Gezondheid

alle pijlers

Gezondheid

alle pijlers 

Leven met pijn gaat verder, met uitleg over de salamiworst.

donderdag 3 juli 2014 om 19:02

In dit topic praten we over ons leven met pijn, wat dat met ons doet en waar we in het dagelijks leven tegenaan lopen. Iedereen is welkom, om mee te lezen, mee te schrijven of af en toe binnen te vallen. 
De klachten van de dames, die hier tot nu toe schreven, lopen uiteen. De oorzaken ook. Toch hebben we voor een deel te maken met dezelfde frustraties, valkuilen en zo zoeken we vangnetten. Vaak schrijven we ook gewoon onze frustraties van ons af en steunen we elkaar.
Zo kwam iemand met het voorbeeld: Leven met pijn en vooral gebrek aan energie, is als het eten van een salamiworst: eet je de worst in één keer op, dan word je naar alle waarschijnlijkheid misselijk. Maar eet je de worst plakje voor plakje over verschillende dagen, dan geniet je ervan.
Zo is het met ons leven ook. We delen onze activiteiten in in 'plakjes', niet teveel ineens, zodat we niet teveel teruggefloten worden door ons lichaam. Zodat we niet de ene dag genieten van een overheerlijke salamiworst, om de volgende dagen misselijk in bed of op de bank te liggen.
Hier een link naar het vorige topic
                    De klachten van de dames, die hier tot nu toe schreven, lopen uiteen. De oorzaken ook. Toch hebben we voor een deel te maken met dezelfde frustraties, valkuilen en zo zoeken we vangnetten. Vaak schrijven we ook gewoon onze frustraties van ons af en steunen we elkaar.
Zo kwam iemand met het voorbeeld: Leven met pijn en vooral gebrek aan energie, is als het eten van een salamiworst: eet je de worst in één keer op, dan word je naar alle waarschijnlijkheid misselijk. Maar eet je de worst plakje voor plakje over verschillende dagen, dan geniet je ervan.
Zo is het met ons leven ook. We delen onze activiteiten in in 'plakjes', niet teveel ineens, zodat we niet teveel teruggefloten worden door ons lichaam. Zodat we niet de ene dag genieten van een overheerlijke salamiworst, om de volgende dagen misselijk in bed of op de bank te liggen.
Hier een link naar het vorige topic
                                    Later is nu

vrijdag 12 september 2014 om 12:57

Dreamer, ik ga straks een lezen wat dat dieet inhoudt.
Het zou toch wat zijn als dat zou helpen.
Ik ben sinds woensdag strontmisselijk en duizelig, van werk na een uur weer naar huis gegaan. Gisteren thuis gewerkt op heel laag tempo, vandaag nog proberen de dienstlijst af te krijgen. Vannacht viel het kwartje..nekwervel verschoven. Ik heb dat 2 keer eerder gehad, de eerste keer heb ik er een half jaar mee gelopen, de tweede keer zat ik sneller op de juiste plek voor 'restauratiewerkzaamheden.'
Gelukkig kan ik dinsdag al terecht om de boel op de juiste plek te laten zetten. Ik eet voortdurend kleine hoeveelheden, lijk wel zwanger Koffie wil ook al niet, niks voor mij. Maar verder heb ik nergens last van, dus een griepje of zo is het niet.
Morgen gaan we nog naar een voorstelling van Herman, uurtje rijden van hier. Heb wel vaker draaiend en wel bij een voorstelling gezeten, kan ik me herinneren. Dus daar kom ik wel doorheen al zie ik er een beetje tegenop.
                    Het zou toch wat zijn als dat zou helpen.
Ik ben sinds woensdag strontmisselijk en duizelig, van werk na een uur weer naar huis gegaan. Gisteren thuis gewerkt op heel laag tempo, vandaag nog proberen de dienstlijst af te krijgen. Vannacht viel het kwartje..nekwervel verschoven. Ik heb dat 2 keer eerder gehad, de eerste keer heb ik er een half jaar mee gelopen, de tweede keer zat ik sneller op de juiste plek voor 'restauratiewerkzaamheden.'
Gelukkig kan ik dinsdag al terecht om de boel op de juiste plek te laten zetten. Ik eet voortdurend kleine hoeveelheden, lijk wel zwanger Koffie wil ook al niet, niks voor mij. Maar verder heb ik nergens last van, dus een griepje of zo is het niet.
Morgen gaan we nog naar een voorstelling van Herman, uurtje rijden van hier. Heb wel vaker draaiend en wel bij een voorstelling gezeten, kan ik me herinneren. Dus daar kom ik wel doorheen al zie ik er een beetje tegenop.

vrijdag 12 september 2014 om 13:30

Oh bah zeg.. wat vervelend Ambra!
Het was even zoeken op de site AsoTut, maar bij de boodschappenlijst staan juist allemaal producten die ik nu wel eet en bij het FODMAP juist niet mogen. Verder keek ik op gapsdieet.nl en vond het een erg slechte site om snel en makkelijk informatie van het hoe en waarom te halen, eigenlijk. Gelijk enorme lappen tekst met heel veel informatie en het leest niet prettig.
                    Het was even zoeken op de site AsoTut, maar bij de boodschappenlijst staan juist allemaal producten die ik nu wel eet en bij het FODMAP juist niet mogen. Verder keek ik op gapsdieet.nl en vond het een erg slechte site om snel en makkelijk informatie van het hoe en waarom te halen, eigenlijk. Gelijk enorme lappen tekst met heel veel informatie en het leest niet prettig.
                                    Later is nu

vrijdag 12 september 2014 om 14:44

Fodmap is zwaar :/. Ben half juli begonnen met de eliminatiefase en nu bezig met het introduceren van de diverse voedselgroepen. Het heeft echt doorzettingsvermogen nodig (wat ik nu ff mis)
Heb sinds een paar dagen last van pijnlijke tenen. Al hou ik ze stil de spieren trekken en doen pijn. Maandag naar de ha voor de hechtingen en dan kaart ik dit gelijk aan.
                    Heb sinds een paar dagen last van pijnlijke tenen. Al hou ik ze stil de spieren trekken en doen pijn. Maandag naar de ha voor de hechtingen en dan kaart ik dit gelijk aan.

vrijdag 12 september 2014 om 16:21

vrijdag 12 september 2014 om 23:46

Jij bent dus echt bezig Maiskip! Goh.
Ik las idd in het rijtje "niet eten" bijna alleen maar producten die ik eet. Mèn.. Speltbrood is dan nog het minst moeilijke, dat heb ik een tijd gegeten, maar ik merkte niet echt verschil. Nou at ik wel macaroni van tarwe en veel vegetarische producten bevatten ook tarwe.. zucht.
Ik hoop zo voor je dat het helpt!
                    Ik las idd in het rijtje "niet eten" bijna alleen maar producten die ik eet. Mèn.. Speltbrood is dan nog het minst moeilijke, dat heb ik een tijd gegeten, maar ik merkte niet echt verschil. Nou at ik wel macaroni van tarwe en veel vegetarische producten bevatten ook tarwe.. zucht.
Ik hoop zo voor je dat het helpt!
                                    Later is nu

zaterdag 13 september 2014 om 22:41

Hoe gaat het nu na je operatie Maiskip? Voel je je weer beter? Heeft het echt geholpen? (ja, tuurlijk wel, maar ook voor zoals je je voelt enzo.. pff.. hoe leg ik het uit zonder in het domme vragen topic te belanden  ) 
Heb je bij het dieet ook professionele hulp?
Ik ben verder aan 't haken met de minion. De armpjes gingen lastig, omdat ik dat kleine gepriegel niet meer kan zien (5 jaar terug nog fantastische ogen) en mijn vingers dubbeldik voelen .. misschien dat ik voor de beentjes iemand anders vraag dat te doen. Ik zie op facebook veel mensen in de omgeving, die haken. Houd ik me wel bij het grove werk.
                    Heb je bij het dieet ook professionele hulp?
Ik ben verder aan 't haken met de minion. De armpjes gingen lastig, omdat ik dat kleine gepriegel niet meer kan zien (5 jaar terug nog fantastische ogen) en mijn vingers dubbeldik voelen .. misschien dat ik voor de beentjes iemand anders vraag dat te doen. Ik zie op facebook veel mensen in de omgeving, die haken. Houd ik me wel bij het grove werk.
                                    Later is nu

zaterdag 13 september 2014 om 23:14

@dreamer : heb een dietist die me help. Kan haar mailen en bellen met vragen al weet ik mn weg nu wel.
Drain werkt goed maar ben voorzichtig met zeggen dat t ook goed gaat. Veel moe en kan dus ook weinig leuke dingen doen met mijn man ( wat strubbelingen geeft . ) komt wel weer in de goede tijden maar toch.
. ) komt wel weer in de goede tijden maar toch.
Ook steekt t nog steeds dat ik onder het kopje medische misser val. Kan het nog steeds niet bevatten dat ze die fout gemaakt heeft en mij dus weer de ziektewet in heeft gezet. Blijkt maar weer dat je niet alles kan voorkomen door geZond te leven :/.
Ga nu lekker naar bed toe. Uitslapen tot wanneer ik wil ? en dan kijken of de monumentendag nog wat te bieden heeft.
                    Drain werkt goed maar ben voorzichtig met zeggen dat t ook goed gaat. Veel moe en kan dus ook weinig leuke dingen doen met mijn man ( wat strubbelingen geeft
 . ) komt wel weer in de goede tijden maar toch.
. ) komt wel weer in de goede tijden maar toch.Ook steekt t nog steeds dat ik onder het kopje medische misser val. Kan het nog steeds niet bevatten dat ze die fout gemaakt heeft en mij dus weer de ziektewet in heeft gezet. Blijkt maar weer dat je niet alles kan voorkomen door geZond te leven :/.
Ga nu lekker naar bed toe. Uitslapen tot wanneer ik wil ? en dan kijken of de monumentendag nog wat te bieden heeft.

zondag 14 september 2014 om 10:27

Gisteren de hele dag aan zee geweest. Het was niet zo mooi als verwacht maar we hebben genoten van de warmte, soms felle  heerlijk eten en  sangria.
Ik heb zelfs 2 keer gezwommen, was de enige die nog het water in durfde. Het was warmer dan in februari dus was goed te doen
Nu verr*k ik van de pijn. Het lijkt wel of mijn linkerheup ontstoken is.
Ook mijn rug heeft de nodige klappen gehad dus nu maar even rustig aan, paracetemol en diclofenac.
Fijne zondag allemaal
                    Ik heb zelfs 2 keer gezwommen, was de enige die nog het water in durfde. Het was warmer dan in februari dus was goed te doen
Nu verr*k ik van de pijn. Het lijkt wel of mijn linkerheup ontstoken is.
Ook mijn rug heeft de nodige klappen gehad dus nu maar even rustig aan, paracetemol en diclofenac.
Fijne zondag allemaal

zondag 14 september 2014 om 10:32

Wat vervelend dat jouw vermoeidheid strubbelingen geeft met je man, Maiskip. Dat lijkt me niet echt bevorderlijk voor je genezing, eerlijk gezegd. In elk geval niet prettig. EN dan moet je zelf ook nog dit geval verwerken. Sterkte  
Klinkt lekker AsoTut.. nouja.. dat strand en die Sangria dan.
                    Klinkt lekker AsoTut.. nouja.. dat strand en die Sangria dan.
                                    Later is nu

zondag 14 september 2014 om 14:25

aso, hoe wild wil je het hebben inderdaad?
ik heb lekker uitgeslapen na de voorstelling van gisteravond, daarna een uur over twee beschuitjes en een beker melk gedaan, nog steeds misselijk.
wat gewerkt, man wat geholpen die een kast op maat maakt in de kamer.
dochter geknuffeld die morgen voor 5 dagen naar londen gaat (ik vind het eng!!!) met school, en pijnstillers voor haar bij elkaar gezocht. Ze is bij haar vader deze week, dus komt af en toe een knuffel halen.
                    ik heb lekker uitgeslapen na de voorstelling van gisteravond, daarna een uur over twee beschuitjes en een beker melk gedaan, nog steeds misselijk.
wat gewerkt, man wat geholpen die een kast op maat maakt in de kamer.
dochter geknuffeld die morgen voor 5 dagen naar londen gaat (ik vind het eng!!!) met school, en pijnstillers voor haar bij elkaar gezocht. Ze is bij haar vader deze week, dus komt af en toe een knuffel halen.

zondag 14 september 2014 om 14:30

zondag 14 september 2014 om 17:16

nee geen virus. heb atlas en/of draaier verschoven, ben ik inmiddels achter. Dinsdag wordt het zootje rechtgezet. Tot die tijd ben ik dus de hele dag misselijk, waarschijnlijk loopt mijn maagzenuw net erlangs of zo, en die zit nu in de verdrukking. Heb het vaker gehad, en daarom kon ik na 2 dagen wel misselijk/maar niet ziek deze conclusie trekken en de bijbehorende arts bellen.
Komt goed. De vakantiekilo's gaan er zo wel een beetje af.
                    Komt goed. De vakantiekilo's gaan er zo wel een beetje af.

zondag 14 september 2014 om 22:59

maandag 15 september 2014 om 09:23

Oh.. sterkte Suzy.. wat dat betreft ben ik zo blij dat ik niet in het onderwijs werk. Dan is werken met een sluimerende hoofdpijn gewoon nog moeilijker dan op kantoor. 
Ik kan soms ook nog dagen de plek voelen. Niet bij gewone dingen, wel als ik m'n hoofd teveel schud of naar voren hang ofzo.. heel naar.
                    Ik kan soms ook nog dagen de plek voelen. Niet bij gewone dingen, wel als ik m'n hoofd teveel schud of naar voren hang ofzo.. heel naar.
                                    Later is nu

maandag 15 september 2014 om 11:22

Suzy:Sterkte vandaag, hoop dat je je een beetje beter voelt!
Maïskip: Kan je met de arts niet nog een gesprek aangaan over haar medische misser, het is heel vervelend als je daar mee blijft zitten. Een goed gesprek haalt soms de irritatie uit de lucht en helpt bij de acceptatie. Artsen zijn tenslotte ook maar mensen en kunnen fouten maken, maar als het jezelf betreft is dat heel akelig (weet ik uit ervaring, met mijn arts viel geen goed gesprek te houden, ik ben van arts veranderd toentertijd. Erkenning van dat hij fout was , zou toen veel gescheeld hebben in het acceptatieproces)
Ambra: Hoop dat je je vandaag wat beter voelt en dat anders de fysio morgen baat biet.
Dreamer: Wat voor soort poppetjes zijn dat die je haakt? En zet je die dan op een rijtje in de kast of geef je ze weg?
Ik ben meer van het borduren, maar haken kan ik ook.
Maak vaak kussens die ik dan weer cadeau geef op verjaardagen.
Aso: Hoe gaat het nu met je rug? Het weer wordt nog mooier komende week, dus dat wordt weer lekker in het zonnetje zitten .
                    Maïskip: Kan je met de arts niet nog een gesprek aangaan over haar medische misser, het is heel vervelend als je daar mee blijft zitten. Een goed gesprek haalt soms de irritatie uit de lucht en helpt bij de acceptatie. Artsen zijn tenslotte ook maar mensen en kunnen fouten maken, maar als het jezelf betreft is dat heel akelig (weet ik uit ervaring, met mijn arts viel geen goed gesprek te houden, ik ben van arts veranderd toentertijd. Erkenning van dat hij fout was , zou toen veel gescheeld hebben in het acceptatieproces)
Ambra: Hoop dat je je vandaag wat beter voelt en dat anders de fysio morgen baat biet.
Dreamer: Wat voor soort poppetjes zijn dat die je haakt? En zet je die dan op een rijtje in de kast of geef je ze weg?
Ik ben meer van het borduren, maar haken kan ik ook.
Maak vaak kussens die ik dan weer cadeau geef op verjaardagen.
Aso: Hoe gaat het nu met je rug? Het weer wordt nog mooier komende week, dus dat wordt weer lekker in het zonnetje zitten .
                                    Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!