Gezondheid alle pijlers

Kosten implantaat kies

16-08-2016 07:52 12 berichten
Ha!

Gisteren naar tandarts geweest n blijf een ontsteking houden aan een kies.

Ondanks twee wortel kanaal beh. En een apex. Ze gaan nu bij kaakchirurg nog keer apex proberen en anders moet ik implantaat. Ik schrok hier best van. Hebben meer mensen dat? Ik ben nog maar 23.

Op welke kosten moet je ongeveer rekenen?
Alle reacties Link kopieren
Ik had ook een ontsteking aan een kies, inclusief fistel tandvlees. De tandarts heeft 2 wortelkanaalbehandelingen gedaan die niet hielpen. Doorgestuurd naar endodontoloog, die met een microscoop werkt en ontdekte dat ik een vierde wortelkanaal(tje) in die kies heb. Dus weer wortelkanaalbehandeling en nu is de ontsteking weg!
Ik lees even mee. Mijn kies is niet meer te redden. Er is al een wortelkanaal toegepast, maar er blijft een ontsteking zitten. Verder is het ingewikkeld verhaal. Maar hij is niet meer te redden.
Wat de kosten bij de kaakchirurg betreft zou ik even je zorgverzekering bellen, in principe valt dit namelijk onder je eigen risico van 385 euro, maar er zijn enkele uitzonderingen.

Om verrassingen achteraf te voorkomen, zou ik dit even navragen.
Toevallig gisteren een gesprek gehad bij de parodontoloog over een implantaat. Een implantaat+ plaatsen kost 2200 euro totaal. Maar je tandvlees moet gezond zijn en je kaak breed genoeg.
quote:madelon21 schreef op 16 augustus 2016 @ 08:53:

Toevallig gisteren een gesprek gehad bij de parodontoloog over een implantaat. Een implantaat+ plaatsen kost 2200 euro totaal. Maar je tandvlees moet gezond zijn en je kaak breed genoeg.

Zoiets was het bij mij ook. Deels vergoed door de zorgverzekeraar.

Maar je moet niks natuurlijk he. Als jij geen implantaat wilt, dan neem je geen implantaat.
Ik heb alweer 10 jaar geleden twee keer een implantaat gekregen, dus de prijzen zullen anders zijn. Destijds kostte dat iets van 1500 euro per stuk. Zat ook twee jaar tussen om te sparen hiervoor.

Ik kreeg niks terug, omdat ik destijds een polis had die het niet dekte. Had nog wel gekeken om dat eventueel uit te breiden, maar de meest uitgebreide polis dekte nog geen 400 euro en was dusdanig veel duurder dat ik er weinig mee opschoot. Ook kans dat ik niet mocht upgraden omdat het probleem er al jaren was. Die kiezen heb nik nooit gewisseld namelijk.

Maar er is veel veranderd op verzekeringsgebied dus...

En inderdaad je bot moet breed genoeg zijn en je tandvlees gezond. Dat was bij mij in orde.
Ja je moet even kijken welke tandartsverzekering je hebt en hoeveel ze per jaar vergoeden. Is bij mij 500 euro per jaar maar moet ook om de 3 maanden naar de mondhygiëniste dus moet het merendeel zelf betalen.
Ik heb jaren geleden een implantaat gekregen en mijn zorgverzekering heeft wel een heel groot deel vergoed. Dus bel ze in ieder geval even op, dan weet je of je rekening met de kosten moet houden of niet.
Ja ik ben tot 500 verzekerd, maar moet ook naar mondhygienist idd.

Ik ben bang als ik het niet doe, dat ik dan helemaal scheef gebit krijg..
van 1 missende kies krijg je niet direct een schots en scheef gebit ;)

kosten zijn behoorlijk, rond de 2000 euro. Ik laat eind dit jaar het onderste deel doen en dan volgend jaar het kroongedeelte erop (weet niet goed hoe ik het moet omschrijven). Ben goed verzekerd en krijg tot 1000 euro 80% vergoed.
Een dag niet genoten is een dag niet geleefd.
Ja ik snap je. Dat is ook een idee.. Ik tot 500 euro, maar had geen idee dat dit eraan kwam.

Nou ik heb ooit nog zon gat zo gelaten en die kiezen zijn we scheefgezakt in loop der tijd..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven