Gezondheid alle pijlers

menstruatie ellende, tips?

20-09-2013 09:00 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Jeetje wat een ellende weer elke maand. Ik verrek van de buikpijn een dag of 3.

Ik slik dan aleve feminax in combinatie met panadol , maar nul resultaat.

Vanmorgen naproxen geprobeerd , helpt ook niet.

De spiraal ligt klaar om erin te gaan maar dit gaat nog even duren vanwege afwezigheid van mijn eigen gynaecoloog.

Gisteravond met kersenpit op de bank gelegen , maar ik voel me echt zo vreselijk.

Iemand tips?
Ik heb ook zo'n vreselijk last van buikpijn altijd. Na veel zoeken helpt dit bij mij het beste: zodra de pijn opkomt (op tijd dus!!) 2 Aleve Feminax en 2 paracetamol. En dat na 7 uur herhalen, meestal neem ik dan 1 ipv 2 Fenminax (wekker zetten). Meestal kom ik de dag er zo wel mee door...niet pijn (en ander klachten-)vrij, maar wel te doen tenminste.
Ja, aleve moet je wel op tijd innemen, eigenlijk zodra je merkt dat je ongi gaat worden. Het werkzame stofje in feminax werkt namelijk in op het proces dat voor de kramp zorgt. Feminax hielp mij ook niet. Ik weet niet of je kinderen hebt of nog wil?

Ik heb een paar weken mijn baarmoederslijmvlies laten verwijderen. Maar dat kan alleen als je geen kinderen meer wil.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Kun je de pil niet gewoon doorslikken tot je die mirena krijgt?
Ik had het vroeger ook altijd, ongelofelijke buikpijn dat ik niet eens kon slapen. Ben zelfs een keer flauw gevallen van de pijn, werd lijkbleek en draaierig, dat had ik heel vaak. Nu heb ik het niet meer, ben nu aan de micro 30 en heb nu veel minder last.
.
De werkzame stof in aleve feminax is naproxen...

Je betaald alleen meer...

Verder moet je inderdaad wel de pijnstillers op tijd nemen en ook door slikken, dus om de zoveel uur 1 stuk, voor "onderhoud"

De pijn moet je dempen ja... Als ie gaat pieken ben je "te laat"

Je kan ook ibuprofen en paracetamol nemen, het een versterkt het ander, maar ik zou wel even kijken naar de bijsluiter.

Verder de "pijn accepteren"

Ik bedoel, ik verrek nu ook van de krampen. Maar hoe meer ik me verzet, hoe meer pijn het lijkt te doen. Dus ja... Ik doe maar gewoon even een beetje zielig, en probeer de focus dan op iets anders te leggen.

Pffff af en toe is het niet zo leuk om een meisje te zijn.
Feminax is niets meer en niets minder dan 275 mg naproxen

1 pil is niet veel hoor, je kunt er beter 2 nemen, 8 uur later weer 1.

Naproxen en volg de info over dysmenorroe.
Je bent zelf een theepot
Wat bij mij altijd goed helpt is om te gaan sporten.

Nee, je hebt er absoluut geen zin in, buikpijn, duizeligeid, je voelt je beroerd enz. maar als je eenmaal over die grens heen bent gaat het een stuk beter.

Minder buikpijn ook. Werkt bij mij een stuk beter dan al die pijnstillers. Nu ik weet dat het werkt is het ook een stuk makkelijker om die bank met heerlijk warme fleecedeken af te komen en een stevige wandeling te maken. Zelfs dat werkt al.
heb je geen bad? even lekker lang en heet douchen dan. heeerlijk vond ik dat dan.

ik had een ritueel uit de tijd dat ik er zwaar last van had (kon zelfs flauwvallen) en de vele pijnstillers zat was.

wel erg strikt, maar voelde me zo ontzettend veel beter.

1. streng voedselpatroon : geen koffie/alcohol etc. veel volkoren, veel eiwit en mv onverz. vetten (omega 6 omdat ik geen vis lust). oftewel. knettergezond eten. geen suiker/firituur/zout (vnl transvetten) en waar ik verder nog enorm zin in had qua cravings. de cravings gingen trouwens ook weg met strikt gezond eten. voor 5 dagen bleek dat best te doen

2. voor de pijn: vitamine e capsules (kruidvat oid) en beginnen zodra ik met de pil stopte. daarbij ook extra magnesium en soms calcium (of veel zuivel : ook weer extra casseine eiwit)

als ik begon 1 a 2 dagen begon met supplementen voordat ik daadwerkelijk ongesteld werd en streng eten gedurende de menstruatie, dan was het zo veel beter en voelde ik me ook minder ziek en prikkelbaar. nog steeds wel 'niet zo lekker'. maar eerder ongemak en algemeen bleeeh gevoel. dat heb ik trouwens nog steeds.

tegen de cruella effect schijnt teunisbloemolie te werken, maar dat heb ik zelf niet geprobeerd.

Nou ja, dit werkte voor mij. sporten sloeg ik maar een weekje over. wel eens geprobeerd, maar mijn lijf reageerde niet goed op de extra uitputting ervan.

hopelijk hoef je niet meer lang te wachten op je spiraal!
Beginnen voordat je ongesteld wordt en het niveau in je bloed goed houden door op regelmatige tijden pijnstillers te slikken.
De 'hete 7' helpt goed. Dit is heel bekend in Duitsland.

Je lost 7 Schusslerzouten nummer 7 op in heet water en drinkt dat. Het gaat pijn heel goed tegen!
quote:saartje- schreef op 20 september 2013 @ 11:36:

Wat bij mij altijd goed helpt is om te gaan sporten.

.

Als je denkt dat je dan in staat bent om te sporten dan heb je nog nooit heel erg menstruatiepijn gehad.

Sinds ik aan de pil ben dan helpt bewegen wel ja maar toen ik nog niet aan de pil was, was sporten echt geen optie.

Toen ik nog jong was ben ik wel eens door een collega naar huis gebracht terwijl mijn werk op minuten fietsen was omdat zij mij absoluut niet in staat achten om zelf naar huis te komen. Zo beroerd zag ik er uit en ik voelde mij precies zo als ik eruit zag.
De pil helpt bij mij gigantisch.

Verder: kamillethee (werkt ontspannend), kersenpit of kruik, en je zou eens naar een 'vrouwenthee' ofzo op zoek kunnen gaan. Vroeger was er 1 van Zonnatura, maar die is uit de handel. Belangrijkste ingrediënten waren herderstasje, kamille, zoethout en vrouwenmantel, dus je zou ook uit kunnen zoeken of een reformzaak (bijv. De Tuinen) een vrouwenthee hebben met die kruiden. Sowieso helpt kruidenthee drinken bij mij goed.

Bewegen helpt overigens wel tegen het gechagrijn En verder je lekker (laten) verwennen.
gebruik je tampons? Tampons zorgen vaak voor extra buikpijn, ze drukken tegen baarmoedermond
Dank je wel voor de tips.

Tampons gebruik ik niet graag , want ik voel die dingen altijd zitten om de een of andere reden en dat irriteert me.

Vandaag de ergste dag gehad geloof ik....wat een gedoe zeg.

Ik heb trouwens wel 2 kinderen , voordat ze kwamen had ik ook wel last , ben als tiener aan de pil geweest. Omdat ik als tiener ook dikke buikpijn had elke maand.
Ik weet niet of je nog een kind wil maar anders zou ik toch weer aan de pil gaan. Dat helpt beter dan pijnstillers.
quote:sugarmiss schreef op 21 september 2013 @ 09:33:

Ik weet niet of je nog een kind wil maar anders zou ik toch weer aan de pil gaan. [/b]Dat helpt beter dan pijnstillers.Of novasure overwegen, maarja daar moet je wel weer anti-conceptie bij gebruiken
novasure helpt alleen tegen overmatig bloedverlies, niet tegen de kramp, daar heb je de pil/mirena/implanon etc voor nodig
Als ik mijn maandelijkse feestje heb, neem ik een ibuprofen en gelijk daarna een kinder bueno klinkt raar maar door de suiker neemt het goedje zich snel op in je bloed! Ik heb meestal een kleine 10 min daarna geen last meer, gebruik het ook als ik hoofdpijn heb dan is het ook zo over,
Ik neem altijd een ubrofeen of twee paracetamol, en dan op mijn buik gaan liggen op bed. Dan trekt t snel weg. Maae sinds ik een spiraal heb is de pijn erger geworden en bloedverlies ook. Als het nog erger wordt laat ik hem verwijderen.
Sennazine voor mij is de spiraal juist een reden om geen of verminderde menstruatie te hebben. Da adviseert mijn gynaecoloog ook. Maar goed ik weet ook dat het bij iedereen anders uitpakt.

Het is het laatste wat ik nog kan proberen.

Ik wil geen kinderen mee , we zijn compleet.

Nu tijdelijk weer met de pil begonnen , maar ik merk alweer aan mezelf wat een draak ik word met die hormonen...vreselijk....
Ik gebruik altijd ibuprofen, naproxen verdraag ik niet goed. En inderdaad slikken zodra je het eerste pijntje voelt en om de 7-8 uur.... Verder helpt warmte mij altijd, dus hittepit of warme douche.
Wat een ellende, inderdaad.

Bij mij werkt de feminax alleen als ik er meteen mee begin. Dus zodra ik ook maar iets bespeur van een beginnende menstruatie neem ik er twee om zes uur later nog een te nemen. Dan gaat het meestal goed. Zo niet, dan wordt een ellendige dag met buikpijn tot overgevens toe.

Iets beters dan feminax heb ik nog niet gevonden, naast het gebruik van de pil dan. Heb ooit naproxen voorgeschreven gekregen van de huisarts, maar dit had weinig resultaat. Ik snap niet waarom, aangezien de werkzame stof in feminax ook naproxen is.
Wat ik altijd gebruik is sanalgin! Gewoon te koop bij de drogist... Helpt meestal wel goed!
Ik was altijd een week ongesteld. Met veel buikpijn. Op enig moment is mijn fysio tape gaan plakken. Een kruis op mijn onderbuik, een verticale lijn op mijnn onderrug. Sindsdien ben ik een dag of drie ongesteld. Redelijk licht; kan het met een minitampon af die ik om de twee uur vervang.

Mijn tip: zoek een fysio die met taping werkt en het je aan wil leren.

Er is een website die er meer over vertelt. Ik wil de naam niet noemen, want ik vind ze een stel afzetters eerste klas. Bij de fysio kan je een rolletje tape halen waar je twee jaar mee doet. Kosten: minder dan 15 euro. De betreffende website betaal je voor drie maanden 8 euro. Moet je wel gelijk goed plakken, anders ben je al door je eerste setje heen.

Het kost ook wel even, tijd, moeite en energie om goed te plakken. Aanleren door een fysio is geen overbodige luxe. Maar dan heb je ook wat. In ieder geval geen pijnstiller meer nodig.

Google eens op menstruatie, tape, pleister, etc.

Nogmaals de betreffende site vertelt geen onzin, het werkt echt, maar ik vind het walgelijk hoeveel geld ze durven te vragen voor een pleister.
Waar zit de any-key?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven