Gezondheid alle pijlers

Mijn man had leukemie

10-06-2010 21:38 5896 berichten
Vandaag heb ik te horen gekregen dat mijn man (hier HIH afkorting van HijIsHij) Acute lymfatische leukemie heeft. Zojuist al begonnen met prednison en van de week beginnen we met de chemo.

UPDATE 5 augustus:

HIH is 2,5 week thuis geweest. Helaas hebben we gisteren te horen gekregen dat de leukemie nog agressiever is dan gedacht. Er zijn nu alweer nieuwe cellen aangemaakt die zorgen dat zijn leverwaarde weer omhoog gaat.

Na deze opname van ongeveer 5 weken zal er een beenmergtransplantatie plaats vinden. Gelukkig is zijn broer een match. Op 8 oct. zal de transplantatie plaats vinden.

Toch zijn er veel mensen die niet het geluk hebben een match te hebben binnen de familie. Daarom is er een nationale donorbank waar gekeken kan worden of er een match is.

Misschien voel je zelf de behoefte om beenmergdonor te worden of ken je iemand die dit zou willen. Je kunt naar deze site voor meer informatie hierover.

UPDATE 7 sep.

HIH is van de week met spoed geopereerd aan zijn hersenen vanwege ophopend hersenvocht tussen zijn hersenen en hersenvlies. Wat de blijvende schade hieraan is is nog niet duidelijk.

UPDATE 9 Oct.

HIH is weer opgenomen. Woensdag 13 oct. krijgt hij de transplantatie. De schade aan zijn hersenen heeft zich beperkt tot zijn zicht. Hij ziet dubbel en heeft nu 1 oog afgedekt. Hiervan is het niet bekend of dit nog beter gaat worden.

UPDATE 10 dec.

HIH heeft De stamceltransplantatie ondergaan maar helaas complicaties gekregen rondom zijn nieren en vooral zijn lever. Op 7 dec. is besloten dat verdere behandeling geen nut heeft en is hij naar huis gekomen.

UPDATE 12 dec.

HIH zijn naam was Patrick en is gisterenochtend om 06.03 uur overleden in zijn slaap. Hij was thuis zoals hij wilde.
Alle reacties Link kopieren
Ach, lieve vrouw. Natuurlijk moet je daar om brullen. Je loopt op je tandvlees en je kan er niks meer bij hebben. Dan is zo een stomme tv de druppel. Het huis veranderd nu supersnel, zonder HIH....

Fijn dat HIH en jij iig nog wel kunnen skypen en dat je internet hebt

Fijn dat jullie dan op zo'n moment ook even kunnen skypen
Peas on earth!
Ook vanaf hier weer even een
Lieve Ibi

Misschien is het een idee om met de 'klussers' af te spreken dat ze je even een sms sturen of bellen om te melden wat er per dag gebeurd is en gaat gebeuren? Dan weet je een beetje wat je kunt verwachten voordat je thuis bent.

Das idd een idee bi!

HIH werd net gebeld door arbo hij verteld wat hij heeft en dat die in de Daniel den hoed ligt.

Zeggen ze beterschap de komende weken en we bellen over twee weken weer om te kijken hoe het dan gaat. Ja doei! Dacht het dus niet hè
We bellen over twee weken wel weer? Huh? Goede arboarts...

Wat een bizarre reactie.
voor vandaag weer.

wat een rare reactie zeg, van die Arbo. Ik zou daar nog eens naar toe gaan bellen en even melden hoe ìk over dat telefoontje denk. Zijn ze helemaal zot geworden?

En een goed idee van Bianca. Kun je je mss een beetje een voorstelling maken van hoe je huis er uit ziet.
Even een knuffel
Hij heeft jammer genoeg de naam niet onthouden maar ik ben echt witheet. Waar halen ze het lef vandaan!!!
Meis, ik snap dat je witheet bent, kan jij of bijv een van je zussen niet even bellen hoe het zit? Het is te grof voor woorden maar ik denk dat ze niet begrijpen wat er aan de hand is?

Anders zou dit geen normale reactie zijn iig.

Hoe is het vandaag met HIH? En wanneer zou de eerste keer zijn dat hij weer naar huis mag? Of beter gezegd, wanneer is de eerste keer dat hij geholpen wordt?

Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Ik denk dat ze niet hebben begrepen hoe ernstig het is, ik zou er dus inderdaad even achteraan bellen, een naam heb je verder niet nodig, dat zoeken ze onderling maar uit daar.
Hij heeft wel verteld dat dinsdag de chemo begint. Net even een willikeurige arboartsen centrum gebeld en die vonden het ook schandalig. Advies van hun was om dit neer te leggen bij personeelszaken en duidelijk maken dat wij nu geen contact met hun willen/kunnen hebben.

Dinsdag begint de chemo die in totaal 29 dagen duurt. Elke dag weer een andere chemo en sommige dagen geen. Dan nog 2 weken revalideren en dan mag hij voor het eerst naar huis. Nog een week of vijf dus nog.
quote:ikbenikenbenertrotsop schreef op 18 juni 2010 @ 14:35:

Das idd een idee bi!

HIH werd net gebeld door arbo hij verteld wat hij heeft en dat die in de Daniel den hoed ligt.

Zeggen ze beterschap de komende weken en we bellen over twee weken weer om te kijken hoe het dan gaat. Ja doei! Dacht het dus niet hè

Sorry, die smiley is misschien niet gepast, maar echt, wát een sukkel was dat dan zeg, over twee weken bellen hoe het dan gaat. Dat slaat toch alles..

Waarschijnlijk hebben ze inderdaad niet begrepene wat er aan de hand was, eventjes nabellen als jullie daar de tijd voor vinden en uitleggen dat HIH over twee weken niet in staat is om te werken.
ah, ik ben mosterd, je hebt al gebeld. Goed zo!

Da's een flinke maand doorbijten, IBI, 29 dagen is lang
Hoi IBI,

Ik lees de hele week al mee, maar heb gewoon geen woorden. Daarom nog niet eerder gereageerd. Maar wilde je nu toch wel even een geven, voor jullie allebei.

Ik las net het ARBO-gebeuren en kreeg daar spontaan jeuk van. Ik ben zelf werkgever en wij hebben met één van onze werknemers iets dergelijks aan de hand gehad, ik heb de ARBO-dienst toen zeer uitdrukkelijk verboden om contact met de werknemer op te nemen, alles liep via mij. Daar had de werkgever van jouw man ook wel even aan mogen denken, alsof jullie ook nog op zo'n ARBO-***** zitten te wachten.

Lieve IBI, nogmaals een dikke van mij!
Zoek mij niet, ik wil niet gevonden worden.
Arbo kan toch ook bellen gewoon uit interesse? Zal niet zijn omdat ze willen dat hij gaat werken na 2 weken. Toch? *kijkt hoopvol*
Dokter kwam net binnen. Kankercellen en leverwaarde weer verhoogd. Morgenmiddag start chemo.

Heel misschien morgenochtend nog een nageslachtkans dat krijgen we nog te horen morgen.

Klotezooi morgen ook nog eens een jaar getrouwd.
He gadver Ibi. Wat een klote eerste trouwdag. Sterkte.
Cum non tum age
ikbenikenbenertrotsop, lees nu net pas je topic. Wat een ellende moeten jullie meemaken zeg en wat een *&^%$# arbo arts... Bah bah..

Ik wil jullie heeel veeel sterkte wensen en een hele dikke
IBI,

Ik wil jullie ook heel veel sterkte wensen.

Het spijt me dat ik hier zo laat mee ben. Ik zag je topic vandaag pas.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven