Gezondheid alle pijlers

Mijn man had leukemie

10-06-2010 21:38 5896 berichten
Vandaag heb ik te horen gekregen dat mijn man (hier HIH afkorting van HijIsHij) Acute lymfatische leukemie heeft. Zojuist al begonnen met prednison en van de week beginnen we met de chemo.

UPDATE 5 augustus:

HIH is 2,5 week thuis geweest. Helaas hebben we gisteren te horen gekregen dat de leukemie nog agressiever is dan gedacht. Er zijn nu alweer nieuwe cellen aangemaakt die zorgen dat zijn leverwaarde weer omhoog gaat.

Na deze opname van ongeveer 5 weken zal er een beenmergtransplantatie plaats vinden. Gelukkig is zijn broer een match. Op 8 oct. zal de transplantatie plaats vinden.

Toch zijn er veel mensen die niet het geluk hebben een match te hebben binnen de familie. Daarom is er een nationale donorbank waar gekeken kan worden of er een match is.

Misschien voel je zelf de behoefte om beenmergdonor te worden of ken je iemand die dit zou willen. Je kunt naar deze site voor meer informatie hierover.

UPDATE 7 sep.

HIH is van de week met spoed geopereerd aan zijn hersenen vanwege ophopend hersenvocht tussen zijn hersenen en hersenvlies. Wat de blijvende schade hieraan is is nog niet duidelijk.

UPDATE 9 Oct.

HIH is weer opgenomen. Woensdag 13 oct. krijgt hij de transplantatie. De schade aan zijn hersenen heeft zich beperkt tot zijn zicht. Hij ziet dubbel en heeft nu 1 oog afgedekt. Hiervan is het niet bekend of dit nog beter gaat worden.

UPDATE 10 dec.

HIH heeft De stamceltransplantatie ondergaan maar helaas complicaties gekregen rondom zijn nieren en vooral zijn lever. Op 7 dec. is besloten dat verdere behandeling geen nut heeft en is hij naar huis gekomen.

UPDATE 12 dec.

HIH zijn naam was Patrick en is gisterenochtend om 06.03 uur overleden in zijn slaap. Hij was thuis zoals hij wilde.
Alle reacties Link kopieren

Wat een goed nieuw Ibi.

Hopelijk gaat het met Hih intussen ook al een beetje beter.
I don\'t need an excuse for being what I am.
Van harte gefeliciteerd met je contract! Je hebt het verdiend.

Sterkte met HIH, hopelijk gaat het snel weer wat beter met hem.
proficiat meid! Waneer weeten jullie of de transplantatie is gelukt?
Hoi IBI, van harte gefeliciteerd met je jaarcontract! Je hebt het dubbel en dwars verdiend!
Gefeliciteerd met je contract. Dat geeft toch weer even rust.

Hoe is het met HIH? Beginnen de cellen al te groeien?
Denk aan je!
IBI
Gefeliciteerd met je jaarcontract

Ik hoop dat HIH zich langzaam aan wat beter begint te voelen.

Nog een dikke voor jullie allebei
De cijfers gaan omhoog! Goed nieuws dus want geen acute afstoting.

Kan alleen helaas nog steeds niks binnen houden dus dat is minder.

Verder alles rustig hier ben een beetje moe maar ach dat gaat wel weer over.
Ibi
ibi dikke voor jou.

Wat blijf je sterk en fijn dat je een jaar contract hebt.

Heel veel sterkte voor hih en fijn dat de waardes omhoog gaan .

Hoop dat hih snel iets binnen kan houden.

groetjes trikky
IBI, gefeliciteerd met je contract!

En verder
A dirty mind is a joy forever
Fijn dat je een contract hebt gekregen!

En geweldig dat er geen acute afstoting is. Ik hoop dat het goed blijft gaan, en hij binnenkort ook weer voeding kan binnen houden.

Goeie berichten Ibi. Gefeliciteerd met je contract en ook een hoopvol bericht dat er geen acute afstoting is.
Hij is overgeplaatst naar een vier persoonskamer. Slik dat zal wennen zijn.

Kan nog niks binnenhouden helaas. Verder alles in goede stijgende lijn.
IBI

(en nog gefeliciteerd met je contract.)
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Ibi gefeliciteerd met je jaarcontract! Ik vind het zo knap dat je kunt blijven werken terwijl het privé zo'n heftige tijd is. Super!

De berichten rondom HIH klinken ook hoopgevend. Kan hij inmiddels al iets binnen houden?

IBI, da's inderdaad niet fijn als je niets kunt binnenhouden en dan ook nog op een vierpersoonskamer ligt.

Wel super dat alles in stijgende lijn gaat.
Proficiat!
Ja, dat vind ik echt.
Vanaf vandaag mag hij van de kamer af! Heel goed. Heeft gisteren siroop binnen gehouden ook heel goed!

Vandaag ga ikzelf halloween vieren met mijn nichtje en zus en tante. Mijn tante en ik (en normaal hih ook) zijn vrijwilliger in een buurtcentrum dat altijd groots uitpakt met halloween. Mijn nichtje van 3 gaat meelopen met de minitoer. Daarna gaan zus, nichtje, neefje (van half jaar) eten en slapen bij die tante en oom. Heb er zin in!
Dank jullie wel voor de felicitaties!!!
IBI, ik hoop dat je gisteren een leuke dag hebt gehad. Dat je hebt genoten en je zorgen even aan de kant hebt kunnen zetten.

HIH van de kamer af, dat betekend denk dat de cellen goed groeien. Hoop dat het zo doorgaat en dat hij over niet al te lange tijd naar huis kan.
Klinkt weer goed! Of in ieder geval: naar omstandigheden positief.

Ik hoop dat je het leuk hebt met Halloween
Goed nieuws IBI, fijn! Nog een lange weg te gaan, maar deze hordes zijn i.i.g al genomen.

Hoe was halloween?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven