Gezondheid alle pijlers

Leesbril

15-12-2013 13:44 26 berichten
Ik had altijd heel goede ogen (zicht 120-150%) maar de laatste maanden merk ik dat het hard achteruit gaat. Ik moet me echt inspannen als ik in bed nog op mijn telefoon wil kijken (spelletjes ) of in de supermarkt de etiketten lezen. Zo af en toe leen ik wel eens de leesbril van mijn vriend als ik iets wil lezen. Ik overweeg dus om een leesbril aan te schaffen, maar vraag me af of ik daarvoor niet te jong ben (41). Mijn ouders hadden pas na hun 50e een leesbril, en mijn vriend was 45 toen hij hem (dit jaar) kreeg.

Hoe oud waren jullie toen je je eerste leesbril kocht? Ik ben wel van plan om er eentje op maat te laten maken omdat ik ervoor verzekerd ben en heb gelezen dat de goedkope kruidvat- en hemabrilletjes niet altijd goed zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik was ca. 45 toen ik een keer mijn vaders leesbril opzette omdat ik de tv-gids bij mijn ouders niet goed kon lezen. En er ging een wereld voor me open.

Aangezien ik zachte lenzen voor in de verte heb en geen bril voor iedere dag wil, heb ik heel regiment van die halve Hemabrilletjes die ik in combinatie met de lenzen gebruik. Heb monturen in alle kleuren. Volgens mijn opticien kan dat geen kwaad voor mn ogen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven