Gezondheid alle pijlers

Minderen/stoppen met alcohol deel 2

11-12-2015 23:20 3021 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor iedereen die wil minderen, of bewuster wil zijn van het alcohol gebruik, of helemaal wil stoppen met drinken of al gestopt is: hier kan je alles van je afschrijven!

We helpen elkaar waar nodig, bieden een luisterend oor, soms eens een schop onder je achterste en verder kan je hier eerlijk zijn over iets waar veel mensen zich toch voor schamen; een probleem met teveel of te vaak drinken.

Hopelijk wordt dit net zo'n inspirerend topic als deel 1!
Ja aarde roept Bella!!!!
Hatsjikideee...
Ik had een heel leuk jurkje aan.

Het was best leuk maar eindigde vervelend, een misverstand neem ik aan, kan niet anders. Ik zou iets lulligs gezegd hebben maar ben me serieus van geen kwaad bewust. Verkeerd verstaan? Drank? Ik hoop maar dat het goed komt. Ik voel me heel shit en ben er echt weer klaar mee. Ik hoef niet meer op stap.
He meissie
He getverderrie...!!
Hatsjikideee...
Kun je contacten om het uit te praten en/of je excuus aan te bieden, mogelijk wordt de soep niet zo heet gegeten...?

Diegene zal zelf toch ook wat gedronken hebben neem ik aan.

Wat enorm kut voor je.
Hatsjikideee...
Ja ik heb dat al gedaan, en gelukkig is het inderdaad een misverstand. Of nouja, een verkeerd geintje van hem. Zo geinig vond ik het niet maar ben blij dat ik niet gek ben en dus inderdaad echt niks lulligs gezegd heb.
Pieuwf
Hatsjikideee...
Gewoon wel op stap gaan hoor. Als iemand zulke rare grapjes maakt, en achteraf ligt t niet an jou, dan ligt t aan de raregrapjesmakendemeeopstapganger. Maar of je hem weer moet meenemen...
Het gekke is, het is echt een vriend van me. Maarja, ik ga ook nooit op stap dus dit wist ik niet

Heb gezegd dat ie volgende keer een pak op z'n broek krijgt
Gelukkig een storm in een glas water!
Hatsjikideee...
quote:pausini schreef op 19 december 2015 @ 14:44:

Gelukkig een storm in een glas water!

Denk dat het meer in een glas bier was

Gelukkig maar, maar shit was het!
Gelukkig!
Gisteren was eigenlijk en dag waarop ik voorzien had te drinken maar uiteindelijk kwam het erop neer dat ik chauffeur was dus geen druppel aangeraakt. Weer lekker helder opgestaan en tien km gewandeld in de voormiddag.
Haha bierrrrr bella. Ik dacht dat t een vreemde was. Mooi dat t weer goed is.

Lekker ja Charlotte zo de ochtend doorkomen.

Heb kerstavond een mega zuip feest. Waar ik niet ga drinken natuurlijk. Maar ik ga wel Ff regelen dat er av bier is. Want al dat fris hou ik niet vol. Vol van. Pff.
Wat een rare grapjes maakt die man? Niet leuk? Hij had dus verzonnen dat jij iets raars had gezegd? Apart! Gelukkig is het uit de wereld nu!

Charlotte, goed bezig hoor! Veel plezier vanavond!
quote:bonuhbakkie schreef op 19 december 2015 @ 17:38:

Haha bierrrrr bella. Ik dacht dat t een vreemde was. Mooi dat t weer goed is.

Lekker ja Charlotte zo de ochtend doorkomen.

Heb kerstavond een mega zuip feest. Waar ik niet ga drinken natuurlijk. Maar ik ga wel Ff regelen dat er av bier is. Want al dat fris hou ik niet vol. Vol van. Pff.Ik ben tegenwoordig ook van het AVbier. Goed te doen. Als het maar niet zoet is zoals Radler. Kreeg dat laatst ergens, wist niet hoe snel ik het door moest slikken, gadver. Tonic, vind ik ook wel te doen, maar de hele avond Spa rrrrrrrrrrrr
Ja, soms is het wel wat saai om alleen frisdrank, koffie, thee te drinken...
Hier vandaag toch wijn maar ik ben bij schoonfamilie en op vakantie dus t mag een beetje.
Ik heb een kop als een alcoholist!

Even een inleiding: ik heb een vriendin die zelfs met griep er beeldschoon uitziet. Ze krijgt hooguit wat schattige blosjes op haar prachtige lelieblanke huid en kucht ook heel lief. Als ze niest is het net een babykonijntje, zo aandoenlijk. Ze heeft dan ook prachtige huispakken, die ze volgens mij ook nog strijkt. (Ze leest ook nog zonder leesbril kutwijf) En ze kan ondanks ziek zijn nog leuk converseren.

Picture this: vanmorgen hoofdpijn en keelpijn. Geen goed nieuws, in de loop van de dag niesen, niet normaal en nee niet beschaafd tsjie, tsjie maar 30 keer achter elkaar met enorme uithalen. Tegen zes uur echt beroerd, rode aardbeienneus, rauw van het snuiten, witte wangen met een pukkel en een overgangshaar die ik er nog moet uitrukken. Ogen rood met tranen en dikke oogleden en een humeur wat niet te beschrijven is (in het kort zou ik nu aan de sterke drank zijn, wijn helpt niet meer). Maar oh nee, ik drink niet meer, waarom ziet mijn kop er dan uit als een verrotte alcoholist?

Vergeet ik nog te melden dat ik geen hippe huispakken heb, maar nu een shirt draag die je zelfs voor het verven achterwege laat en een joggingbroek die door de droger ergens onder mijn knieën eindigt. Ik zou nu wel een cognacje lusten (of 10), maar ja ook dit zal ik lijdzaam zonder alcohol onder ogen moeten zien. Converseren, ik kom niet verder dan snauwen gevolgd door hoestbuien.
Ik vond het ook helemaal geen leuk grapje Betty! Hoe verzint iemand het hè?! En ik ga het ook zeker in m'n achterhoofd houden, mochten we nog eens samen op stap gaan. Al heb ik nu het gevoel dat ik dat echt niet meer wil.

Nieuwsbrief wat rot dat je je zo voelt!
Had een bericht getypt, is het weg!

Bella, heel raar ja!

Nieuwsbrief: je hebt gewoon een griepje onder de leden! En dan ziet niemand er toch uit? Ik ben eind 30 en heb ook pukkels. Heel irritant.

Ik heb trouwens twee vrouwen in mijn aangetrouwde familie, die zeggen dan dat ze ziek zijn, koorts en alles, en dan toch om 17:00 aan de wijn gaan. Ik heb echt nog nooit gedronken als ik grieperig was. Dus je mist niks Nieuwsbrief. Ziek zijn is ziek, en daar helpt geen cognacje tegen! Beterschap en een knuffel!
Nieuwsbrief het is duidelijk dat jij je heel rot voelt. Wees blij dat t door de griep en niet doordat je lam bent vd drank met een vette kater. En schuldgevoel. En vergeetachtig. En sjaggie. En rode kop. Drankwalm. En stemmings schommelingen en nog meer ellende.

Je bent ziek. En je vriendin is stom omdat ze zo schattig is.

Dikke knuffel voor jou mooi mens
Betty heeft gelijk hoor nieuwsbrief! Je wilt niet weten hoe ik eruit zie vandaag (wil ik zelf eigenlijk ook niet weten) en drank zou het alleen maar erger maken. Lekker rustig aan en goed uitzieken. En wees lief voor jezelf!

Ik denk steeds vaker, kon ik maar terug naar de tijd dat ik niks gaf om alcohol.
Bella, die laatste zin he, wil je misschien niet proberen mee te doen met ons, vanaf januari de kurk op de fles laten? Wie weet voelen we ons wel veel beter! Samen staan we sterk(er)!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven