Gezondheid alle pijlers

Leven met allergieën

16-07-2013 22:32 519 berichten
Dit topic is bedoeld voor mensen die zelf of in hun gezin te maken hebben met mensen met allergieën. Een topic om ervaringen uit te wisselen, elkaar tips te geven, om af en toe te klagen als je weer eens in zes pannen tegelijk staat te roeren en ook om elkaar een hart onder de riem te steken als het even tegen zit. Het is bedoeld voor iedereen die te maken heeft met aanpassingen in het eetpatroon.

Edit: omdat bleek dat er eigenlijk veel meer tips en ervaringen worden beschreven dan alleen over eten is de titel aangepast in 'leven met allergieen" en is het topic verplaatst naar de pijler gezondheid.
Ik baal. De Albert Hein heeft het glutenvrije assortiment veranderd, ze verkopen geen diepvriesbrood meer van Consenza. Dat had ik altijd in de vriezer liggen voor als ik eens zelf geen brood had gebakken. Bij de Aldi hebben ze (hier) geen maiswafels meer en er hangt nog wel een prijskaartje voor glutenvrije afbakbroodjes, maar ze hebben ze al weken niet meer aangevuld. En bij de Jumbo verkopen ze geen broodmix van Consenza meer.

Nu moet alles via internet kopen, komen er weer flinke bezorgkosten bij. Bah, ik had echt alles bij de hand hier op het dorp en nu moet ik weer allerlei vervangers gaan zoeken.

En de gekruide kippen drumsticks van de Albert Hein zijn niet langer glutenvrij.
Alle reacties Link kopieren
Reisa, ik zag het brood (bruin) wel in assortiment toen ik bestelde voor Albert.

Heeft jouw AH het niet of Ah in het algemeen?
Reisa, balen dat soort dingen.

Bij onze supermarkt hangt een bordje dat je altijd de locatiemanager aan kunt spreken als je iets mist in het assortiment. Ik heb dat wel eens gedaan, en er bleken leveringsproblemen te zijn, ze konden me precies vertellen wanneer het weer binnenkwam. Ze kunnen zelfs producten speciaal voor je bestellen! Ik geef je weinig kans bij de aldi (een keer naar een groter filiaal rijden en groot inkopen?), maar bij de AH of de Jumbo kun je dit soort dingen gewoon bespreken.
Jumbo heeft het assortiment echt gewijzigd en bij de Albert Hein zag ik het bruin brood een paar weken geleden nog wel, maar nu niet meer, ook geen kaartje meer in de vriezer.

Ik las op het coeliakieforum dat meer mensen baalden, omdat het niet meer te krijgen is.

Maar ik zal het eens vragen in de winkel.
Echt balen is dat hè Reisa.

Ik koop bijna alles nu online bij winkel glutenvrij. Als ik veel ineens koop geen verzendkosten en ook korting met ncv lidmaatschap. Bevalt goed hoor, volgende dag al in huis en ik hoef geen tig winkels af voor verschillende producten.
Ik zou toch vragen of ze het kunnen bestellen, zou nog in hun assortiment moeten zitten.

http://www.ah.nl/appie/pr ... nza-glutenvrij-bruinbrood
quote:bibaatje schreef op 23 november 2013 @ 23:18:

Echt balen is dat hè Reisa.

Ik koop bijna alles nu online bij winkel glutenvrij. Als ik veel ineens koop geen verzendkosten en ook korting met ncv lidmaatschap. Bevalt goed hoor, volgende dag al in huis en ik hoef geen tig winkels af voor verschillende producten.

Bij glutenvrijemarkt.nl? Hoe krijg je dan die korting? Dat is mij vorige keer niet gelukt op de een of andere manier.

Gisteren Sinterklaas bij opa gevierd, we hebben gegourmet, voor mij alles glutenvrij, maar toch flink diarree. Waren het dan gluten of gewoon te vet? Lastig is dat.

Verder een flinke domper toen mijn middelste dochter een pannetje uit haar handen stootte en de inhoud (veel vet) over haar been heen kreeg. Eerste- en tweedegraads brandwonden (een plek van ongeveer 4 bij 3 cm) nog naar de huisartsenpost geweest en maandag naar onze eigen huisarts. Het valt gelukkig mee, maar ik schrok echt heel erg. Ze is al eerder verbrand, ze heeft hete thee over haar buik en bovenbeen gekregen, toen ze ongeveer 1,5 jaar was. Dat is gelukkig ook helemaal mooi genezen, dat zal nu ook wel, maar het is toch flink schrikken en erg zielig. Gelukkig heeft ze vannacht goed geslapen.
Bibaatje: Parijs? Wat gaaf!!
Dames, vraagje.

Ik ben eigenlijk al ruim 2 jaar vaak grieperig, koortsig en/of snipverkouden. Dat begon halverwege mijn zwangerschap en sinds de geboorte pak ik alles mee wat hij heeft en ook vaak erger.

Ik heb daarom mijn bloed laten testen en daar kwam gelukkig niets bijzonders uit behalve dat ik allergisch ben voor stof, pollen en katten. Dat was mij al een beetje bekend, maar voor mijn gevoel is het niet heel erg. Ik heb zelf 2 langharige katten en daardoor ook een 'harig' huis. Maar ik heb tussen de verkoudheden door geen last van snotteren, niesen of jeukende ogen.

Zou het kunnen dat mijn allergieen zich uiten in verminderde weerstand?
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Boannan: het zou kunnen. Maar een baby krijgen en daarmee veel bij artsen komen kan ook zonder allergieen hetzelfde effect veroorzaken (je hebt een zorgenkindje toch?). Ik heb in het eerste jaar na de geboorte van mijn dochter twee keer griep gehad (echte influenza) en zelfs mee in het ziekenhuis beland (astma en griep = slechte combi). Ik ben wel vaker ziek, mijn weerstand is nooit goed geweest, maar dit was echt veel erger dan anders. Slaapgebrek is natuurlijk heel slecht voor je weerstand, net als stress.

In overleg met je arts zou je eens kunnen proberen of een antihistamine het effect vermindert. Je katten wegdoen en je huis saneren (huisstofmijt) bij een bewezen allergie is natuurlijk beter, maar ik snap dat je dat niet zomaar doet.

Je zou ook kunnen beginnen met je slaapkamer? Stofmijthoezen om het bed, katten buiten de ruimte houden en ook harige kleding in de badkamer al uittrekken. Eventuele vloerbedekking en stoffen gordijnen vervangen door iets glads en vaak (nat) afstoffen en dweilen, beddengoed op 60 graden wassen. Zie google voor meer tips.
Reisa, nee bij winkelglutenvrij.nl. Je moet dan bij het afrekenen het nr van de barcode van je ledenpas invullen. Dus niet je lidmaatschapsnummer zoals ik eerst deed, is wat verwarrend.

Wat schrikken zeg van je dochter!

Lien inderdaad Parijs, gelezen in ander topic? Ga met mijn beste vriendin met oud en nieuw.

Ik zit mezelf op te vreten vanwege hele domme glutenfout.. We hadden vandaag vrienden over voor de borrel, ook kids bij zich dus lekker druk. Heb niet goed opgelet want zoon had opeens een pepernoot in z'n mond en even later een zoutje. Gebeurt echt nooit op deze manier, letten altijd erg op en dan nu dus twee keer binnen een uur. Voel me zo schuldig. Nu maar hopen dat hij niet ziek wordt. Heb het uit z'n mond kunnen pulken maar hij heeft natuurlijk wel iets binnengekregen.
Bibaatje, helpt als ik zeg dat het ons allemaal overkomt of overkomen is? Het is vreselijk onhandig, maar kinderen zijn snel en slim. Gelukkig wel ;)

Ja, ik las dat je naar Parijs ging ergens anders. Wat gaaf. Ik heb een hele tijd in Parijs rondgehangen. ;) Ik hou er van!

Heel veel plezier alvast!!
Reisa, hoe gaat het nu met je dochter?
Net terug van de huisarts, het ziet er goed uit. De plek was kleiner dan ik gedacht had. De blaar zit er nog en dat is prima. Het vette gaas dat de arts van de huisartsenpost erop had gedaan moet erop blijven. Ze mag weer douchen en gymmen, maar niet naar zwemles zolang het niet dicht is.

We hoeven alleen terug als het gaat ontsteken, maar de kans daarop wordt steeds kleiner.
Bibaatje, vervelend! Hij weet het zelf natuurlijk ook nog niet, je kan het hem nog niet echt uitleggen. Maar ook die tijd komt en dan wordt het makkelijker, dan eet hij ook geen kruimels meer van de grond.

Niet te druk om maken, dit soort fouten horen erbij (kan je niet altijd voorkomen bedoel ik).
Goed nieuws, Reisa!
Hallo allemaal,

Ik zal ook even mijn gezicht weer laten zien.

Reisa: balen zeg. Ik heb zelf eigenlijk alleen maar slechte ervaringen met AH. In ieder geval de winkel die hier en in het dorp zitten hebben niets. Zelfs amper soja-producten. Ga sinds kort naar Jumbo in het dorp waar ik werk en dat is echt een verademing. Is een winkel in een andere plaats geen optie en dan flink inslaan? Dat doen wij tenminste als we naar onze oosterburen gaan. En eventueel vragen aan de supermarkt. Ik heb dat laatst gedaan bij de Jumbo en wat ik wilde kon zonder problemen besteld worden. En wat fijn dat de 'schade' bij je dochter meevalt, al is het natuurlijk nooit leuk.

Biba: Hopelijk is je zoon niet ziek geworden. Kan me voorstellen dat je je er rot om voelt, maar je kunt het niet altijd vermijden helaas. Als hij straks ouder wordt, kan hij het beter begrijpen. Maar daar heb je nu niets aan. En veel plezier in Parijs. Geweldige stad.

Lien: hoe is het met dochter?

Boannan: hier ook iemand die altijd verkouden is. En uit alle testen bleek er niets aan de hand te zijn qua allergieën. Sinds drie jaar krijg ik de griepprik en sindsdien is het in ieder geval een stuk dragelijker.

Hier gaat het eigenlijk wel goed. Met alleen de lactose-intolerantie is mijn leven eigenlijk zo gemakkelijk geworden dat ik voor mijn gevoel niets meer heb. Vergeet het zelfs soms. Pak eigenlijk automatisch lactose-vrije producten en het is helemaal gewoon geworden, ook bij vriend. Afgelopen weekend wel een domme fout gemaakt. Half slapend de gewone melk in de koffie gedaan in plaats van de lactose-vrije. Dat heb ik gemerkt.

Daarnaast ben ik ontzettend druk met twee bedrijven die ik heb. Veel nieuwe ontwikkelingen en dat is leuk. Het maakt het inderdaad ook gemakkelijker dat ik weer meer kan eten. Ook is het afvaltechnisch goed. Ik verlies ineens weer kilo's.

Afgelopen donderdag zou ik de bijtest doen, maar zat een dag van te voren helemaal onder de netelroos. Heb dus een anti-histamine genomen. Werd de doktersassistent nog boos ook :( Test is nu uitgesteld naar volgende week. Vind het heel eng.
Hallo allemaal,

Heb het topic maar even van pagina 4 geplukt

Ben net weer bij de allergoloog geweest voor de bij- en wesptest en daar komt ook niets uit. Sta hier eigenlijk niet van te kijken. Heb wel een heldere uitleg gekregen over wat er aan de hand is met me. En eigenlijk is het antwoord heel simpel; ze weten het niet. Dat ik overduidelijk klachten heb is bekend (netelroos, shock etc.) maar waardoor het komt, is nog niet ontdekt.

Ik vind het erg lastig om hier mee om te gaan. Mijn allergieën hebben er altijd voor gezorgd dat ik er redelijk zeker van was dat ik geen kinderen wilde. Simpelweg om het feit, dat ik dit niet over wilde dragen op mijn kind. Nu staat dat allemaal weer op losse schroeven. Het is niet bekend of wat ik heb erfelijk is dus slaat de twijfel nu enorm toe. Zeker omdat een eventuele kinderwens ook gevolgen heeft voor mijn huidige relatie. Erg moeilijk allemaal dus.

Hoop dat het met jullie ook allemaal goed gaat.
Oeh elke, dat vind ik heftig. Dat je kinderwens in gevaar is/komt door je aandoening... :(

Ik heb hier ziekenboeg. Later meer...
Elke, jemig zeg. Wat moet je hier nu mee? Want de klachten zijn er nog steeds en je weet niet of het erfelijk is.

Hier is het druk! Baby Smurf was zaterdag jarig en dat hebben we zaterdag gevierd. Vandaag nog getrakteerd op de psz, ze vond het allemaal geweldig. Helemaal blij met haar cadeautjes, altijd weer lastig zo vlak voor Sinterklaas. Ze stuiteren alle drie trouwens van Sinterklaas. Ik ben blij als het vrijdag is.
Mijn grote baby was ook zaterdag jarig, Reisa

Gefeliciteerd!
quote:lienepiennetje schreef op 02 december 2013 @ 18:46:

Mijn grote baby was ook zaterdag jarig, Reisa

Gefeliciteerd!Jij ook gefeliciteerd. En een baby is ze allang niet meer.
Hier werd hij 4!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kan het niet geloven....
Gefeliciteerd met de jarigen!

Elke, wat ingewikkeld. Een kinderwens is zo fundamenteel, het lijkt me heel heftig als je fysieke toestand daar (positief dan wel negatief) invloed op heeft. Of als er in je relatie geen ruimte voor is. Heb je nog "tijd" om erover na te denken en alles te laten bezinken?
Elke wat naar zeg. Lijkt me heel moeilijk om te beslissen, omdat je nog niet weet wat er aan de hand is. Hoe staat je partner hierin?

Alle jarige smurfen gefeliciteerd! Lien, dat betekent dus ook school voor hem! Spannend hoor, is hij al begonnen?

Hier is het even pet. Iedereen af en aan ziek. Ik vorige week buikgriep, en nu weer niet lekker. Beide kids ziek geweest en man ook.

Wel wat zorgen over kleine man. Hij is al een paar weken niet in zijn hum. Ook ziek geweest, dus misschien is het dat. Maar verder niet eten, slecht drinken, slecht slapen, veel huilen en algehele misère. Weet het soms ff niet meer. Het is weer net als voor zijn diagnose, maar ik kan er niet achter komen of er een glutenfout insluipt ergens. Thuis alles gecheckt, op KDV alles gecheckt. Pff weet het ff niet soms. Hoop maar op snelle verbetering.

Deze moeie mama gaat maar eens een poging doen tot slapen. (Hopelijk vannacht alleen met man en niet met smurf tussen ons in

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven