Gezondheid alle pijlers

lage bloeddruik

30-09-2015 00:02 21 berichten
Wie heeft er tips voor een lage bloeddruk??
Alle reacties Link kopieren
Voor of tegen?
Lage bloeddruk is juist prima, houden zo!

Enne ..... Weet je wat het is Stitch met een forum zoals dit: het is geen eenrichtingsverkeer, het is leuk als mensen elkáár raad geven. Dus ook wel eens reageren in het topic van een ander.

En áls je alleen maar vragen stelt is het in ieder geval erg aardig als je de mensen die jou goede raad geven af en toe bedankt!
Ga naar de huisarts, een lage bloeddruk kan verschillende oorzaken hebben.
Tips voor of tegen een lage bloeddruk idd? Misschien kan je iets minder summier zijn?

(Het zijn hier vanavond wel uitersten, de ene OP is niet door te komen zo lang, en dan dit.)
Lage bloeddruk is juist goed, ik heb een hele lage bloeddruk 90/48. En je went eraan, iig huisarts en kno arts, 2wkn geleden geopereerd vandaag kno (ziekenhuis) heb ik er niet over gehoord alleen dat mijn monitor vaak aan het piepen was op de uitslaapkamer.
quote:Joyce48 schreef op 30 september 2015 @ 00:28:

Lage bloeddruk is juist prima, houden zo!

Dus? Je kan er wel last van hebben hoor.

Drop eten, zoethout, en zout in het algemeen, bouillon en zo.
quote:Ginevra schreef op 30 september 2015 @ 07:38:

[...]

Dus? Je kan er wel last van hebben hoor.

Drop eten, zoethout, en zout in het algemeen, bouillon en zo.

Ja dat advies krijg ik ook altijd, maar ik eet al zout dat m'n nieren er bijna van klappen. En m'n bloeddruk omhoog ho maar.

Ik denk dat het meer een kwestie van aanpassen is. Niet te snel op staan, geen burpees doen, uitkijken met traplopen (op).
quote:SpringDing schreef op 30 september 2015 @ 07:42:

[...]

Ja dat advies krijg ik ook altijd, maar ik eet al zout dat m'n nieren er bijna van klappen. En m'n bloeddruk omhoog ho maar.

Ik denk dat het meer een kwestie van aanpassen is. Niet te snel op staan, geen burpees doen, uitkijken met traplopen (op).

Waarom denk je dat je een lage bloeddruk hebt? En heb je er last van?

Wat is je geslacht/leeftijd?
Lage bloeddruk is niet altijd goed hoor. Ik had er als puber last van en viel dagelijks wel een paar keer flauw, bestede er eerst niet zoveel aandacht aan want ik was ook gewoon heel erg moe maar het werd steeds erger en mijn moeder schrok zich kapot toen ze het een keer zag gebeuren. Was daarvoor al een keer naar de huisarts geweest toen ik nog niet flauw viel en idd de gebruikelijke bouillon en meer drinken tip. Maar dat hielp niet en ik bleek te wijde bloedvaten te hebben wat opgelost moest worden met medicatie.
quote:Magick88 schreef op 30 september 2015 @ 10:15:

[...]

Waarom denk je dat je een lage bloeddruk hebt? En heb je er last van?

Wat is je geslacht/leeftijd?Waarom ik dat denk? Nou omdat het geregeld gemeten wordt. En ik heb er zeer zeker last van. Niet continu want het gaat om orthostatische hypotensie. Ik zit van mezelf al vrij laag, maar m'n medicatie heeft OH ook als bijwerking. Geheel niet gek of alarmerend dus.
quote:dikkie1 schreef op 30 september 2015 @ 06:58:

Lage bloeddruk is juist goed, ik heb een hele lage bloeddruk 90/48. En je went eraan, iig huisarts en kno arts, 2wkn geleden geopereerd vandaag kno (ziekenhuis) heb ik er niet over gehoord alleen dat mijn monitor vaak aan het piepen was op de uitslaapkamer.

Goed niet persé. Een bloeddruk is nodig om je circulatie op gang te houden.

Maar als je flauwvalt herstelt het zich in de meeste (onschuldige) gevallen wel. Als je bloeddruk wegvalt omdat je liters bloed kwijt bent is dat natuurlijk een ander verhaal.

Over het algemeen kan je wel stellen dat een (onschuldige) lage bloeddruk gezonder is dan een chronisch te hoge bloeddruk.
closednote mag ik vragen welke medicatie je gebruikt? Ben ik wel benieuwd naar, wordt volgens mij niet heel vaak voorgeschreven (überhaupt medicatie voor deze indicatie bedoel ik).
Geen idee hoe het heette en heb het ook maar en maand of 2 geslikt geloof ik. Ik weet nog wel dat je de medicatie niet mocht gebruiken in combinatie met bloedarmoede. Heb van nature nog steeds een wat lagere bloeddruk maar niet meer zo gevaarlijk laag als toen gelukkig.
quote:SpringDing schreef op 30 september 2015 @ 12:23:

[...]

Waarom ik dat denk? Nou omdat het geregeld gemeten wordt. En ik heb er zeer zeker last van. Niet continu want het gaat om orthostatische hypotensie. Ik zit van mezelf al vrij laag, maar m'n medicatie heeft OH ook als bijwerking. Geheel niet gek of alarmerend dus.

Ahh wel vastgesteld door een arts dus.

Hypotensie komt vaak voor bij jonge vrouwen, en meestal doen ze daar niets aan. Het is inderdaad wel strontvervelend, en best gevaarlijk. (flauwvallen etc).

Medicatie geven ze in principe niet; schijnt dat de bijwerkingen nog vervelender zijn dan de lage bloeddruk.

Zelf kan ik het met zout/zouthouthee redelijk op pijl houden gelukkig. Al ben ik het gemekker van mensen wel zat "da's niet goeoeoeod voor je! krijg je een hoge bloeddruk van".
Ik heb een heel lage bloeddruk en dat is echt onhandig. Men weet er weinig over en dat irriteert me. Ik val af en toe flauw. Altijd duizelig. Zweverig. Zout eten maakt geen drol uit.

Ik heb een onderdruk tussen de 35 en 55

Ja, echt dus!!

In het ziekenhuis schrikken ze er vaak van, waardoor ik weer in paniek raak

Maar het was altijd al zo, iig altijd als ik het laat checken om een of andere reden.

Ik heb ook een lage hartslag, 50-55

En ondertemp 35.5-36

En laag hb: 6,5

En ik vind het echt klote
Ik vind het wel raar dat huisartsen dus blijkbaar niet veel doen. Toen ik meerdere keren per dag flauw viel was dat meestal thuis en stond ik gelukkig niet net naast de tafel of iets dergelijks. Op school gebeurde het ook een paar keer bijna maar toen kon ik mijzelf nog opvangen aan een tafeltje en was het over. Daar had ik mij wel flink kunnen bezeren met al die tafels/stoelen. En die keer dat mijn moeder erbij was, was op straat en kon ze mij opvangen.

Soms in de zomer heb ik ook het gevoel dat ik ieder moment kan flauwvallen en ik vind dat eng want gaat er iemand te hulp schieten of niet als je midden op straat flauwvalt en je bent alleen. Gelukkig voel ik het grotendeels aankomen dus kan ik voorkomen dat ik flauwval maar toch.
quote:dikkie1 schreef op 30 september 2015 @ 06:58:

Lage bloeddruk is juist goed, ik heb een hele lage bloeddruk 90/48. En toch... mijn moeder heeft haar leven lang een lage bloeddruk gehad, maar kreeg wel meerdere herseninfarcten. Ze had ook geen andere risicofactoren daarvoor.
Herseninfarct heeft niets met een lage of hoge bloeddruk te maken. Dat zijn stolsels die een bloedvat afsuiten en dan ineens los schieten die in de hersenen of elders bijv longen terecht komen.
Ik zeg het verkeerd stolsel sluit bloedvat waardoor de hersenen geen zuurstof meer krijgt in dat deel en sterft af.
Maar hoge bloeddruk is toch een van de risicofactoren daarvoor?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven