Gezondheid alle pijlers

Mijn man had leukemie

10-06-2010 21:38 5896 berichten
Vandaag heb ik te horen gekregen dat mijn man (hier HIH afkorting van HijIsHij) Acute lymfatische leukemie heeft. Zojuist al begonnen met prednison en van de week beginnen we met de chemo.

UPDATE 5 augustus:

HIH is 2,5 week thuis geweest. Helaas hebben we gisteren te horen gekregen dat de leukemie nog agressiever is dan gedacht. Er zijn nu alweer nieuwe cellen aangemaakt die zorgen dat zijn leverwaarde weer omhoog gaat.

Na deze opname van ongeveer 5 weken zal er een beenmergtransplantatie plaats vinden. Gelukkig is zijn broer een match. Op 8 oct. zal de transplantatie plaats vinden.

Toch zijn er veel mensen die niet het geluk hebben een match te hebben binnen de familie. Daarom is er een nationale donorbank waar gekeken kan worden of er een match is.

Misschien voel je zelf de behoefte om beenmergdonor te worden of ken je iemand die dit zou willen. Je kunt naar deze site voor meer informatie hierover.

UPDATE 7 sep.

HIH is van de week met spoed geopereerd aan zijn hersenen vanwege ophopend hersenvocht tussen zijn hersenen en hersenvlies. Wat de blijvende schade hieraan is is nog niet duidelijk.

UPDATE 9 Oct.

HIH is weer opgenomen. Woensdag 13 oct. krijgt hij de transplantatie. De schade aan zijn hersenen heeft zich beperkt tot zijn zicht. Hij ziet dubbel en heeft nu 1 oog afgedekt. Hiervan is het niet bekend of dit nog beter gaat worden.

UPDATE 10 dec.

HIH heeft De stamceltransplantatie ondergaan maar helaas complicaties gekregen rondom zijn nieren en vooral zijn lever. Op 7 dec. is besloten dat verdere behandeling geen nut heeft en is hij naar huis gekomen.

UPDATE 12 dec.

HIH zijn naam was Patrick en is gisterenochtend om 06.03 uur overleden in zijn slaap. Hij was thuis zoals hij wilde.
Alle reacties Link kopieren
Lieve Ieb,mocht je hier tussendoor lezen. Heb net met fam.huis gebeld en er is een betaalbaar alternatief in de buurt. Ze zoeken het op en ik kan ze straks terugbellen.
Dat idee van dat hotel is wel erg goed.

Op dit moment moeten jullie gewoon bij elkaar kunnen zijn.

Echt het overwegen waard hoor IBI, en anders idd een bedje op de kamer bij.

Er moet toch een oplossing te vinden zijn. Dit zijn geen dingen om alleen te moeten doorbijten.

Heel veel sterkte voor jullie.
I don\'t need an excuse for being what I am.
quote:ikbenikenbenertrotsop schreef op 24 november 2010 @ 10:20:

Bedankt voor al jullie lieve berichten. Er is zojuist een draine geplaatst in zijn buik om het vocht eruit te laten lopen. Geen plek in familiehuis de komende dagen jammer genoeg.Vraag eens of je een familiekamer kunt krijgen. In de DDH of anders in het MCRZ ernaast.
Ik zal eens kijken voor hotel (dank je voor je directe actie thee) nu slaap ik even bij oom en tante die nog redelijk dichtbij wonen die me midden in de nacht weg kunnen brengen.

Jullie zijn lief!

Hih ligt nu te slapen drukke ochtend gehad.
Ik zal eens kijken voor hotel (dank je voor je directe actie thee) nu slaap ik even bij oom en tante die nog redelijk dichtbij wonen die me midden in de nacht weg kunnen brengen.

Jullie zijn lief!

Hih ligt nu te slapen drukke ochtend gehad.
Trek je het een beetje vrouw? Denk ook om jezelf mop, hoe lastig dat ook is op dit moment.
Trek je het een beetje vrouw? Denk ook om jezelf mop, hoe lastig dat ook is op dit moment.
IBI, ik heb er geen woorden voor, ik kan je enkel maar een geven. Veel sterkte.
Is het wel verstandig om in een hotel te gaan? Je zit dan alleen op zo'n kamertje. In het huis heb je aanspraak en zit je met gelijkgestemden. De buurt van DDH is ook niet zo geweldig. Beijerlandselaan toch? Als je oom en tante je rijden lijkt het me een stuk rustiger voor je. Zijn zomaar dingen die ik me afvraag hoor. Als je in een hotel gaat slapen geef ik je een nacht. Sterkte meis.
Thee, goed dat je het initiatief neemt.

IBI, doe wat je goed voelt. Bij oom en tante is natuurlijk wel heel vertrouwd en niet alleen.

Verder weet ik niet wat ik moet zeggen. Hoop dat de drain HIH wat verlichting geeft en dat hij niet veel pijn heeft.

Lieve IBI,

Wat klink je onzettend sterk... ik heb diep respect voor je! Gaat het een beetje schat? Denk je ook aan jezelf? Je mag me altijd bellen he! En als je hierheen wilt, dat mag ook....

Hoe gaat het nu met HIH?

En Thee, wat ben je een fantastish mens!

Denk aan je.

X
Lieve schat, ik denk aan je
Ja, dat vind ik echt.
De oplossing qua overnachten is er. Straks meer.IBI wordt er nu over gebeld.
Fijn Thee, kanjer!
Thee, een dikke pluim voor jou!
I don\'t need an excuse for being what I am.
Thee wat geweldig ben jij.

IBI je hoort nu dicht bij HIH te zijn. Hoewel een oom en tante ook erg vertrouwd is. Maar ik kan me voorstellen dat je graag heel dicht bij HIH wilt zijn nu.
Lieve thee, mocht er bij dat alternatief nog wat financiele hulp nodig zijn dan wil ik ook graag mijn steentje bijdragen. Laat je hier dan even een berichtje achter?

Ibi en HIH
Goooooooooooooooooo Thee!

Wat een rots in de branding ben jij voor IBI en HIH! Dat mag vast wel even gezegd worden!
Pffff......

Wat een klote nieuws zeg!! Ik wens jullie echt heel veel sterkte..

Weet ook verder niet wat te schrijven..
Nee, niet bijzonder, ik heb gewoon de tijd nu en weet dat elke tijd samen belangrijk is.Klaar.

Na wat telefoontjes met familiehuis (ik kon om 14 u terugbellen) hebben ze blijkbaar intern overlegd en kwamen ze net met een oplossing. Mijn oorspronkelijke vraag was een bed&breakfast in de buurt.

Ze stellen nu, zolang er geen gewone kamer beschikbaar is, het souterrain (grote ruimte) beschikbaar. Alleen moet ze op andere etage douchen, maar daar stellen ze badjas voor beschikbaar.

Vanavond heeft ze al iets geregeld met familie en ik ga nu fam.huis terugbellen dat ze morgen komt.

Ik weet dat ik hier veel financieel 'gebedeld' heb en geloof me, zodra dat weer nodig is, ga ik dat hier weer doen.

Bedankt allemaal. Voor mailtjes, donaties, lieve woorden aan IBI en HIH.

edit: ibi, net fam.huis gebeld dat je morgen komt en, ze hebben een gewone kamer voor je. Ik ga ze je gegevens mailen (hebben ze nodig) en ze reserveren voorlopig voor een week een kamer voor je.

Lieverd, hou je haaks!
Diepe buiging voor jou Thee. Ik weet dat je het niet bijzonder vindt en dat je nu even tijd hebt, maar je doet het wel!
Lieve bescheiden Thee,

Tussen de tijd hebben en de tijd ook daadwerkelijk nemen zit een wereld van verschil. Chapeau!
thee, je bent geweldig... als er iets gedoneerd moet worden laat je dat dan weten?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven