Gezondheid alle pijlers

Menstruatievraag

27-06-2012 20:24 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi forummers,

Ik heb al gekeken of er een soortgelijke vraag is maar kan die niet vinden.

Sinds 10dagen ben ik 'ongesteld' dat wil zeggen, 2uurtjes per dag.. Of een dag helemaal niet, er is geen pijl op te trekken. Zwangerschapstest is negatief dus dat is het niet.

Vorig jaar was ik 3week lang ongesteld en ben ik naar de HA gegaan, die heeft een uitstrijkje gedaan (was helemaal goed) en verder zei hij dat hij hier weinig tot niks aan kan doen.

Me cyclus is redelijk regelmatig dwz tussen de 30- 40 dagen.

Mijn vraag, wat kan ik van de HA verwachten als ik een afspraak maak en daarnaast, heeft iemand van jullie dit weleens meegemaakt?

Liefs cookie
Ben je aan de pil? En slik je die wel een een aantal strippen achter elkaar door? Dan kan het spotting zijn.

Verder geen ervaringen hier.
nooit gehad maar ik vind het raar dat je HA er zo luchtig over doet. als je je er zorgen over maakt kan je vragen om een doorverwijzing naar de gyneacoloog!
Ga de pil doorslikken, dan word je als 't goed is niet meer ongesteld
Nee ik ben niet aan de pil, sinds 2jaar gestopt ivm kinderwens.

Me HA deed er idd erg luchtig over, zei dat ik het maar moest aanzien maar terug moest komen als het nog 2week zou duren. Paar dagen later was het over.

Miss idd om een verwijzing vagen voor de gyn..
Aandringen op een dooverwijzing.
Ik weet niet hoe oud je bent?? Overgang??
Vervroegde overgang?
Voor de overgang ben ik wat te jong denk ik, ben 29.

Vind het gewoon vreemd want de ene dag vloei ik smorgens ff erg en de andere dag is het savonds. Maar om de hele dag met tampon in te lopen is ook niet fijn., inlegkruisje is niet genoeg als het toch ineens weer begint..
Ik zou toch een verwijskaart vragen bij je HA om doorverwezen te worden naar een gynacoloog. Als je al 2 jaar bezig bent voor een kind en het is nog niet raak vind ik het erg vreemd.
We posten blijkbaar steeds tegelijkertijd... Nog veel te jong inderdaad, maar een vervroegde overgang zou kunnen. Heb namelijk dezelfde klachten, alhoewel het bij mij geen vervroegde is... Maar dat zou ik dan toch naar maar eens bij mijn huisarts neerleggen! Ben je 2 jaar "bezig" zwanger te worden?
Mijn man werkt in het buitenland en is ruim 7maand per jaar van huis, dus duurt bij ons wat dat betreft wat langer. Zoveel kansen hebben we niet per jaar..
quote:fliebertje schreef op 27 juni 2012 @ 20:46:

We posten blijkbaar steeds tegelijkertijd... Nog veel te jong inderdaad, maar een vervroegde overgang zou kunnen. Heb namelijk dezelfde klachten, alhoewel het bij mij geen vervroegde is... Maar dat zou ik dan toch naar maar eens bij mijn huisarts neerleggen! Ben je 2 jaar "bezig" zwanger te worden?

In mei 2010 hebben we de pil weggedaan, en ja eigenlijk wel gelijk 'begonnen' ik heb nooit getemperatuurd of ovulatietesten gedaan, sta nuchter in het zwanger worden.

Vorig jaar 1maand overgeslagen en daarna 3weken non stop ongesteld geweest. Ivm kinderwens heeft de HA toen geen pillen gegeven om het te stoppen.

Nu sinds paar maand (5?) merk ik dat me cyclus wat aan het veranderen is, geen zere borsten meer en me pms is ook praktisch verdwenen..

Heel vreemd allemaal..
Ben je goed op gewicht? Dat zou ook nog wel eens mee kunnen spelen. En doe je aan sporten? Gebruik je bepaalde medicijnen? Die dingen zouden er invloed op kunnen hebben. Wel vervelend dat je huisarts hier zo luchtig over doet terwijl jij je zorgen maakt.
Ik ben gezond, heb een stabiel gewicht en geen medicatie. Zwem regelmatig en heb ook geen stress oid..
Ik zou inderdaad weer een afspraak maken. Omdat dit nu voor de tweede keer voorkomt kan het zijn dat hij er nu zorgvuldiger mee om gaat. Als hij zegt dat hij er niets mee kan dan zou ik een doorverwijzing vragen voor de gynaecoloog. Laat je niet afwimpelen. Je geeft aan dat je kinderen wilt, dus het is belangrijk dat onderzocht wordt waar dit vandaan komt. Succes!
Dank je wel meisie87, ik ga morgen langs bij de HA om persoonlijk een afspraak te maken. (kan moeilijk privé bellen op het werk)

Vandaag is het hetzelfde als de afgelopen dagen, het is echt maar max 3uurtjes per dag. Als de AH niks weet oid vraag ik die doorverwijzing naar gyn. Het geeft me wat schrik dat het de 2de keer is dat me lijf zo 'raar' is.

De reactie van gister van vervroegde overgang baart me zorgen, het zal toch niet zo zijn dat ik tot die 1- 2% hoor die voortijdig in de overgang komt?!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven