Gezondheid alle pijlers

Last van haarschilfers

07-04-2013 20:34 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo, ik heb heel erg last van haarschilfers. als ik naar de kapper moet, schaam ik me helemaal kapot. Is dat wel nodig? En ik heb heel veel shampoos geprobeerd. maar niks helpt.
Argan of gewoon olijfolie?
Ben je al eens bij de huisarts geweest?
Huidschilfers bedoel je.

Als de reguliere shampoo's tegen roos niet helpen zou ik even bij de dokter langs gaan.
There's nothing fair in this world,there's nothing sure in this world,there is nothing pure,so you better look for something left in this world.
Bij mij hielp (veel) minder vaak shampoo gebruiken en overstappen op natuurlijke shampoo (zonder SLS enz.). De anti-roosshampoo's hielden de roos juist in stand bij mij.... Wie weet helpt het jou ook.
Drink je genoeg? Soms heb je er meer last van als je te weinig drinkt en dus je hoofdhuid uitgedroogd raakt. En ook wat al eerder gezegd is, andere shampoo of goed uitspoelen met alleen water.
ok dank je wel. maar is de schaamte wel nodig dan? :(
als het echt zo erg is als jij zegt zou ik de schaamte terecht vinden bij de kapper. Dit is geen dagelijks iets volgens mij. Af en toe wat schilfertjes ok maar als het echt veel is..
bij de dokter is dat trouwens anders. Die ziet wel viezere dingen.
Ik heb ook last van een schilferende hoofdhuid en een bepaalde geur op sommige plekken. De huis is gauw vettig maar dan zijn er toch ook schilfers. ik heb het al jaren en vind het vreselijk. Shampoo's gaaner niet aan veranderen, olie ook niet, dan zie je de roos misschien niet maar het is er wel.
Zowel dokters als kappers zien dit dagelijks, dus niets om je voor te schamen. Hoe vaak was jij je haar? Te vaak je haar wassen kan de hoofdhuid ook uitdrogen, omdat je elke keer het vettige talklaagje weg wast, en die talg beschermd nu juist jouw hoofdhuid tegen uitdrogen. Probeer eens een poosje liefst eens per week je haar te wassen (of 2x als het echt niet anders kan).
Huisarts! Ik heb n gistinfectie gehad die schilfers veroorzaakte. Shampoo en n tonic en ik was er binnen n paar weken vanaf.
Been there, done that, got the T-shirt.
quote:oogappeltje schreef op 07 april 2013 @ 21:11:

als het echt zo erg is als jij zegt zou ik de schaamte terecht vinden bij de kapper. Dit is geen dagelijks iets volgens mij. Af en toe wat schilfertjes ok maar als het echt veel is..

Onzin. Zolang je niet met bloedende wonden of luizen in de zaak staat is er weinig waar een kapper van schrikt.

We zien wel meer 'vieze' aandoeningen. Maar dan adviseren we ook altijd om naar je huisarts te gaan ipv zelf aanklooien.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven