Gezondheid alle pijlers

Kletstopic: leven met pijn

17-09-2020 20:33 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.

Iedereen is welkom om mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".

Nieuwe regel: Ga geen sorry zeggen voor je bericht, ga niet zeggen dat je klaagt. Klagen doen we geen van allen, wel even lekker van ons afschrijven.

Toevoeging:

Een verzoekje van een aantal vaste forummers hier: wil je iets kwijt over een onderwerp wat bij een ander wellicht gevoelig ligt, zoals eetstoornis of suïcide, schrijf dan boven de alinea het woord trigger, zodat forummers gewaarschuwd worden en eroverheen kunnen lezen.
Later is nu
lientje69 schreef:
25-10-2020 19:34
Dat is ook lastig te beoordelen Bridge , wanneer iets teveel is ( geweest)
Daar kom je meestal pas achteraf achter.
Klopt. En iedereen roept dat ik dat zelf prima kan inschatten, maar het probleem is juist dat ik me daar niet aan hou omdat ik gewoon meer wil doen. Ik kan er niet tegen om zo tegengehouden te worden door mijn eigen lijf.
Bridge35 schreef:
25-10-2020 20:54
Klopt. En iedereen roept dat ik dat zelf prima kan inschatten, maar het probleem is juist dat ik me daar niet aan hou omdat ik gewoon meer wil doen. Ik kan er niet tegen om zo tegengehouden te worden door mijn eigen lijf.
Toch zal je dat wel moeten leren want door steeds over je grenzen te gaan?, blijft het zo slecht gaan qua pijn natuurlijk.

( zegt degene die ook nog regelmatig in de fout ermee gaat...., maar het al wel nu gelukkig een stuk beter kan dan 30 jaar terug :proud: )
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
lientje69 schreef:
25-10-2020 21:25
Toch zal je dat wel moeten leren want door steeds over je grenzen te gaan?, blijft het zo slecht gaan qua pijn natuurlijk.

( zegt degene die ook nog regelmatig in de fout ermee gaat...., maar het al wel nu gelukkig een stuk beter kan dan 30 jaar terug :proud: )
Dat is dan ook mede het doel van de psycholoog, fysiotherapeut en ergotherapeut.
Bridge35 schreef:
25-10-2020 20:54

Heel herkenbaar en waar liggen je grenzen? Als ik voor mij zelf spreek is dat de ene keer al bij eten koken of bijvoorbeeld 5 minuten strijken en de andere keer bij een half uur lopen. Dat maakt het zo lastig om niet over die grens heen te gaan.
Succes vandaag Lientje!!
-Puck schreef:
26-10-2020 05:53
Succes vandaag Lientje!!
Dank je Puck!
Het gaat een lange dag worden. Officieel mogen we niet op school blijven maar tussendoor naar huis rijden gaat niet en de stad in is op maandagmorgen ook geen optie.
Dus ik hoop ergens een rustig plekje te kunnen vinden maar weet nog niet hoe of wat ik dat ga aanpakken. Want het mbo is gewoon open bij mijn weten en tussen 1700 pubers lopen of zitten lijkt me ook niet echt een goed idee...

8.15 dus mijn eerste examen op school en 12.05 het tweede .
En om half 4 mijn laatste thuis online.
Ik vind het niet echt meevallen zo met al dat heen en weer rijden en dan 3 examens op één dag.
Ik duim voor je!
Later is nu
Heftig Lientje!! Ik duim ook voor je!
Succes Lientje!
En ik duim ook voor je
Succes,Lientje .
Ik duim voor je Lientje. Is een dutje doen/rustig in de auto zitten met uitzicht op wat groens een optie, tussen 2 examens in?
-Puck schreef:
25-10-2020 23:40
Heel herkenbaar en waar liggen je grenzen? Als ik voor mij zelf spreek is dat de ene keer al bij eten koken of bijvoorbeeld 5 minuten strijken en de andere keer bij een half uur lopen. Dat maakt het zo lastig om niet over die grens heen te gaan.
Precies! Dat zeg ik ook telkens tegen de fysiotherapeut, die dat op zijn beurt lastig vindt.
Succes vandaag Lien!
Goedemorgen,

Ik heb slecht geslapen. Ik werd weer eens wakker met een doof bovenbeen. Na een tijdje en een andere houding kwam het gevoel wel weer terug.
Wakker geworden met lichte migraine, hopelijk slaat de triptaan aan.

Straks weer naar de psycholoog en vrijwel meteen daarna de keuring voor de invalidenparkeerkaart.
Bij de psycholoog alweer de vijfde sessie. Ik ben wel benieuwd hoe hij vindt dat het gaat.
Die keuring vind ik wel spannend.

Vanmiddag rust gelukkig.

Fijne dag allemaal!
succes vandaag Bridge!
Later is nu
Succes Lientje!

Jij ook Bridge!
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Succes Lientje en Bridge.
Net de keuringsarts gesproken. Ze gaat een positief advies uitbrengen aan de gemeente. Meteen ook voor de volle termijn van vijf jaar. Ze vond het verhaal duidelijk genoeg dus ze vond het niet nodig nader onderzoek te doen.
Wat fijn bridge!
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Dat klinkt goed Bridge! Hopelijk gaat het met de keuring van het UWV ook zo voorspoedig.
Bridge35 schreef:
26-10-2020 12:19
Net de keuringsarts gesproken. Ze gaat een positief advies uitbrengen aan de gemeente. Meteen ook voor de volle termijn van vijf jaar. Ze vond het verhaal duidelijk genoeg dus ze vond het niet nodig nader onderzoek te doen.

Positief!
(Klinkt raar want je had je hem liever niet nodig gehad)
Zo Bridge, zo makkelijk mag het ook wel eens gaan!
Later is nu
Fijn Bridge en eindelijk heb je eens zonder strijd iets geregeld gekregen.
Thanks allen. Ik ben hier echt blij mee. Het maakt echt verschil of ik alleen naar het ziekenhuis kan bijvoorbeeld.
Ze zei simpelweg dat ze niet verwacht dat er binnen nu en vijf jaar een echte verbetering optreedt. Wel moet ik na vijf jaar opnieuw gekeurd worden maar dat zien we dan weer.

En ze vond het verstandig dat ik voor de stenose een tweede opinie wil.

Ze gaat deze week nog het spul naar de gemeente sturen dus ik hoop dat de gemeente dan ook snel handelt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven