maagzuur in long
zaterdag 4 april 2015 om 11:27
Wie heeft dat ook wel eens gehad?
Ik lag te slapen toen ik wakker werd van opkomend maagzuur, maar voor ik rechtop kon gaan zitten liep het mijn rechterlong in, jeetje wat doet dat zeer zeg! Het voelde als zware druk op de borst. en uiteraard was alles verkrampt.
Normaal nooit last van maagzuur maar gisteren lamachun (erg kruidig) en veel chocolade gegeten...).
Ik lag te slapen toen ik wakker werd van opkomend maagzuur, maar voor ik rechtop kon gaan zitten liep het mijn rechterlong in, jeetje wat doet dat zeer zeg! Het voelde als zware druk op de borst. en uiteraard was alles verkrampt.
Normaal nooit last van maagzuur maar gisteren lamachun (erg kruidig) en veel chocolade gegeten...).
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
zaterdag 4 april 2015 om 11:52
er kan wel degelijk maagzuur in de longen terecht komen als het strottenhoofdklepje niet goed functioneert. Bij reanimatie wordt daar ook voor gewaarschuwd, omdat het lichaam dan volledig ontspannen is. Ik kan me voorstellen dat dat bij een verkeerde houding met slapen ook het geval kan zijn.
Even in de gaten houden Suzy, je kunt er een longontsteking aan overhouden
Even in de gaten houden Suzy, je kunt er een longontsteking aan overhouden
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
zaterdag 4 april 2015 om 11:54
quote:helena2 schreef op 04 april 2015 @ 11:48:
Maar als het je slokdarm en je keel inloopt, kan het toch vandaaruit naar de longen? Of kan dat niet?
Jazeker kan dat. Alleen zou ik verwachten dat er wel gelijk een hoestreflex op komt TO.
Ooit gehoord van een aspiratiepneumonie? Een longontsteking nadat er maaginhoud (of pus, of bloed) in de longen terecht is gekomen. Dat is ook mede de reden dat je voor een operatie nuchter moet zijn.
Maar als het je slokdarm en je keel inloopt, kan het toch vandaaruit naar de longen? Of kan dat niet?
Jazeker kan dat. Alleen zou ik verwachten dat er wel gelijk een hoestreflex op komt TO.
Ooit gehoord van een aspiratiepneumonie? Een longontsteking nadat er maaginhoud (of pus, of bloed) in de longen terecht is gekomen. Dat is ook mede de reden dat je voor een operatie nuchter moet zijn.
zaterdag 4 april 2015 om 13:22
Het kan wel maar dan bv als iemand heel erg dronken in slaap valt. Door de alcohol heb je een slechter slik/hoestreflex. Daar sterven chronisch alcoholisten vaak aan, zuur/braaksel in de longen. De kans is groter dat je zuurbrand had. Dan raakt je keelholte beschadigd, in je maagzuur zit oa zoutzuur en dat kan je slijmvlies flink beschadigen. Het voelt dan alsof je keel verbrand is van binnen.
Als het echt je longen in zou zijn gelopen, lag je nu in het ziekenhuis, of erger. Een paar fijne druppeltjes zuur in je longen zorgt al voor flinke problemen. Dat kan wel gebeurd zijn maar dan vraag ik me af waarom je slik/hoestreflex niet goed werkte. Heb je heel diep geslapen of was je erg moe?
Ik drink veel thee met melk om mijn keel te verzachten, al heb ik al heel lang geen zuurbrand gehad. Als je dat vaker hebt, zou ik maagmedicatie overwegen. Het is ook heel slecht voor je gebit namelijk, het zuur doet je glazuur smelten.
Als het echt je longen in zou zijn gelopen, lag je nu in het ziekenhuis, of erger. Een paar fijne druppeltjes zuur in je longen zorgt al voor flinke problemen. Dat kan wel gebeurd zijn maar dan vraag ik me af waarom je slik/hoestreflex niet goed werkte. Heb je heel diep geslapen of was je erg moe?
Ik drink veel thee met melk om mijn keel te verzachten, al heb ik al heel lang geen zuurbrand gehad. Als je dat vaker hebt, zou ik maagmedicatie overwegen. Het is ook heel slecht voor je gebit namelijk, het zuur doet je glazuur smelten.
Mensen kunnen alleen zichzelf redden.