Gezondheid alle pijlers

Leven met pijn gaat verder, met uitleg over de salamiworst.

03-07-2014 19:02 3038 berichten
Alle reacties Link kopieren
In dit topic praten we over ons leven met pijn, wat dat met ons doet en waar we in het dagelijks leven tegenaan lopen. Iedereen is welkom, om mee te lezen, mee te schrijven of af en toe binnen te vallen.

De klachten van de dames, die hier tot nu toe schreven, lopen uiteen. De oorzaken ook. Toch hebben we voor een deel te maken met dezelfde frustraties, valkuilen en zo zoeken we vangnetten. Vaak schrijven we ook gewoon onze frustraties van ons af en steunen we elkaar.

Zo kwam iemand met het voorbeeld: Leven met pijn en vooral gebrek aan energie, is als het eten van een salamiworst: eet je de worst in één keer op, dan word je naar alle waarschijnlijkheid misselijk. Maar eet je de worst plakje voor plakje over verschillende dagen, dan geniet je ervan.

Zo is het met ons leven ook. We delen onze activiteiten in in 'plakjes', niet teveel ineens, zodat we niet teveel teruggefloten worden door ons lichaam. Zodat we niet de ene dag genieten van een overheerlijke salamiworst, om de volgende dagen misselijk in bed of op de bank te liggen.

Hier een link naar het vorige topic
Later is nu
@dreamer.. je hebt pb! tonijn kan je ook in de pastasaus doen.
dreamer, hartige muffins met kaas of zo? Kan ook met havermout en vast ook met boekweit.
Ja, die hartige muffins dacht ik ook al aan. Tonijn had ik vrijdag al in de pastasaus
Later is nu
Maiskip, je bent geweldig! Dank!

Ik bleek ook een oneerbaar voorstel in mijn inbox te hebben
Later is nu
ah bah... ben duidelijk niet wakker ... Allereerst het deeg niet onder een vochtige doek laten rijzen ( nu weet ik waarvoor die doek dient <_<) en ook nog eens de verkeerde sambal gebruikt.. Wordt tijd voor bed.

Ben zelf turkse pizza aan het maken
Dan wordt het lastig Dreamer, als je zoveel niet mag. Ik zou zo een, twee, drie, niets hartigs meer weten voor op de pannenkoek.

Oneerbare voorstellen in je inbox???

Ik heb het meer gelezen op het forum, er is blijkbaar een hengelaar actief.

Taart is kloar hier.

Benieuwd wat zoon van zijn toch wel ietwat bijzondere cadeau vindt.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Dan wordt het lastig Dreamer, als je zoveel niet mag. Ik zou zo een, twee, drie, niets hartigs meer weten voor op de pannenkoek.

Oneerbare voorstellen in je inbox???

Ik heb het meer gelezen op het forum, er is blijkbaar een hengelaar actief.

Taart is klaar hier.

Benieuwd wat zoon van zijn toch wel ietwat bijzondere cadeau vindt.
Dreamer, hartige muffins kun je ook invriezen, ik maak vaak 2 soorten tegelijk, en dan in doosjes invriezen in van die siliconenvormpjes. Dochter neemt ze dan in vormpje in plastic zakje mee naar school en levert 's avonds de restjes weer in. Zakje en vormpje dus.

Een oneerbaar voorstel? Vertel, vertel . Krijgen wij ook eens rode wangen..

Lien, spannend he, een ander dan anders kado.. Is je taart goed gelukt?
Volgens zoon is de taart weer heerlijk Ambra. Die heeft alvast een stukje getest.

Het huis is versierd (vinden ze toch nog steeds leuk ook al zijn het pubers) Dochter is over een paar weken jarig, dus die blijven gewoon hangen al die weken.

Ga mezelf geen extra werk bezorgen.

Ik laat nog horen hoe hij zijn cadeau vond, we hebben in op een kerstshow een beeld van ongeveer 40 cm hoog gekocht van een moederstokstaartje met een kleintje die op de uitkijk staan. Vroeger,..... nou.. enkele jaren terug was hij nog helemaal fan van de documentaire over deze dieren en moesten we in de dierentuin altijd lang bij deze dieren kijken.

Dus ben benieuwd, beetje raar cadeau, maar ik denk dat hij het wel leuk vind om op de plank naast zijn computer te zetten.
Lien, het klinkt wel heel leuk maar altijd spannend wat ze er dan van vinden..

Mooi dat de taart is goedgekeurd..
Gefeliciteerd met je zoon, Lientje!

Nouja, zo oneerbaar was dat voorstel niet, maar er 'hengelde' iemand naar me.. nounounou.. wat zit ik daarop te wachten

Nu veel ideeën voor eten gehad (man en ik dachten nog aan chips.. hoe simpel kan het zijn.. ik kan dat gelukkig tegenwoordig, 1 hapje nemen voor de smaak) het wachten is op de uitvoering Vandaag maar eens een boodschappenlijstje maken en morgen aan de slag.

Ik sliep weer slecht, dus ben nogal moe.
Later is nu
Meid, je ligt nog in de markt blijkbaar . Altijd fijn toch?

Chips mee naar het werk voor tussendoor??
Proficiat met je zoon Lientje.

Een hengelaar, hier op Viva? Ik kijk nooit in mijn postvak dus als hij iets wil hengelen dan vangt hij, bij mij, bot (graat)

Laatste carnavals dag weer Alles wordt dus weer min of meer normaal alhoewel ik gister bij vrienden hoorde dat er steeds minder mensen zijn die nog carnaval vieren en dat de optochten kleiner zijn dan andere jaren en slecht bezocht werden ondanks het stralende weer.

Het wordt dus minder.
Nouja.. als Maiskip niet had gezegd dat ze mij een berichtje stuurde, had ik het ook niet gezien. Dat krijg je (ik) dan door te posten in een topic over 'geen ondergoed'

Ja Ambra.. chips voor die hartige trek, 1 handje, waar ik normaal een kopje soep nam. Vandaag heb ik rijstwafel met pindakaas mee, trouwens. En ik moet die muffins nog bekijken, misschien is dat het wel
Later is nu
Misschien moet ik ook gewoon eens zelf een tomaten/paprikasoep maken. Ik heb nu ook snoeptomaatjes bij me.
Later is nu
Oh ja Lien, gefeliciteerd!

Aso, knapt manlief op? Dat mag toch onderhand wel na heel wat dagen AB? Ik las hier in de krant dat carnaval meer vergrijst zeg maar. Mijn dochter denkt daar anders over na 3 dagen carnaval in Limburg denk ik, maar dat is vooral feesten en ik denk dat de krant het over de tradities had, bv jarenlang lid zijn van een carnavalsvereniging zal toch op den duur verminderen, omdat veel jongeren zich niet meer bij een vereniging aansluiten.

Dreamer, moet nog grinniken om je hengelaar. Rijstwafel met pindakaas is hier favoriet zo tegen bedtijd maar man, wat stinkt die combi als je het zelf niet eet! Mag een kauwgompje daarna wel?
Nee, ik mag ook geen kauwgum.

Ik heb een beetje het gevoel dat mijn darmen rustiger zijn. Toch blijf ik 2 pijnplekken houden.
Later is nu
Lastig lijkt me dat, om te bepalen of het nou beter gaat of niet. Je gaat op alles zitten letten en dan voel je het juist meer lijkt me..
ja, dat idee heb ik ook. En ik vraag me af of ik nou continu pijn had of dat dit is wat ik had. Echt objectief is het nog niet te bekijken, maar daarvoor moet je het natuurlijk ook 4 weken volhouden. De pijn in de bovenbuik blijft gewoon. Het gevoel alsof iemand aan de binnenkant met een stokje naar buiten zit te duwen ofzo.
Later is nu
@lien Gefeliciteerd!/

@dreamer het is idd een zoektocht. Succes nog ( en voor vragen kan je pbén xD)

Vanochtend brak opgestaan. Hele bed uitgezweet en had beloofd om manlief naar t werk te brengen ( moet naar een seminar in hartje Amsterdam vanmiddag) dus vroeg op.

Uiteindelijk daarna 2 uur niets gedaan op de bank ( spelletje spelen) en toen maar de dieren verschoond, boodschappen op de fiets gedaan en alles uitgepakt.

Nu nog even wat ontwerpen en nog even een spelletje spelen. Straks paella maken en dan optijd naar bed. Morgen 5 uur werken
Paella

man eet niet thuis, hij is degene die geen vis lust. Volgens mij lusten mijn kinderen ook paella van opa.

Heb je toch alweer best veel gedaan, Maiskip!

Ik kom al googlend op recepten van allerlei lekkers tegen..

(en dan is het best raar dat je in het kader van een dieet geen appel mag maar wel chocolade )
Later is nu
Dank voor alle felicitaties dames.

Hij vond zijn cadeau erg leuk!

Echt iets dat hij niet had kunnen bedenken.

Vanavond mag hij kiezen wat te eten, ook altijd leuk.mochten ze al toen ze klein waren en heb ik erin gehouden. Waar het vroeger vnl patat of pizza was, is de keuze voor vandaag op spinazie gevallen.

Een chocoladedieet.....klinkt mij goed in de oren Dreamer. Dat topic ga ik eens opzoeken . Was dat op de sekspijler soms?

Carnaval heb ik niet aan gedaan dit jaar. Ik had wel allemaal verklede kinderen in de winkel, dat was wel grappig na schooltijd.
Ambra, man knapt niet zo heel hard op maar zo lang het elke dag een beetje beter gaat is het goed. Hij heeft niet meer het gevoel dat hij stikt in de slijm en het piepen is ook veel minder.

Paella, heerlijk Mijn zus maakt hele lekkere dus ik waag me daar niet aan. Zonde gewoon. Ik houd me wel bij de makkelijkere visschotels, vinden we ook lekker.

Geen appel wel chocolade? Moet dat 85% chocolade zijn Dreamer of mag het ook melk en licht puur zijn? Zelf eet ik wel de 85% chocola (Aldi, Moser) of Lindt. Een appel eet ik eigenlijk nooit, soms door de sla

Mijn kinderen mochten vroeger ook altijd kiezen wat ze aten Lientje maar spinazie is het nooit geworden. Meestal werd het toch pizza of friettent en een enkel keertje pannenkoeken. Verstandige zoon heb jij

Nou heb ik net in de mist gefietst, berenkoud en nu komt de zon er door. het ziet er meteen een heel stuk vriendelijker uit. Had ik nu maar even gewacht.

Kippetje, rustig aan hoor.
quote:maiskip schreef op 15 februari 2015 @ 21:17:

@dreamer: visbouillon (knorr) en kippenbouillon van Lidl mogen wel (in die van lidl zit E621).

Ook lekker om tussendoor te eten is de blauwe nachochips van Lidl (alleen maismeel en zout) NL kaas is lactosevrij.

Maiskip, mag jij wel ui? Dat zit namelijk door de visbouillon

En gefrustreerd van wat ik verder allemaal niet mocht (gekruide kaas, bijvoorbeeld, zit ook uienpoeder in) heb ik allemaal dingen andere lekkere dingen gekocht. Rosbief, bijvoorbeeld, en sandwichplakken gerookte zalm. Lekker voor op de pannenkoekjes. Helaas kan daar dan dus geen kruidenroomkaas overheen. (oh.. ben de brie vergeten.. ) Vanavond wordt het verder stamppot rauwe andijvie, heb ik besloten. Morgen weer een dag om iets nieuws uit te proberen.

Ja, AsoTut, juist 70% en hoger. Door melkchocolade zit melk

Lastig dat je man niet opknapt zeg!
Later is nu
Dreamer, kun je wel overweg met rosbief en zalm? Of ben je meer een deeltijd vega? Ook prima hoor, was meer omdat ik er niet aan moet denken dat op mijn pannekoekje te doen.

Mag je pesto maken? Olie, pijnboompitten, basilicum en harde kaas?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven