Klopping in buik
dinsdag 11 augustus 2015 om 00:21
Ik vroeg me af of meer mensen hier last van hebben:
Ik heb soms last van een best wel heftige klopping in mn buik. Er ontstaat ook een bobbel.
Deze klopping zit bovenin mijn buik (Gebied tussen navel en middenrif) en ik voel het vooral als ik plat op mn rug lig s'avonds.
Het klopt dan ook vrij heftig. Heb echter geen pijn.
Heb ook op dat moment verder geen last van hartkloppingen of kloppingen elders in mijn lichaam.
Als ik zit of ga staan stopt dit allemaal.
Ik ben 23 jaar en rook niet verder ben ik 1,74 en weeg 57 kilo..
Komt iemand dit bekend voor?
Ik heb soms last van een best wel heftige klopping in mn buik. Er ontstaat ook een bobbel.
Deze klopping zit bovenin mijn buik (Gebied tussen navel en middenrif) en ik voel het vooral als ik plat op mn rug lig s'avonds.
Het klopt dan ook vrij heftig. Heb echter geen pijn.
Heb ook op dat moment verder geen last van hartkloppingen of kloppingen elders in mijn lichaam.
Als ik zit of ga staan stopt dit allemaal.
Ik ben 23 jaar en rook niet verder ben ik 1,74 en weeg 57 kilo..
Komt iemand dit bekend voor?
Me? Crazy? I should get down off this unicorn and slap you
dinsdag 11 augustus 2015 om 00:27
dinsdag 11 augustus 2015 om 06:50
In je buikholte loopt de grootste slagader van je lichaam, de aorta. Bij dunne mensen kan je die door de buikwand soms voelen kloppen. Zeker wanneer je op de rug ligt.
Vertrouw je dit niet, de volgende keer dat je bij je huisarts bent overleg dit.
Vertrouw je dit niet, de volgende keer dat je bij je huisarts bent overleg dit.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
explore, dream & discover
dinsdag 11 augustus 2015 om 10:02
Heb ik ook regelmatig. Ik heb er eigenlijk nooit gedacht dat dit iets is waarmee ik naar de huisarts moet. Volgens mij is het gewoon luchtverplaatsing in mijn darmen, hierdoor zwelt een stuk darm plaatselijk dan even op en duwt de slagader omhoog waardoor deze beter zichtbaar is. Op het moment dat de lucht zich verder verplaatst zakt de darm weer in en de slagader ook weer.
Als je het toch niet vertrouwt kun je natuurlijk even de huisarts bellen en aan de assistente uitleggen wat je ervaart. Zij kan dan wel inschatten of je een afspraak met de huisarts moet maken.
Als je het toch niet vertrouwt kun je natuurlijk even de huisarts bellen en aan de assistente uitleggen wat je ervaart. Zij kan dan wel inschatten of je een afspraak met de huisarts moet maken.