Gezondheid alle pijlers

Lage temperatuur kraamvrouw

26-04-2014 08:45 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik heb mijn kraamweek erop zitten, maar zit eigenlijk nog met een vraag. Ik vind eigenlijk dat ikzelf niet goed genoeg ben gecontroleerd door de kraamverzorgster. Ze controleerde niet elke dag mijn hechtingen en baarmoederstand (dit heeft ze 3 à 4 keer gedaan) en ze controleerde mijn temperatuur met een oorthermometer, maar nu hoor ik opeens overal dat dit eigenlijk niet betrouwbaar genoeg is. Nu heeft ze halverwege mijn kraamweek een temperatuur gemeten van 35,9 graden. Ze heeft het een paar keer nagemeten en normaal zat deze temperatuur wel rond de 37 graden. Ze heeft er verder niet veel over gezegd, maar ik dacht eigenlijk wel; is dit wel goed?

Ik ben al snel na mijn zware bevalling weer gaan lopen en beneden zitten en dingetjes doen, maar hier kwam ik later mee op de koffie doordat ik een paar keer bijna ben flauwgevallen in mijn kraamweek. Toen heb ik het maar echt rustiger aan gedaan. Maar nu denk ik; als de kraamverzorgster nu wat beter opgelet had en mij had gezegd dat ik beter wat rustiger aan kon doen in het begin, was ik misschien helemaal niet bijna flauwgevallen en had ik mijn kraamweek rustiger beleefd. Ook de eerste nacht met onze lieverd hebben wij niet goed ervaren, want we waren hier ook niet goed genoeg op voorbereid. We hadden een erg aardige kraamverzorgster, maar achteraf gezien denk ik dat het wel beter had gekunt. Klopt mijn gedachte vinden jullie en weten jullie wat het betekent als je een te lage temperatuur hebt?

Liefs V.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je gewoon een beetje last hebt van "jamaarwatnoualsenzouhetniet" waar volgens mij veel kraamvrouwen (en mannen ook denk ik) gewoon een beetje mee rondlopen. Hoort gewoon bij al die emoties de meeliften met zo'n nieuwe baby. Geeft niks.

Maar als je er met iets meer afstand naar kijkt is er helemaal niet zoveel aan de hand. Als je wat koud bent of je koud voelt doe je de verwarming wat hoger, of trek je een trui aan, en als je je wat gammel voelt doe je even rustig aan (heb je ook gedaan, goed naar jezelf geluisterd!). Je controleert toch je hele (volwassen) leven al vooral jezelf? En als het wat minder gaat doe je daar wat aan of je schakelt hulp in. Dat is na een bevalling niet anders dan als je wat ziek bent, of een nacht bent wezen stappen, of een duursportwedstrijd de vorige dag hebt gehad.

Niet druk om maken, en gewoon "lekker genieten" (of wat daar van over blijft met een pasgeboren baby, gebroken nachten en hysterisch kraambezoek )
Ik denk dat je beter had moeten communiceren met je kraamverzorgster. Veel vrouwen willen niet meer rectaal getemperatuurd worden, dus gebeurt dat niet meer standaard. Als jij bij die lage temperatuur een slecht gevoel had of vragen had, had je ze moeten stellen.

Daarnaast kan je als kraamvrouw zelf bepalen wat je aankan, jij voelt dat. Dus als jij het idee hebt dat je teveel doet, moet jij het rustiger aan doen.

Ik vind je verwachtingen van een kraamhulp niet realistisch.
Eens met reisa. Ik denk dat je verwachtingen van de kraamhulp niet realistisch zijn.

Daarnaast kan een kraamhulp echt niet aanvoelen hoeveel jij moet rusten of op kan zijn.

Ik ben zelf bijvoorbeeld weer het omgekeerde, kan heel slecht tegen in bed liggen, dus rende iedere keer snel weer rond. Zit veel liever beneden ipv in bed. Maar nogmaals, dit is voor iedereen anders

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven