Gezondheid alle pijlers

Leven met pijn gaat verder, met uitleg over de salamiworst.

03-07-2014 19:02 3038 berichten
Alle reacties Link kopieren
In dit topic praten we over ons leven met pijn, wat dat met ons doet en waar we in het dagelijks leven tegenaan lopen. Iedereen is welkom, om mee te lezen, mee te schrijven of af en toe binnen te vallen.

De klachten van de dames, die hier tot nu toe schreven, lopen uiteen. De oorzaken ook. Toch hebben we voor een deel te maken met dezelfde frustraties, valkuilen en zo zoeken we vangnetten. Vaak schrijven we ook gewoon onze frustraties van ons af en steunen we elkaar.

Zo kwam iemand met het voorbeeld: Leven met pijn en vooral gebrek aan energie, is als het eten van een salamiworst: eet je de worst in één keer op, dan word je naar alle waarschijnlijkheid misselijk. Maar eet je de worst plakje voor plakje over verschillende dagen, dan geniet je ervan.

Zo is het met ons leven ook. We delen onze activiteiten in in 'plakjes', niet teveel ineens, zodat we niet teveel teruggefloten worden door ons lichaam. Zodat we niet de ene dag genieten van een overheerlijke salamiworst, om de volgende dagen misselijk in bed of op de bank te liggen.

Hier een link naar het vorige topic
Later is nu
Klinkt goed Sanne. Geniet nog deze week
@Sanne; mooi dat je een pijnloze vakantie heb gehad.

Misschien zijn 2 cursussen wel iets te veel van het goede Dreamer .Maar als je het niet probeert kan je het ook niet weten.

Is het mogelijk de ene cursus later te beginnen? Beterschap met je knie!

Hier pas om 10.30 wakker. Op gemak aangekleed en gegeten. Toen eventjes naar de supermarkt geweest met de auto ( zelf gereden). Wat voelt t goed om niet meer afhankelijk te zijn.

Een giga bos bloemen van het werk gehad en geen enkele vaas die paste.

Heb wel weer mijn sjaaltje te voorschijn gehaald omdat ik er zieker uit zie dan als ik hem niet draag. (en omdat ik een giga litteken op mijn hoofd heb )
Sanne: Klinkt goed je vakantie. Lekker dat je zo genoten hebt!

Maïskip: Leuk dat ze op je werk zo met je meeleven. Hoop dat je haar snel weer aangroeit. Moet je nog hechtingen eruit laten halen of zijn ze oplosbaar? Fijn om niet meer afhankelijk te zijn maar doe je nog wel een beetje rustig aan?

Nou, ik weet ook weer waarom ik zo'n hekel aan dat collecteren heb. 45 huizen, 1,5 uur over gedaan (buitengebied moet nog, dit was in het dorp zelf) en de helft doet niet open en de andere helft zegt ik geef niks aan collectes. Blegh. Denk dat ik een hele 20 euro opgehaald heb , en dan nog dankzij een blind jongetje dat zijn hele spaarpot in de bus kieperde. Dat was dan het enige lichtpuntje van vanavond, ik vond dat zo schattig en zo lief! Maakte mijn avond toch nog goed.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Lekker dat je zelf alweer kon rijden Maiskip!

Nou, dat is ook niet echt een bevredigend werkje dan, Lientje Ik probeer vaak wel te geven, maar sommigen geef ik sowieso niet aan en vaak heb ik gewoon geen kleingeld. Dat klinkt dan als een domme smoes, maar het is écht waar!

De cursus Kunstgeschiedenis, die ik zou willen doen, begint in januari. Tegen die tijd weet ik wel of ik die erbij kan doen, denk ik.

Eerst maar eens zien of ik die ander mag doen, natuurlijk.

Ondertussen heb ik het organiseren van een reünie van de lagere school weer opgepakt. Was ik 1,5 jaar terug mee bezig.. nu een facebookpagina gestart.. als er veel mensen lid worden, zijn we al een heel eind
Later is nu
Lien, ik moet ook altijd het hele huis afzoeken naar kleingeld, echt genant. Ik pin eigenlijk alles, en kleine muntjes gaan in een spaarpot. Met een beetje geluk heb ik een euro ergens liggen..

Maar goed, ik zoek wel en ondertussen staat die collectant daar wortel te schieten.

Maar goed dat je het erover hebt, ik verwacht ze hier ook wel deze week. Kan ik alvast op zoek naar geld..

Pinnen aan de deur zou handig zijn.

Maiskip, klinkt alsof je je een stuk beter voelt..
Wat een gedoe he, dat kleingeld. Ik kwam er vorige week achter waar mijn man zijn overtollige munten heen doet, kan ik daar een volgende keer uit putten

(mijn zoon vertelde het mij, trouwens.. en ja.. er zit nog steeds geld in!)

Ik werd vannacht wakker met een enorme buikpijn, weer rechts onder. Ik kon niet eens gaan zitten of diep ademen. Moest wel naar de wc en heb daar een tijdje gezeten, bang dat ik moest overgeven. Toen mezelf weer naar bed gehesen en vanmorgen was het zo goed als weg. Ik zou bijna zeggen "Mooi zo" want ik moet donderdag naar het ziekenhuis, zou toch ook wat zijn als ik al wekenlang geen pijn gehad had (ja, alsof dat voorkomt)

Anyways, fijne dag iedereen!
Later is nu
Jullie ook allemaal een fijne dag

Weet even niks te schrijven, lig plat.
Sterkte AsoTut!

Ik heb me ingeschreven voor de cursus!

Spannend hoor.
Later is nu
Heel spannend Dreamer. Goed van je

Hoe is het verder met iedereen?
Druk met werken, heb al een paar nachten but geslapen, vannacht dubbele dosis genomen en ik viel heerlijk in slaap, gaat die telefoon van mijn man af... Arggggg! Toen duurde het ff voor ik weer sliep en vanmorgen ging de wekker toch weer te vroeg...

Man heeft ouderavond dus alleen vandaag. Heb de meiden in de auto gegooid en naar Ikea gereden (zocht mooie bakken voor de Lego, niet gelukt... Wel vier kussens voor de bank en een lang hoeslaken 180/220 voor het bed)
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
@Dreamer. Succes!

@Suzyqfive: Voor Legobakken kan je misschien ook een kleed omstikken met een touw. Kunnen ze de Lego daarin bewaren / op spelen.

Heet volgens mij een Lego Kleed en is makkelijk te maken

Vandaag 15! uur geslapen. Manlief ging er om 8.00 uit en ik werd om 12.00 pas wakker.. Aangekleed, gegeten en richting stad voor lijm en brood. Daarna wat geknutseld, werk gebeld en toen weer een tukkie gedaan.

Toen het eenmaal tijd voor het eten was heb ik nog een brok speculaas gemaakt voor bij de koffie.
Wat zijn jullie actief geweest Maïskip en Suzy.

Die 15 uur slaap heb je nodig gehad Maïskip anders was het vast niet gelukt. Heerlijk.
Klinkt leuk maïskolf maar wij hebben zo ontzettend veel Lego en heb een deel gesorteerd zodat mijn beginnende legobouwers het wat makkelijker kunnen vinden.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Aso, lig je nou weer plat vanwege je rug? Ik ben het even kwijt, is jouw rug je ''gebruikelijke '' pijnplek of heb je die er nu extra bij?

In ieder geval sterkte.

oh Suzy, als ik dat hoor over die Lego ben ik zo blij dat ik ervanaf ben. Al dat uitgesorteer altijd. Ik hoor het al, ook jou overkomt het, je gaat voor het een naar de Ikea en komt met ik weet niet hoeveel andere dingen terug
Nee, Ambra, alweer. Donderdag ging het zo goed dat ik vond dat ik wel kon ophouden met de medicatie maar dat werkt dus niet. Vond ook dat ik alles weer moest kunnen en zo, snap je

Rug, heupen en bekken, door een ongeval maar vooral de rug speelt parten.

Is het bij jullie ook zo'n stralend weer?
Aso, wat vervelend van je rug weer. Ik heb ook vaak dat ik wel denk zonder medicatie te kunnen, maar dan blijkt dat dat toch niet echt bevorderlijk is voor mijn lichamelijk welzijn zeg maar.

Dus inmiddels ben ik zo wijs dat ik regelmatig er een paracetamol ingooi.

En nu met de nieuwe medicijnen moet ik een spiegel opbouwen, dus die neem ik sowieso wel regelmatig

Alleen het teveel doen als ik me redelijk voel, dat blijft een probleempje, op tijd op de rem gaan staan.

Heb eergisteren met man samen de tuin gedaan, nou ja het grootste deel dan. Zo, dat is opgeknapt zeg!

Maar nu de andere helft nog.

Daar zit ik een beetje tegenaan te hikken. Net als tegen het collecteren van het buitengebied vanavond.

Ben nu ook best een beetje gammel, heb afgelopen twee nachten slecht geslapen, ene nacht kwamen ze koeien laden midden in de nacht bij de boerderij aan de overkant (en dat gaf me een lawaai) , dag erna gewerkt, dus ik was goed moe en dacht goed te kunnen slapen.

Maar man had een korte nachtdienst (was eerder klaar) en kwam om 0100 uur thuis. Bed in, dus ik wakker. Maar zijn ritme is nu van slag, dus bed weer uit, en ik wakker. Hij naar beneden, later weer bed in en er weer uit enz.

Dus ik ben MOE!

Man moet straks weer werken, dus ligt te slapen nu. Ik kan dat slecht op klaarlichte dag helaas.
O, en het is hier bewolkt Aso.

Wij zijn naar Brabant geweest iets ophalen dat we op een veiling hadden gekocht. 1,5 uur heen en 1,5 uur terug met de auto. Daar was het echt heerlijk weer met een stralend zonnetje, boven Utrecht werd het minder en hier in de Kop is het zwaar bewolkt. Wel droog gelukkig.
Dag allemaal! Ik heb een chronische aandoening en lees hier wel eens mee. Het is soms "fijn" om te lezen hoe anderen met dingen omgaan. Momenteel loop ik ergens tegenaan, het houdt me erg bezig en ik dacht misschien kan ik het hier even kwijt. Mn vriend weet ook niet meer zo goed wat hij erover moet zeggen ;)

Ik ben momenteel afhankelijk van bepaalde hulpmiddelen en helemaal ideaal is dat natuurlijk nooit. Nu is het zo dat ik een operatie kan laten doen waarna ik die hulpmiddelen niet meer nodig zou hebben. En ik twijfel zo erg. Het zou aan de ene kant super zijn, nergens meer afhankelijk van zijn. Maar ik heb ook zoiets van ik kan op zich prima met die hulpmiddelen leven, dus waarom zou ik laten opereren.

Binnenkort heb ik nog een gesprek met mn arts en hopelijk weet ik dan vanzelf wat ik moet doen. Maar ik vind het zo'n lastige beslissing..
Hier ook alleen maar grijs buiten... Vond ik vandaag niet erg... Dikke migraineaavnval gehad. Was net onderweg naar werk toen ik het friemeltje kreeg. Nou dan weet ik het wel, rechtsomkeerd en binnen een half uur plat liggen. Hele dag geslapen en nu nog zo waus als weet niet wat. Morgen mag ik nog thuisblijven dus maandag weer werken. Ben gewoon te moe door het slechte slapen. Mijn man zei al dat het hem niets verbaasde ;) dus vanavond dubbele dosis en uitslapen. Dat kan morgen want man doet donderdags de kids.
Hasse, wat heb je dan?

Want bieden die hulpmiddelen over bijv 10 jr nog soelaas en geeft de operatie blijvend resultaat en om wat voor hulpmiddelen gaat het?

Ik bedoel maar, stel je hebt een meniscusprobleem en kan prima met een brace dan zou je kunnen kiezen met die brace te blijven rondlopen maar je knie slijt wel sneller dan met operatie. Of een scoliose en je gebruikt een corset, zou mij dan weer heerlijk lijken om geen corset meer te hoeven dragen. ;)
Moeilijke beslissing Hasse. Zoals Suzy al zegt, het hangt van allerlei factoren af

.

Heb je ook vaak pijn?

Kan dit door een operatie verminderen? Kan een operatie ook nog op een later moment en heeft het dan hetzelfde effect als dat je het nu zou laten doen?

In hoeverre zou het je levenskwaliteit op dit moment verhogen? (je geeft al aan dat jij weinig problemen hebt met je hulpmiddelen, maar in hoeverre beïnvloedt dit jouw of je partners dagelijkse leven?)

Is het een zware ingreep met een lang of kort revalidatieproces?

Dat soort vragen kan je arts wellicht je ook mee helpen.

Ik wens je in elk geval veel wijsheid toe!

Suzy: Balen van je migraine. Sterkte en hopelijk knap je snel weer op
Ik heb een spier/zenuw aandoening en het gaat om orthopedische schoenen. Sorry voor de vaagheid ;) Die helpen dus wel als ik ze aan heb, maar helaas kan ik ze niet altijd aan hebben (douchen/zwembad/als ik er 's nachts uit moet etc) en zijn ze met warm weer ook niet heel prettig (eczeem). Maar, er valt prima mee te leven en ik ben ontzettend blij dat ik ze sinds een paar jaar heb. Aan de andere kant ben ik ook nog jong (midden twintig) en zou ik door een operatie de komende decennia of misschien wel altijd geen schoenen meer nodig hebben. Maar het zijn wel 2 operaties.. en zo kan ik overal wel weer een 'maar' op verzinnen ;)
Persoonlijk vind ik het wel een lang revalidatieproces. Als het mee zit ben ik een jaar bezig voor 2 benen. Maar ik ben nog jong, dus dat zou een voordeel kunnen zijn.
Ja een jaar al met al is wel lang maar dan kan je wel lekker op blote voeten de stad in ;) grapje hoor.

Het scheelt wel dat orthopedische schoenen steeds mooier worden. Ben je zonder schoenen ook minder mobiel in huis bijv? Als dat verbetert dan zou ik dat zeker wel een pre vinden maar ja, toch iets dat je voor jezelf zou moeten uitmaken ;). Neem ook aan dat je je schoenen niet meer vergoed krijgt? Beetje stomme reden maar kan wel meetellen.
Hier was het mooie weer ook van korte duur alhoewel het wel droog gebleven is en de was is ook bijna droog

Vervelend Lien dat je zo moe bent maar wel logisch. Hopelijk duurt het niet te lang en slaap je vannacht als een

Werden de koeien voor de slacht geladen? Wat een tijdstip he. Kippen worden ook altijd op zo'n achterlijk tijdstip geladen.

Hasse, je zit in een moeilijk dilemma. Iedereen kan je zeggen wat hij/zij zelf zou doen maar uiteindelijk is het jouw lijf, jouw leven

Ai Suzy, migraine. Mijn zus heeft het heel erg gehad en lag regelmatig in het ziekenhuis aan de zuurstof want dat was het enige wat nog een beetje hielp.

Heb je Imigram oid om het minder heftig te voelen?

Beterschap

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven