Gezondheid alle pijlers

Koelvest: welke?

02-05-2016 15:59 5 berichten
Aangepast bericht.
Reden: nvt.
anoniem_97778 wijzigde dit bericht op 26-05-2018 19:47
95.45% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Als het om hydrogel gaat:

Als zo'n op dezelfde manier werkt als koelbanden en -matjes voor honden moet je het de eerste keer een aantal minuten in koud water leggen. Voor de halsbanden die ik voor mijn hond heb vijf minuten, matjes wil ze niet, die schopt ze in een hoek.

Ik ga er maar even vanuit dat zo'n vest op het zelfde principe berust. Als ik er naast zit is er vast wel iemand die dat corrigeert.

Zo'n vest, gevuld met korreltjes die een heleboel vocht kunnen absorberen, is uiteraard groter en misschien een fractie dikker dan een halsband, misschien moet het een minuutje langer. De instructies zullen ongetwijfeld worden bijgeleverd.

Na de eerste keer hoeft het niet meer zo lang in het water, tenzij de absorberende korreltjes zijn uitgedroogd.

Geen ijswater gebruiken, gewoon kraanwater.

Het zal toch wel enigszins vochtig blijven tenzij het Goretex is, geen idee of er Goretex koelvesten bestaan. Wringen mag in ieder geval niet.
verba volant, scripta manent.
Ik heb ze even opgezocht, als ik jou was zou ik kiezen voor Inutec.

Ik kan me vergissen maar om nou te kunnen afkoelen door eerst peentjes te zweten in een fleecevest lijkt me niet zo aangenaam.

Die HyperKewl berust ook op de werking van verdamping en daar krijg ik net zo'n gevoel bij als bij die Fleece.

Natuurlijk moet je wel zelf kijken waarin je je het prettigst voelt.
verba volant, scripta manent.
Als ik het warm heb dan zet ik een ventilator aan en dat is best vrij vaak. Ik gebruik meestal de fan maar voor heel erge hitte heb je ook ventilators die een ijskoude storm op je afvuren, bijvoorbeeld mijn torenventilator of nog erger de ventilator in de airconditioner.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
quote:retrostar schreef op 02 mei 2016 @ 18:10:

Als ik het warm heb dan zet ik een ventilator aan en dat is best vrij vaak. Ik gebruik meestal de fan maar voor heel erge hitte heb je ook ventilators die een ijskoude storm op je afvuren, bijvoorbeeld mijn torenventilator of nog erger de ventilator in de airconditioner.

Oke, maar daar heb je toch weinig aan buiten ofzo.

Ik neig idd zelf ook naar inuteq. Ben even verder alle voor en nadele op schrijven, ze zijn best prijzig

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven