Gezondheid alle pijlers

leven met pijn: wie praat er mee?

24-04-2008 12:05 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
He hallo,

IK heb endometriose en daardoor zo goed als dagelijks pijn. Deze pijn beïnvloed mijn dagelijks gebeuren. Niet dat de pijn mijn leven beheerst (of zou moeten beheersen), maar het is er wel. Door de pijn heb ik minder energie, waardoor ik minder kan, of dingen zelfs moet laten. Tevens zit ik momenteel in de ziektewet.

Nu ben ik bezig mijn leven weer vorm te geven. Wat kan ik wel, wat kan ik niet? Waar liggen de grenzen? Hoe deel ik mijn tijd in? Hoe zorg ik dat ik niet zoveel beweeg dat mijn pijn toe neemt, maar ook niet zo weinig dat ik in een spiraal naar beneden kom?

Ik merk dat ik het best moeilijk vind soms om de balans te vinden. Ik vroeg mij af of er meer mensen zijn die hier mee kampen, en die samen met mij op een constructieve wijze hier willen schrijven over het wel en wee van het aanpassen aan een leven met pijn (of vermoeidheid: ook dan moet je je leven aanpassen natuurlijk). Elkaar tips geven, harten onder riemen, soms een schop onder de kont, dat soort dingen!
En wat dan nog Roque? Stel het is 100% zwangerschapsgerelateerd? Nou geweldig toch! Dan zou het daarna weer moeten verdwijnen, heerlijk! En door de wetenschap dat het zo is, zal het voor jou al stúkken makkelijker zijn om nu de pijn te dragen.

Stel; je 'stelt je aan'. Dus? Die doc kom je dan toch niet meer tegen. Bij de ha heb je toch al geen prettig gevoel, dus jammer voor hem. Dus je stelt je aan. Nou wat dan nog! Als je daarmee wel komt tot de antwoorden, duidelijkheid en bovenal; gevoel serieus genomen te zijn komt. Wat dan nog? Er zijn miljarden aanstellers op deze planeet, dus who cares? En eerlijk is eerlijk; de kans is nu eenmaal beduidend groter dat je je níet aanstelt.
vandaag ga ik van alles kunnen
Roque mail!
Klopt Roque. Ik forum nog weinig. Te weinig eigenlijk, maar eventjes drukke tijden. En hopelijk straks dus helemaal. Reva gaat ergens tussen slecht en goed, daar zijn ze zelf nog niet over uit. Ik wacht het lekker rustig af, voorspelbaar is mijn lijf toch niet.
Ha wij bellen wel en dan doe ik wel updates
*zwaait naar iedereen*

Mik, ik zag je berichtje maar zoon komt net binnen en wil graag even achter de computer dus of ik ff vriendelijk op wil krassen.
Those dresses and skirts make you look so gloriously girlie, my darlings.
Roddeltante
He Jas! Wat leuk je weer eens te lezen! *zwaait terug*

Jaszoon; kras zelf lekker op. Het is prachtig weer, ga daar maar van genieten ofzo.
Dank, jullie beiden!

Ik had bedacht het probleem volgende week even bij de gyn aan te kaarten, kijken of hij me door kan sturen. Heb ik mijn ha ook omzeild (vind het jammer dat ik niet weet wanneer hij vakantie heeft, dan zou ik naar zijn vervanger kunnen )

En ja: druk met hond is stukken beter dan forummen! En al helemaal als je dan op vakantie kunt!

Is er al uitslag voor het wel of niet weghalen van pink?
Ik heb geen mail

(roque@live.nl ?)
quote:roosvrouw schreef op 29 juli 2008 @ 23:08:

Roddeltante
Those dresses and skirts make you look so gloriously girlie, my darlings.
Yep die Roque. anders mail mij even, dan antwoord ik wel

Zeg ehh Jaszoon mag ma ook even
quote:jasmine schreef op 29 juli 2008 @ 23:12:

[...]

[afbeelding]Há psies
Ha Jas! Ook een tijd geleden!

IK ga slapen, morgen weer vroeg op enzo (en mijn zoon wil nog wel aangekleed en gevoed worden )
Regelmatig even posten buiten de praktijk om aan de autos te beoordelen of ha al op vakantie is? Of ben ik nu paranoïa?

Vakantie gaat sowieso door, maar met hond is toch altijd net wat...... meer.

Pink wordt niets over besloten zo lang als ik reva doe. Das puur voor pink. Er lijkt af en toe iets aan beweging in te zitten dus we zijn er nog niet aan toe om definitief de handdoek in de ring te gooien. Snijden kan altijd nog.
Jas kent haar pappenheimers.

Trustuh Roque!
Truste Roque! Doorzetten hoor. En nog altijd jammer dat er morgen niet een minimeet in zit
IK heb 'm, hij had vertraging denk ik

En netwerken: we wisselen hier in elk geval goede artsen uit
Ja, vind ik ook! Had er wel zin in: een beetje met kindjes langs het water picknicken en lekker roddelen over Roos Ander keertje maar
We bellen meis! Ik ben na 8 uur saafs prima bereikbaar, alleen mobiel minder goed, dan moet ik al weten dat iemand mij op mijn mobiel belt
Wat dacht je van het geluid van de ringtone van je mobiel ets harder zetten en de mobiel niet 5 km verderop leggen, Mik?

Ik ga Roques goede voorbeeld volgen en ook een tukje doen. Trustuh dames!
Ehmmm Roos mijn mobiel zit standaard in mijn tas en die hangt in de gang. Zodra ik thuis ben ga ik over op modus: ach heb vaste tel

Slaap lekker meis enneh hei herkenbaar plaatje
even zwaaien naar iedereen. Ga vandaag weer naar mijn beste vriend de gyn. bellen. Weten jullie nog dat ik volgens hen last zou hebben van ovulatiepijn? Ik ben nu 2 maanden aan de pil en de pijn is er nog steeds. De emoties's gieren weer door mijn lijf. Zit te janken van de pijn en kook omdat ik het gevoel heb dat ze me niet serieus nemen. Het heeft zoveel invloed op mijn leven. Heb per 1 september een nieuwe baan maar ben nu al bang hoe dat zal gaan met de pijn
Ik lees dat sommigen van jullie last van het weer hebben.

Voor jullie:

Mmm Aruba, doe mij het laatste plaatje maar! (kwijlsmiley)

Laat je niet afschepen door de gyn, hoor. Niets zo afschuwelijk als niet serieus genomen worden; dat voelt zo machteloos. Heb je al eens een second opinion overwogen?

Roos, geweldig dat je volgende week een date met je potentiële hulphond hebt. Het is toch zo dat ze je kennis laten maken met een hond waarvan ze verwachten dat die bij je past, maar dat het in de praktijk moet blijken te klikken om hem te mogen houden? Wat voor ras is het? Al lekker geshopt bij de dierenwinkel?

Hoei, spannend hoor!

Roque, slim om een evt. verwijzing bij de gyn aan te kaarten als je opziet tegen een bezoekje aan de huisarts. Slik je wel paracetamol (mag toch tijdens zwangerschap?), of helpt dat helemaal niet?

Hier gaat alles z'n gangetje, al heb ik ontdekt dat de migraine niet volledig uit mijn leven kan worden gebannen met de wietthee. Hormoonellende... Maar: niet overgegeven en géén volledige dagen op bed gelegen.

Ga nu lekker even richting winkelcentrum en daarna flink aan de slag, want ik wil wat studievertraging wegwerken. Ik heb ook weer een opdracht van die kennis met een vertaalbureau; het werk wordt me straks gewoon in de schoot geworpen!
Ik heb nu al 4 gynaecoloogen gehad.... Maar wel zelfde ziekenhuis.

De reden is niet leuk maar een hulphond wel heel gezellig he.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven