Gezondheid alle pijlers

Koperspiraaltje

21-05-2017 15:18 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een goede (hopelijk zonnige) middag,

Sinds medio september 2016 heb ik een koperspiraal. Ik weet niet meer welke, maar niet een extra kleine omdat mijn baarmoeder te klein zou zijn; Mijn baarmoeder is van normale grote. Ik heb geen kinderen gehad. Mijn menstruatie, voor het plaatsen van het spiraal, was vrijwel regelmatig en duurde ongeveer vijf tot zeven dagen. De eerste drie dagen bloedde ik dan relatief het hevigst. Af en toe had ik voor en tijdens de eerste dagen buikpijn, maar vaker had ik nooit pijn. Ik heb altijd PMS gehad wat zich uit in harde opgezette borsten, dus dat is niks anders maar dat stoort me ook niet.

Welnu, ik heb het ding dus meer dan een half jaar. Het plaatsen was in één woord afschuwelijk, tijdens mijn menstruatie wel. Daarna heb ik dagenlang kreunend over de grond gekropen van de pijn. De menstruatie is nog steeds heftig en duurt in de regel 10 tot 14 dagen per maand, één keer ben ik flauwgevallen in de supermarkt van de pijn.
Tussendoor heb ik ook bloedingen, altijd vergezeld van menstruatiebuikpijn. Krijg ik die buikpijn, dan weet ik dat er bloed komt. En dat heb ik dan gewoon de hele maand door. En het is ook best heftige buikpijn.

Hormonale anticonceptie heb ik ook gebruikt, maar van de pil en de mirena kelderde mijn libido naar beneden en werd ik kotsmisselijk. Al met al geen succes.

Zijn er andere dames die dit herkennen?
Wat doe je jezelf aan.
Ik had het kreng er al Lang weer uit laten halen.
Hoi,

Wat gebruikte je voor het koperspiraal?
Ik heb er ook 1 en ik vond het plaatsen ook vreselijk pijnlijk. Maar hiervoor gebruikte ik 16 jaar lang de pil en was ik maar 3 dagen een beetje ongesteld. Nu met koperspiraal heb ik meer menstruatie pijn en ben ik 4-5 dagen ongesteld.

Ik vind het totaal niet erg, want van de pil kreeg ik steeds meer psychische klachten.

Wat jammer dat het bij jou niet werkt, ik zou naar mijn gynaecoloog gaan en het er direct uit laten halen, lijkt me verschrikkelijk
Ga direct terug naar je gynaecoloog... dat je dat niet gedaan hebt direct na het flauwvallen snap ik écht niet.
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Waarom ben je niet allang terug geweest naar degene die het ding geplaatst heeft?
Omdat ik al twee andere vormen van anticonceptie heb gebruikt en ik het niet zag zitten om wéér een eventueel spiraal te plaatsen,
Maar morgen ga ik langs de huisarts.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven