Gezondheid alle pijlers

Mijn man had leukemie

10-06-2010 21:38 5896 berichten
Vandaag heb ik te horen gekregen dat mijn man (hier HIH afkorting van HijIsHij) Acute lymfatische leukemie heeft. Zojuist al begonnen met prednison en van de week beginnen we met de chemo.

UPDATE 5 augustus:

HIH is 2,5 week thuis geweest. Helaas hebben we gisteren te horen gekregen dat de leukemie nog agressiever is dan gedacht. Er zijn nu alweer nieuwe cellen aangemaakt die zorgen dat zijn leverwaarde weer omhoog gaat.

Na deze opname van ongeveer 5 weken zal er een beenmergtransplantatie plaats vinden. Gelukkig is zijn broer een match. Op 8 oct. zal de transplantatie plaats vinden.

Toch zijn er veel mensen die niet het geluk hebben een match te hebben binnen de familie. Daarom is er een nationale donorbank waar gekeken kan worden of er een match is.

Misschien voel je zelf de behoefte om beenmergdonor te worden of ken je iemand die dit zou willen. Je kunt naar deze site voor meer informatie hierover.

UPDATE 7 sep.

HIH is van de week met spoed geopereerd aan zijn hersenen vanwege ophopend hersenvocht tussen zijn hersenen en hersenvlies. Wat de blijvende schade hieraan is is nog niet duidelijk.

UPDATE 9 Oct.

HIH is weer opgenomen. Woensdag 13 oct. krijgt hij de transplantatie. De schade aan zijn hersenen heeft zich beperkt tot zijn zicht. Hij ziet dubbel en heeft nu 1 oog afgedekt. Hiervan is het niet bekend of dit nog beter gaat worden.

UPDATE 10 dec.

HIH heeft De stamceltransplantatie ondergaan maar helaas complicaties gekregen rondom zijn nieren en vooral zijn lever. Op 7 dec. is besloten dat verdere behandeling geen nut heeft en is hij naar huis gekomen.

UPDATE 12 dec.

HIH zijn naam was Patrick en is gisterenochtend om 06.03 uur overleden in zijn slaap. Hij was thuis zoals hij wilde.
Alle reacties Link kopieren
Ook ik heb geen woorden, heel veel sterkte.
Van een meelezer... Heel veel kracht en sterkte!
Wat een verschrikkelijk nieuws IBI!

Heel veel sterkte, voor jullie beiden!
Zoals vele meelezers voor mij...... ook ik volg jullie verhaal en heb meegehoopt op beter nieuws. Wat kunnen wij zeggen om te troosten, als je wereld dreigt te vergaan........ Ik wens jullie heel, heel veel sterkte en liefde. Blijf dicht bij elkaar zolang dat nog kan. Wij steunen hier zoveel we kunnen.
Lieve IBI, wat een vreselijk nieuws zeg!

Heel, heel veel sterkte voor jullie beide.

Ook ik als meelezer wens jullie heel veel kracht en liefde toe.
Lieve Ibi.... weet niet wat te zeggen.. alle woorden schieten tekort. Ik wens jullie alle kracht...
Ibi, van een andere meelezer sterkte, kracht en liefde
Hier van nog een meelezer, heel veel sterkte. Heb er geen woorden voor.
Lieve schat, mijn hart bonkt in mijn keel van de schrik.

Denk aan jullie.

Heel veel sterkte!!!!!

Ik leef met jullie mee.
Ik brand een kaarsje voor jullie!

Een nieuwe dag. En het wordt verdorie tijd voor een wonder....
Oh, wat verschrikkelijk! Van hier ook heel veel sterkte en kracht.
IBI jullie zijn steeds in mijn gedachten.
Bedankt voor al jullie lieve berichten. Er is zojuist een draine geplaatst in zijn buik om het vocht eruit te laten lopen. Geen plek in familiehuis de komende dagen jammer genoeg.
Ibi

Wat ongelooflijk klote dat je juist nu niet in het familiehuis kunt slapen.
The time is now
Ach IBI, dat is balen. Zul je natuurlijk net zien dat dit om zulke belangrijke momenten gebeurd.

Is het geen mogelijkheid om bij HIH te slapen? Ik weet dat bij een ander forumster haar vriend of moeder op de kamer mocht blijven slapen. Was wel in een ander ziekenhuis.

IBI en HIH
Is er geen hotel in de buurt waar je zou kunnen verblijven? Het geld dat tot nu toe is verzameld voor de nachten in het familiehuis, zou dan misschien gebruikt kunnen worden voor het bekostigen van een hotel? Ik wil dit natuurlijk voor niemand invullen verder, maar misschien is het een overweging waard??
Ook maar even uit meeleesstand,

Wat een ontzettend moedige vrouw ben je IBI en ik wens je zo ongelooflijk veel sterkte, vind het moeilijk om iets te zeggen woorden schieten echt letterlijk tekort om iets te zeggen maar vind het zo oneerlijk voor jullie!
Nog iemand uit de 'meeleesstand'...

Ik wens jullie nog heel veel mooie momenten samen. Geniet van elkaar, ook in deze hele oneerlijke periode.

xx
quote:Jolie205 schreef op 24 november 2010 @ 11:15:

Is er geen hotel in de buurt waar je zou kunnen verblijven? Het geld dat tot nu toe is verzameld voor de nachten in het familiehuis, zou dan misschien gebruikt kunnen worden voor het bekostigen van een hotel? Ik wil dit natuurlijk voor niemand invullen verder, maar misschien is het een overweging waard??

Dat vind ik een goed idee voor een paar nachten.

Eens met Thee, als dit de oplossing is zodat je bij HIH kunt zijn dan so be it Ieb
He, wat ontzettend balen dat het familiehuis geen plek heeft nu!

Als ik gelegenheid had bracht ik je er naar toe. Helaas kan dat niet.

Wil je in een hotel verblijven in de directe buurt? Dan kan 1 van ons daar wel voor je naar kijken IBI!

Ik hoop dat de drain wat verlichting zal geven en nog meer hoop ik op een wonder!

Voel je gesteund IBI, voor wat het waard is!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven