Gezondheid alle pijlers

Koolhydraatarm

30-05-2016 07:08 48 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik zou graag willen starten met een koolhydraatarm dieet alleen is nu mijn vraag als ik naar de winkel ga, wat mag ik wel in mijn kar stoppen en wat niet?
quote:michelleobama schreef op 30 mei 2016 @ 07:42:

Hoe ga je eten als de kilo's eraf zijn? Dan zit het er allemaal zo weer bij. Je kunt beter gezonder gaan eten en je eetpatroon blijvend aanpassen, zo voorkom je jojo-en.De fout die de meeste mensen maken is om dan weer op hun oude calorie inname te gaan zitten met als gevolg dat alle kiloos er weer bij komen. Je kunt nooit meer terug naar je oude calorie inname. Het is ook vrij logisch. Een lichaam van zeg 80 kilo heeft meer calorien nodig dan dat van 60 kg. Je zult je leven lang minder calorien moeten eten dan je gewend was.
"Boring conversation anyway"
quote:Ceylon schreef op 30 mei 2016 @ 07:50:

[...]

Als je voor je zwangerschap goed op gewicht was en hetzelfde kookte als nu, denk ik dat je niet erg veel verkeerd doet. Liefje, je hebt een baby gekregen. En het is slechts weinigen gegund om na een baby hun oude figuur en gewicht weer terug te krijgen.

Welkom bij de club Was jammer genoeg voor mijn zwangerschap al niet meer echt mooi op gewicht een 6 kg overgewicht volgens BMI niet heel veel maar wil het er graag af ????
[quote]Happymommy24 schreef op 30 mei 2016 @ 07:53:

[...]

Was jammer genoeg voor mijn zwangerschap al niet meer echt mooi op gewicht een 6 kg overgewicht volgens BMI niet heel veel maar wil het er graag af :-D
quote:Happymommy24 schreef op 30 mei 2016 @ 07:53:

[...]

Was jammer genoeg voor mijn zwangerschap al niet meer echt mooi op gewicht een 6 kg overgewicht volgens BMI niet heel veel maar wil het er graag af ????

Tja, dan gewoon back to basic.

Eigenlijk zou je moeten eten zoals je opa en oma vroeger. Gewoon een goed ontbijt, een paar boterhammen tussen de middag, één of twee aardappelen, grote berg groente en een klein stukje vlees als avondeten en tussendoor een stukje fruit en dat is het dan.

Maar ja, tegenwoordig liggen de supermarkten vol met allerlei lekkers uit andere landen, dus het wordt steeds moeilijker om simpel te eten.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Mijn neef eet nu koolhydraatarm brood, schijnt niet vies te zijn. Kun je bij de meeste bakkers wel kopen.
quote:minnimouse schreef op 30 mei 2016 @ 08:09:

Mijn neef eet nu koolhydraatarm brood, schijnt niet vies te zijn. Kun je bij de meeste bakkers wel kopen.

Klopt, het is niet vies en zelf zat ik na 1 boterham al heel erg vol. Echter met het KHA dieet kreeg ik steeds vaker hoofdpijn en was ik chagrijnig. Na een aantal weken ben ik ermee gestopt, ook omdat ik niet afviel.

Nu is mijn eetpatroon veranderd, eet gewoon wat ik lekker vind, maar wel een stuk magerder en ik ben al een paar kilo kwijt. Snoepen ook wat minder, maar niet gestopt.
Als je echt streng wilt is het max. 5gr koolhydraten per 100gr.

Zelf ontbijt ik altijd met koolhydraten, yoghurt (ik gebruik wel ongezoete soja yoghurt) met haverzemelen, lijnzaad en 150gr fruit, en eet ik de rest van de dag koolhydraat-beperkt.

De beste tip is zo veel mogelijk vers en onbewerkt voedsel te eten
It's not always easy, but it's worth it.
quote:J1107 schreef op 30 mei 2016 @ 08:55:

Als je echt streng wilt is het max. 5gr koolhydraten per 100gr.

Zelf ontbijt ik altijd met koolhydraten, yoghurt (ik gebruik wel ongezoete soja yoghurt) met haverzemelen, lijnzaad en 150gr fruit, en eet ik de rest van de dag koolhydraat-beperkt.

De beste tip is zo veel mogelijk vers en onbewerkt voedsel te eten Dus als ik eigenlijk producten koop met max 5gr koolhydraten per 100gr doe ik het goed? En kan ik gewoon zo mijn maaltijden maken?
Als je nou op calorieën let in plaats van koolhydraten, zou je weleens meer succes kunnen hebben met afvallen..........
Oh dear, how sad, never mind.
Ik moet ivm medisch dieet koolhydraatarm eten en er is geen regel mbt hoeveel koolhydraten er maar in 1 product mag zitten.

Je kan beter beginnen met langzame koolhydraten te eten en die dan een beetje te beperken, zeker als het gaat om (maar een paar kilo) afvallen.

Leer etiketten lezen en weet het verschil tussen snelle en langzame koolhydraten. Eet heel fruit en geen sap en stropen enz. Kies volkoren producten en geen witte. Eet veel groente en eiwitten en vooral vezels en minder pasta, riijst en brood. Maar ga geen hele voedingsgroep scrappen.

Succes.
Ik eet in de loop van de dag 5 volkoren boterhammen met lekkers aan vleeswaren en vaak ook mayonaise en in de avond eet ik groente met vlees en ben al twee kilo kwijt in twee weken. Ik ben blij.

Edit: Ik drink zwarte koffie met één steviazoetje en verder drink ik rozenbottelthee met één steviazoetje. Is goed te doen. Af en toe een glas water helpt ook mee.

Ik eet de vijf boterhammen verdeeld over de dag, zodat mijn lijf blijft werken. Dus ik stouw er niet drie in één keer weg.
quote:Happymommy24 schreef op 30 mei 2016 @ 09:00:

[...]

Dus als ik eigenlijk producten koop met max 5gr koolhydraten per 100gr doe ik het goed? En kan ik gewoon zo mijn maaltijden maken?Dat hangt helemaal vanaf hoeveel je ervan eet. Dus max 5 g per 100 g zegt helemaal niks.
quote:Happymommy24 schreef op 30 mei 2016 @ 09:00:

[...]

Dus als ik eigenlijk producten koop met max 5gr koolhydraten per 100gr doe ik het goed? En kan ik gewoon zo mijn maaltijden maken?

Eerder schreef je dat je een plan hebt. Als ik lees wat je in dit topic schrijft dan ben ik eigenlijk wel benieuwd naar wat voor plan dat dan is want je vragen zijn die van iemand die zich niet of nauwelijks er in verdiept heeft. Dat is niet erg, je moet tenslotte ergens beginnen. Maar het helpt niet als je vragen afserveert met de opmerking dat je een plan hebt. Door het inhoudelijk beantwoorden van die vragen krijgen anderen een beter beeld van wat je al weet en wat je wil en krijg je meer antwoorden waar je wat aan hebt.

Ik eet al een paar jaar koolhydraatarm vanwege epilepsie. Paleo bleek het beste bij mij te passen en ik kan in alle eerlijkheid zeggen dat ik nog nooit zo vaak zo lekker heb gegeten als sinds ik paleo eet.

Er zijn ontzettend veel heerlijke alternatieve recepten te vinden voor koolhydraatbommen als pasta, lasagna, rijstgerechten, aardappelpuree etc. Bloemkool blijkt een lekkere rijstvervanger voor nasi, van courgette kun je spaghetti-achtige slierten maken en van (daar issie weer) bloemkool en knoflook kun je een zalige puree maken waarvan niemand het idee heeft dat het geen aardappelpuree is.
Wow en je hebt je er nog nooit in verdiept? Altijd vanzelf slank gebleven zodat dat niet hoefde?
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Het gaat niet om hoeveel koolhydraten per product, het gaat erom hoeveel producten met koolhydraten op een dag jij eet. Als je 1 product eet met veel koolhydraten en alle andere producten bevatten vrijwel geen koolhydraten dan eet je nog over de hele dag gezien koolhydraatarm.

Denk niet dat dit een handig dieet voor je is, als je er zo weinig van af weet.

Gewoon gezond eten en niet snoepen, niet diëten, niet gaan hongerlijden. Gun jezelf tijd om te ontzwangeren, de meeste mensen doen er meer dan een half jaar over om weer op gewicht te komen.
quote:Happymommy24 schreef op 30 mei 2016 @ 07:15:

Ja maar hoeveel gr koolhydraten mag er maximum inzitten?

Ligt eraan hoeveel je er per dag maximaal van wil eten.

Eenmaal dat vastgesteld stel je de vraag aan google: hoeveel koolhydraten in ...? Of lees de achterkant van de verpakkingen. Je telt alles op en klaar.
quote:Happymommy24 schreef op 30 mei 2016 @ 07:16:

[...]

Ja maar hoeveel gr koolhydraten mag er maximum inzitten?Als je geen idee hebt waar het over gaat, waarom ga je dan zo'n raar dieet doen? Verdiep je eens in voedsel, lees het nieuwste boek van Martijn Katan bijvoorbeeld.
Google eens naar "if it fits your macros". Het aantal koolhydraten, vetten en eiwitten dat je nodig hebt is voor iedereen anders (afhankelijk van lengte en gewicht) en dat kan je zelf uitrekenen. Ga in de calculatie uit van het gewicht dat je wil wegen, dan weet je hoeveel koolhydraten, vetten en eiwitten kan eten.
Mijn conclusie is dat je altijd "spontaan" hebt willen eten en niet gestoord wil worden door verstandelijke overwegingen. Als dit altijd heeft gewerkt zou ik dat niet veranderen. Werkt het toch niet, dan kan je het beter meteen goed doen, je erin verdiepen en jezelf de juiste restricties opleggen.
Wat goed dat je ermee bezig bent! Als je niks doet, weet je zeker dat er niks verandert.

Is het een idee om je voedselinname in een app te zetten? Via het viva forum kreeg ik de tip voor fatsecret. Naast calorien, houdt hij ook je koolhydraten, eiwitten en vetten bij. Ik doe dat nu ruim 2 weken, er ging een wereld voor me open. Door die app te gebruiken, kan je vooraf je maaltijden plannen en zie je wat wel en niet handig is

Laatst heb ik het boek inspiralized besteld vanwege de koolhydraatarme recepten. En paleo sluit wellicht ook aan bij wat je zoekt.

De tips hieronder om zo puur mogelijk te eten komen ook in de verschillende dieetstromen terug.

Succes!
De reden waarom ik die vijf boterhammen blijf eten is omdat ik niet mijn hele leven aan een dieet vastgebakken wil zitten. Nu zou ik er ook voor kunnen kiezen om maar twee of drie boterhammen te eten en dan in de avond volkorenpasta te eten.

_Pas op TO met een echt dieet, het gaat misschien wel wat sneller, maar zit er veel sneller weer aan.
Happymommy24: Voel je vrij een PB te sturen, ik wil je er graag bij helpen
It's not always easy, but it's worth it.
Dit is wel een duidelijk artikel over alle verschillende koolhydraatarme diëten

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven