eerst altijd met de anticonceptie (is niet zo handig als je die vergeet).
Heel herkenbaar.. :facepalm: Ik heb nu een spiraal dus het scheelt dat ik niet meer elke dag aan de pil hoef te denken :proud: En ik heb ook veel minder klachten. Bizar wat de pil met een mens kan doen.
Nee Dreamer, voorlopig ben ik weer even examenvrij. Vandaag moest ik werken. Cijfer van de moduletoets is binnen hoor. Een 8,9 . :biggrin:
Zo goed Lien!
Goed gedaan Lien!

Vandaag gesport met mijn fitnessbal, mat en gewichten. Qua beetje cardio meegedaan met een Nederland beweegt 😬. Normaliter zwem ik op dinsdag maar durf het niet aan met die steken in mijn zij.
Wat goed Lientje :cheer2:

Ik heb als activiteit vandaag wat voor het werk buiten gedaan en heb nu overal pijn :(
Zometeen vergadering, dus ik zit alweer thuis aan de eettafel.
Later is nu
Wat goed Lien.

Ik ben net terug van revalidatie. Ik heb het gevoel dat mijn fysiotherapeut en ik even niet op een lijn liggen momenteel, dus daar moet ik het vrijdag eens met hem over hebben.
Bridge35 schreef:
27-10-2020 15:21
Wat goed Lien.

Ik ben net terug van revalidatie. Ik heb het gevoel dat mijn fysiotherapeut en ik even niet op een lijn liggen momenteel, dus daar moet ik het vrijdag eens met hem over hebben.
Dat is jammer Bridge, je kon altijd zo goed met hem door één deur.

Dreamer, heb jij wel een speciale stoel aan de keukentafel?
Ik las dat er onwijs veel thuiswerkers nu fysieke klachten krijgen.
Jammer Bridge.

Ik ben bij de kruidvat geweest, ik schrok echt van de prijzen van oa lucavitaal. Ik heb er maar 1 van kruidvat merk gekocht, die was me al prijzig genoeg haha. Eens kijken of dit wat is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven