Gezondheid alle pijlers

Magnesium en diaree, help

15-01-2021 15:00 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!
(Twee r-en in de titel, sorry)
Na onderzoek bleek ik te weinig magnesium te hebben.
Aan de magnesium dus! Alleen ik krijg vrij snel na inname een enorme buikkrampen en moet naar de wc ivm diarree.
Ik heb verschillende momenten van inname geprobeerd.
1 week vlak voor het slapen
1 week een paar uur na het ontbijt en dan daarna weer minstens anderhalf uur a twee uur wachten voordat ik iets eet.
1 week een half uur na het eten
Niet combineren met melk etc etc.
Helaas is het iedere keer weer raak!
Ben paar dagen gestopt...weg buikpijn.

Vandaag weer begonnen en ja hoor, binnen een uur krampen krampen en nog eens krampen inclusief toiletbezoek.

Ik word er gek van want ik heb een magnesium tekort en veel andere klachten verdwijnen ook na een periode van magnesium aanvulling, maar elke dag buikklachten breekt me ook op.

Alleen hoe los ik dit probleem op?
Iemand hetzelfde probleem na magnesium inname?
Ja, magnesium prikkelt de darmen, is een bekend verschijnsel. Overleg met je arts of olie een betere keuze voor je is, om aan te brengen op de huid. Magnesium wordt zo het beste opgenomen.
Ik had ook dit probleem. moet naar een dokter
Alle reacties Link kopieren
Even contact opnemen met je apotheker?
Die weet vast raad
Alle reacties Link kopieren
JonathanStrange schreef:
15-01-2021 15:02
Ja, magnesium prikkelt de darmen, is een bekend verschijnsel. Overleg met je arts of olie een betere keuze voor je is, om aan te brengen op de huid. Magnesium wordt zo het beste opgenomen.
Ah daar heb ik zelf nog niet aan gedacht!
Wist niet dat het beter werd opgenomen door de huid.
Alle reacties Link kopieren
Ja hier ook! Ik slik het tegen PMS. Ik neem er nu 1 ipv 2 per dag en eet extra vezels en 1 banaan per dag.
Gebruik je heel veel? bij teveel magnesium slikken kun je inderdaad klachten krijgen zoals o.a. diaree.
Ook kan het invloed hebben op calcium opname.
Als ik magnesium supplementen slik, (werkt bij mij goed bij gewrichtsklachten) vul ik dat aan met calcium.
probeer anders een lagere dosering, of overleg met arts of diëtist.
Alle reacties Link kopieren
drominique schreef:
15-01-2021 15:04
Even contact opnemen met je apotheker?
Die weet vast raad
Ik kijk of ik straks nog binnen kan springen voor het weekend!
Alle reacties Link kopieren
klaver10 schreef:
15-01-2021 15:06
Gebruik je heel veel? bij teveel magnesium slikken kun je inderdaad klachten krijgen zoals o.a. diaree.
Ook kan het invloed hebben op calcium opname.
Als ik magnesium supplementen slik, (werkt bij mij goed bij gewrichtsklachten) vul ik dat aan met calcium.
probeer anders een lagere dosering, of overleg met arts of diëtist.
Volgens de huisarts zou 3 gram voldoende zijn, heb een keer een half zakje genomen om uit te proberen. Helaas ook weer buikpijn
Alle reacties Link kopieren
beetjegek schreef:
15-01-2021 15:06
Ja hier ook! Ik slik het tegen PMS. Ik neem er nu 1 ipv 2 per dag en eet extra vezels en 1 banaan per dag.
Ja ik ook, vreselijke pms en magnesium helpt mij hierbij.
Alleen die diaree elke x maakt dat er er elke dag tegenop zie om het in te nemen.
wel vervelend dat je met halve dosering ook nog last hebt,
Dan zou ik inderdaad ook proberen of de apotheker een alternatief voor je heeft.
Alle reacties Link kopieren
Kaat123 schreef:
15-01-2021 15:13
Ja ik ook, vreselijke pms en magnesium helpt mij hierbij.
Alleen die diaree elke x maakt dat er er elke dag tegenop zie om het in te nemen.
Ik neem de diarree maar voor lief, met de vezels en banaan gaat het beter. De PMS vind ik erger..
Alle reacties Link kopieren
beetjegek schreef:
15-01-2021 15:18
Ik neem de diarree maar voor lief, met de vezels en banaan gaat het beter. De PMS vind ik erger..
Neem je het dagelijks?
Ik weet niet wat erger is.
Alle reacties Link kopieren
Wat voor soort magnesium gebruik je? Er zijn verschillende soorten waaronder magnesiumoxide wat vooral laxerend werkt in plaats van dat het wordt opgenomen.
Alle reacties Link kopieren
beetjegek schreef:
15-01-2021 15:18
Ik neem de diarree maar voor lief, met de vezels en banaan gaat het beter. De PMS vind ik erger..
Neem je het dagelijks?
Ik weet niet wat erger is, die diarree breekt me op.
Alle reacties Link kopieren
huisduif schreef:
15-01-2021 15:21
Wat voor soort magnesium gebruik je? Er zijn verschillende soorten waaronder magnesiumoxide wat vooral laxerend werkt in plaats van dat het wordt opgenomen.
Magnesiumgluconaat
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik magnesium oxide citraat. Dat gaat goed bij mij to ca 400 mg per dag.
Je kunt ook tabletjes kopen met maar 100 mg magnesium citraat. Misschien kun je dat nog proberen en eventueel later proberen op te bouwen.

Daarnaast zou ik gewoon extra veel magnesiumrijke voeding eten.

Ik heb ook magnesiumolie. De voetzolen nemen het gemakkelijk op dus je kunt dat eens op je voeten smeren. Je kunt ook magnesiumzouten kopen en dat in een teiltje warm water strooien en als voetenbadje gebruiken. Dat helpt ook al!

Er is vast een manier om je magnesiumtekorten weer aan te vullen. Het is even uitzoeken wat voor jou werkt.
beertje321 wijzigde dit bericht op 15-01-2021 20:06
1.20% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Probeer anders eens een ander merk en type. Je hebt ook magnesium citraat. Of geeft je huisarts echt de voorkeur aan oxide?
Alle reacties Link kopieren
Er zijn magnesiumvlokken te koop. Voetenbadje maken en dan neem je het via de huid op. Ik kocht ze bij de etos dit jaar.
Alle reacties Link kopieren
Sterker nog, magnesium is een bekende behandeling van obstipatie. Dus nee, daar is helaas weinig aan te doen.
Alle reacties Link kopieren
Honingbij_ schreef:
15-01-2021 16:18
Sterker nog, magnesium is een bekende behandeling van obstipatie. Dus nee, daar is helaas weinig aan te doen.
Dat heb ik gemerkt!
Tijdje terug serieus last van obstipatie. Na inname van magnesium was dat probleem zeer snel verholpen!

Maar ik ga na vandaag stoppen met de orale inname en ga experimenteren met olie of vlokken.
Alle reacties Link kopieren
Alleen de vorm magnesium oxide werkt laxerend en wordt verder ook niet goed opgenomen door je lichaam. Magnesium citraat is al wat beter. Nog beter zijn vormen magnesium bisglycinaat, malaat of tauraat.
Alle reacties Link kopieren
Auran schreef:
15-01-2021 16:29
Alleen de vorm magnesium oxide werkt laxerend en wordt verder ook niet goed opgenomen door je lichaam. Magnesium citraat is al wat beter. Nog beter zijn vormen magnesium bisglycinaat, malaat of tauraat.

Magnesiumcitraat werkt bij mij ook licht laxerend als ik meer dan 1 gram poeder (dat bevat 150 mg magnesium) per keer neem.

TO, een voetenbad met magnesiumvlokken werkt ook goed. Het is alleen een dure hobby en ik weet niet of er een manier is om te weten hoeveel je dan precies opneemt.
nounou
huisduif schreef:
15-01-2021 15:21
Wat voor soort magnesium gebruik je? Er zijn verschillende soorten waaronder magnesiumoxide wat vooral laxerend werkt in plaats van dat het wordt opgenomen.

Precies. Ik vind wat er op de potjes staat zo walgelijk misleidend.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik magnesium gluconaat.
Oxide vermijd ik .
Merken jullie een verschil in opname tussen orale magnesium en magnesium in de vorm van olie of vlokken?
(Heb het écht nodig!)
kaat123 wijzigde dit bericht op 15-01-2021 17:02
0.28% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven