Kosten implantaat kies
dinsdag 16 augustus 2016 om 07:52
Ha!
Gisteren naar tandarts geweest n blijf een ontsteking houden aan een kies.
Ondanks twee wortel kanaal beh. En een apex. Ze gaan nu bij kaakchirurg nog keer apex proberen en anders moet ik implantaat. Ik schrok hier best van. Hebben meer mensen dat? Ik ben nog maar 23.
Op welke kosten moet je ongeveer rekenen?
Gisteren naar tandarts geweest n blijf een ontsteking houden aan een kies.
Ondanks twee wortel kanaal beh. En een apex. Ze gaan nu bij kaakchirurg nog keer apex proberen en anders moet ik implantaat. Ik schrok hier best van. Hebben meer mensen dat? Ik ben nog maar 23.
Op welke kosten moet je ongeveer rekenen?
dinsdag 16 augustus 2016 om 08:07
Ik had ook een ontsteking aan een kies, inclusief fistel tandvlees. De tandarts heeft 2 wortelkanaalbehandelingen gedaan die niet hielpen. Doorgestuurd naar endodontoloog, die met een microscoop werkt en ontdekte dat ik een vierde wortelkanaal(tje) in die kies heb. Dus weer wortelkanaalbehandeling en nu is de ontsteking weg!
dinsdag 16 augustus 2016 om 09:12
quote:madelon21 schreef op 16 augustus 2016 @ 08:53:
Toevallig gisteren een gesprek gehad bij de parodontoloog over een implantaat. Een implantaat+ plaatsen kost 2200 euro totaal. Maar je tandvlees moet gezond zijn en je kaak breed genoeg.
Zoiets was het bij mij ook. Deels vergoed door de zorgverzekeraar.
Maar je moet niks natuurlijk he. Als jij geen implantaat wilt, dan neem je geen implantaat.
Toevallig gisteren een gesprek gehad bij de parodontoloog over een implantaat. Een implantaat+ plaatsen kost 2200 euro totaal. Maar je tandvlees moet gezond zijn en je kaak breed genoeg.
Zoiets was het bij mij ook. Deels vergoed door de zorgverzekeraar.
Maar je moet niks natuurlijk he. Als jij geen implantaat wilt, dan neem je geen implantaat.
dinsdag 16 augustus 2016 om 09:33
Ik heb alweer 10 jaar geleden twee keer een implantaat gekregen, dus de prijzen zullen anders zijn. Destijds kostte dat iets van 1500 euro per stuk. Zat ook twee jaar tussen om te sparen hiervoor.
Ik kreeg niks terug, omdat ik destijds een polis had die het niet dekte. Had nog wel gekeken om dat eventueel uit te breiden, maar de meest uitgebreide polis dekte nog geen 400 euro en was dusdanig veel duurder dat ik er weinig mee opschoot. Ook kans dat ik niet mocht upgraden omdat het probleem er al jaren was. Die kiezen heb nik nooit gewisseld namelijk.
Maar er is veel veranderd op verzekeringsgebied dus...
En inderdaad je bot moet breed genoeg zijn en je tandvlees gezond. Dat was bij mij in orde.
Ik kreeg niks terug, omdat ik destijds een polis had die het niet dekte. Had nog wel gekeken om dat eventueel uit te breiden, maar de meest uitgebreide polis dekte nog geen 400 euro en was dusdanig veel duurder dat ik er weinig mee opschoot. Ook kans dat ik niet mocht upgraden omdat het probleem er al jaren was. Die kiezen heb nik nooit gewisseld namelijk.
Maar er is veel veranderd op verzekeringsgebied dus...
En inderdaad je bot moet breed genoeg zijn en je tandvlees gezond. Dat was bij mij in orde.
dinsdag 16 augustus 2016 om 18:33
van 1 missende kies krijg je niet direct een schots en scheef gebit 
kosten zijn behoorlijk, rond de 2000 euro. Ik laat eind dit jaar het onderste deel doen en dan volgend jaar het kroongedeelte erop (weet niet goed hoe ik het moet omschrijven). Ben goed verzekerd en krijg tot 1000 euro 80% vergoed.
kosten zijn behoorlijk, rond de 2000 euro. Ik laat eind dit jaar het onderste deel doen en dan volgend jaar het kroongedeelte erop (weet niet goed hoe ik het moet omschrijven). Ben goed verzekerd en krijg tot 1000 euro 80% vergoed.
Een dag niet genoten is een dag niet geleefd.