menopauze op 38ste??
zondag 3 juni 2012 om 16:57
Hoi
Vraagje: ik heb steeds normaal mijn maandstonden gehad. Nooit echt veel pijn, niets abnormaals.
Wel af en toe wat aan het klungelen geweest met mijn pil.
Nu heb ik sinds januari mijn regels niet meer gehad.
Zwangerschap is het al zeker niet! Daar ben ik 100% zeker van.
Iemand zei me dat ik al in mijn menopauze kon zitten.
De dokter gecontacteerd en zij zei me gewoon dat als ik nog eens kwam, ik bloed moest laten trekken. Nog niet geweest sindsdien en maandstonden blijven uit.
Iemand ervaring met dit? Iemand op deze leeftijd al in menopauze geraakt?
Vraagje: ik heb steeds normaal mijn maandstonden gehad. Nooit echt veel pijn, niets abnormaals.
Wel af en toe wat aan het klungelen geweest met mijn pil.
Nu heb ik sinds januari mijn regels niet meer gehad.
Zwangerschap is het al zeker niet! Daar ben ik 100% zeker van.
Iemand zei me dat ik al in mijn menopauze kon zitten.
De dokter gecontacteerd en zij zei me gewoon dat als ik nog eens kwam, ik bloed moest laten trekken. Nog niet geweest sindsdien en maandstonden blijven uit.
Iemand ervaring met dit? Iemand op deze leeftijd al in menopauze geraakt?
It is what it is and that's what it is!
zondag 3 juni 2012 om 17:04
zondag 3 juni 2012 om 17:07
zondag 3 juni 2012 om 17:08
Kan ook een "persisterend corpus luteum" zijn. Dan is na de eisprong een geel lichaampje blijven zitten in de eierstok. Deze geeft hormonen af waardoor je lichaam denkt zwanger te zijn en wordt je ook niet ongesteld.
Toch maar even bloed prikken bij de huisarts. Die kan dan eventueel medicijnen voorschrijven om het weer op regel te brengen.
Toch maar even bloed prikken bij de huisarts. Die kan dan eventueel medicijnen voorschrijven om het weer op regel te brengen.
zondag 3 juni 2012 om 17:10
zondag 3 juni 2012 om 17:11
quote:zoutopmijnhuid schreef op 03 juni 2012 @ 17:07:
[...]
Ben je nog wel ongesteld dan zo af en toe? Hoe gaat zoiets?Toevallig deze week sinds september. Er is mij verteld dat dat kan blijven gebeuren tot na mijn 60ste en dat vooral met hele warme dagen de kans het grootst is, tot nu toe klopt dat.
[...]
Ben je nog wel ongesteld dan zo af en toe? Hoe gaat zoiets?Toevallig deze week sinds september. Er is mij verteld dat dat kan blijven gebeuren tot na mijn 60ste en dat vooral met hele warme dagen de kans het grootst is, tot nu toe klopt dat.
zondag 3 juni 2012 om 17:12
Vraag eens rond in je familie, hoe oud waren je moeder, tantes, evt. oma?
Rond je 38ste kan, dan is het vervroegd. Niet zo fijn als je nog een kinderwens hebt, anders gewoon heerlijk rustig om overal vanaf te zijn!
Bloed laten prikken kan helpen, sowieso bezoekje aan dokter brengen omdat je er onzeker over bent.
Rond je 38ste kan, dan is het vervroegd. Niet zo fijn als je nog een kinderwens hebt, anders gewoon heerlijk rustig om overal vanaf te zijn!
Bloed laten prikken kan helpen, sowieso bezoekje aan dokter brengen omdat je er onzeker over bent.
zondag 3 juni 2012 om 17:20
zondag 3 juni 2012 om 17:31
Ja hoor kan, na de geboorte van mijn jongste op mijn 35ste werd ik nooit meer gewoon ongesteld , er zat maaaaaanden tussen totdat het helemaal wegbleef.
Op mijn 38ste "oficieel" vastgesteld dat ik in de overgang was
Ik had wel de hele reutemteut van opvliegers, hartkloppingen en pms gevoel, toen ik nog niet door had dat het de overgang was.
En oja , botontkalking.
Ik had wel de hele reutemteut van opvliegers, hartkloppingen en pms gevoel, toen ik nog niet door had dat het de overgang was.
En oja , botontkalking.
zondag 3 juni 2012 om 17:41
quote:eefjewentelteefje schreef op 03 juni 2012 @ 17:31:
Ja hoor kan, na de geboorte van mijn jongste op mijn 35ste werd ik nooit meer gewoon ongesteld , er zat maaaaaanden tussen totdat het helemaal wegbleef.
En oja , botontkalking.
Oei, botontkalking.
Mijn moeder kromp meer dan een decimeter en bleef ijzersterk, ik hoop dat ik dat van haar ge-erfd heb.
En oja , botontkalking.
Oei, botontkalking.
Mijn moeder kromp meer dan een decimeter en bleef ijzersterk, ik hoop dat ik dat van haar ge-erfd heb.
zondag 3 juni 2012 om 17:49
quote:BellatrixVanDetta schreef op 03 juni 2012 @ 17:45:
Al vanaf mijn 36e dus al vier jaar bezig en met dezelfde klachten die Eefje beschrijft. Ik ben het goed zat!
Anyway, even bloed prikken, en je weet het.
mijn toemailge huisarts deed heel moeilijk over boedprikken en me doorverwijzen naar een gynaecoloog.
Ik heb echt moeten zeiken en was goed pissig toen ik ook botontkalking bleek te hebben.
Volgens de huisart zijn de waardes niet altijd goed te meten en was een bloedtest niet nodig.
Al vanaf mijn 36e dus al vier jaar bezig en met dezelfde klachten die Eefje beschrijft. Ik ben het goed zat!
Anyway, even bloed prikken, en je weet het.
mijn toemailge huisarts deed heel moeilijk over boedprikken en me doorverwijzen naar een gynaecoloog.
Ik heb echt moeten zeiken en was goed pissig toen ik ook botontkalking bleek te hebben.
Volgens de huisart zijn de waardes niet altijd goed te meten en was een bloedtest niet nodig.
zondag 3 juni 2012 om 18:00
Wat vreemd Eefje. Toen ik met mijn klachten naar de huisarts ging dacht hij meteen aan de overgang. Bloed geprikt dus, en hij kon aan de oestrogeenwaarden in bloed zien dat ik al een eind onderweg was.
Ik ben verder ook niet bij de gynaecoloog geweest, slik drogistenshit en dat helpt matig. Verder zei de HA dat ik de pil moest blijven slikken om er makkelijker doorheen te komen, maar ook daar zijn de meningen over verdeeld lees ik wel eens.
Het is gewoon geen humor!
Ik ben verder ook niet bij de gynaecoloog geweest, slik drogistenshit en dat helpt matig. Verder zei de HA dat ik de pil moest blijven slikken om er makkelijker doorheen te komen, maar ook daar zijn de meningen over verdeeld lees ik wel eens.
Het is gewoon geen humor!
Huts!
zondag 3 juni 2012 om 20:41
Mijne deed supervaag en uiteindelijik zei ze toch nog wel mijn schildklier wilde testen en dat dan ook meteen maar de FSH (was het geloof ik) waarden mee konden nemen.
Haar excuus was dat die waarden nogal kunnen schommelen en daarom niet betrouwbaar.
Toen bleken die waarden echt hoog en ben ik doorverwezen waarna ze een botscan hebben genaakt.
Nu slik ik hormonen, een soort van pil alleen lichter en geen anticonceptie middel
Het naarste vond ik mijn humeur.
Toen ik nog niet wist dat ik in de overgang was, ik was immers net bevallen en dacht dat mijn menstruatie gewoon niet goed op gang kwam was ik een hel voor mijn omgeving.
Ik was in constante PMSmode.
Ben trouwens na dit gedoe van huisarts veranderd , dit was eigenlijk de druppel nadat ze me ook heel slecht advies gegeven had over allergie (levensgevaarlijk volgens de allergoloog)
Maargoed TO, je schrijft dat je huisarts je bloed wil 'trekken" (belgisch?) Ga dan ook , dan heb je misschien meer zekerheid.
Hoe eerder in de overgang, hoe meer kans op botontkalking bijvoorbeeld.
De botontkakling is bij mij nu stabiel , deels door de hormonen
maar ook omdat ik ben ga sporten , vooral krachttraining.
Haar excuus was dat die waarden nogal kunnen schommelen en daarom niet betrouwbaar.
Toen bleken die waarden echt hoog en ben ik doorverwezen waarna ze een botscan hebben genaakt.
Nu slik ik hormonen, een soort van pil alleen lichter en geen anticonceptie middel
Het naarste vond ik mijn humeur.
Toen ik nog niet wist dat ik in de overgang was, ik was immers net bevallen en dacht dat mijn menstruatie gewoon niet goed op gang kwam was ik een hel voor mijn omgeving.
Ik was in constante PMSmode.
Ben trouwens na dit gedoe van huisarts veranderd , dit was eigenlijk de druppel nadat ze me ook heel slecht advies gegeven had over allergie (levensgevaarlijk volgens de allergoloog)
Maargoed TO, je schrijft dat je huisarts je bloed wil 'trekken" (belgisch?) Ga dan ook , dan heb je misschien meer zekerheid.
Hoe eerder in de overgang, hoe meer kans op botontkalking bijvoorbeeld.
De botontkakling is bij mij nu stabiel , deels door de hormonen
maar ook omdat ik ben ga sporten , vooral krachttraining.
zondag 3 juni 2012 om 21:37
zondag 3 juni 2012 om 22:33
Naief om te zeggen dat het morgen mag beginnen! Je kunt er heel nare klachten van krijgen zoals het uitdrogen van al je slijmvliezen (pijnlijk hoor, tussen je benen!), haaruitval, en botbreuken en inzakkende wervels door botontkalking. En de ouderdom slaat vanaf dan heel snel toe, qua rimpels en achteruitgang van je hart en vaten en zo. Plus ongewenste haargroei als je pech hebt: snor, benen. Wat mij betreft: Liefst zo laat mogelijk! Heftige menstruatie is niet fijn, maar de overgang is ook echt geen feest.
En ja het kan zeker op je 38e al beginnen. Wel vroeg maar het kan wel! Laten testen dus!
En ja het kan zeker op je 38e al beginnen. Wel vroeg maar het kan wel! Laten testen dus!