Minderen/stoppen met alcohol deel 2
vrijdag 11 december 2015 om 23:20
Voor iedereen die wil minderen, of bewuster wil zijn van het alcohol gebruik, of helemaal wil stoppen met drinken of al gestopt is: hier kan je alles van je afschrijven!
We helpen elkaar waar nodig, bieden een luisterend oor, soms eens een schop onder je achterste en verder kan je hier eerlijk zijn over iets waar veel mensen zich toch voor schamen; een probleem met teveel of te vaak drinken.
Hopelijk wordt dit net zo'n inspirerend topic als deel 1!
We helpen elkaar waar nodig, bieden een luisterend oor, soms eens een schop onder je achterste en verder kan je hier eerlijk zijn over iets waar veel mensen zich toch voor schamen; een probleem met teveel of te vaak drinken.
Hopelijk wordt dit net zo'n inspirerend topic als deel 1!
donderdag 17 december 2015 om 20:05
Tzippa, ben je al gestopt? Ik hou het niet van iedereen meer bij. Ik heb vier dagen niks gedronken en heb net wijn ingeschonken die ik gekregen heb. Heb morgen een hele drukke dag maar heb er even sch**t aan. Ben aan het ontspannen. En me aan het bedenken hoe ik dat straks ga doen, zonder drankje. Gaat nog wat worden.
Bella wat goed dat je de hele week niks gedronken hebt! Is al een verbetering! Nu maar even laten komen wat eruit moet.
Bella wat goed dat je de hele week niks gedronken hebt! Is al een verbetering! Nu maar even laten komen wat eruit moet.
donderdag 17 december 2015 om 20:37

donderdag 17 december 2015 om 21:00
@Betty; ik ga net als jou stoppen per 1 jan. En sinds ik dat besloten heb, misdraag ik me behoorlijk (ik minder al een tijdje en dat ging best ok). Ergens wil ik er zo misselijk van zijn dat ik er echt mee wil stoppen. En ook dat is weer een smoes. Ik walg een beetje van mezelf de laatste tijd… Die ontspanning/beloning weet ik wel hoe ik dat moet gaan invullen, alleen is drank zo'n makkelijke en snelle keuze…
@ Pausini; hoeveel draaide jouw leven om drank? Ik ben nu bijna 2 jaar gestopt met roken, en ik heb het juist andersom; alleen met drank op, neig ik af en toe weer naar een sigaret.
Ik ben wel heel verrast en trots op de velen hier die zo goed bezig zijn. Inspireert me.
@ Pausini; hoeveel draaide jouw leven om drank? Ik ben nu bijna 2 jaar gestopt met roken, en ik heb het juist andersom; alleen met drank op, neig ik af en toe weer naar een sigaret.
Ik ben wel heel verrast en trots op de velen hier die zo goed bezig zijn. Inspireert me.
donderdag 17 december 2015 om 21:10
Maar mijn achillishiel hoeft de jouwe niet te zijn he, juist niet! Het heeft lang geduurd eer ik de mijne wilde onderkennen en er naar wilde en kon handelen.
En nu is het niet moeilijk meer en beheerst het mijn leven niet meer.
Ik was niet verslaafd, misbruikte alcohol wel. Dat zal een groot verschil maken.
En nu is het niet moeilijk meer en beheerst het mijn leven niet meer.
Ik was niet verslaafd, misbruikte alcohol wel. Dat zal een groot verschil maken.
Hatsjikideee...
donderdag 17 december 2015 om 21:39
Ik heb zoooo lekker geslapen vannacht. Was gisteren om 11.00 uur in de sauna en ging pas om 21.30 weer weg. De hele dag gedobberd in bubbelbadjes en ultiem ontspannen.
Radler gedronken ipv wijn.
Heb nu vanaf zondag tot vanavond niets gedronken (en zaterdag was 1 glas wijn). Morgen een dinertje en ik ben geen BOB dus dan mag het weer. En zaterdag sta ik mezelf een paar glaasjes wijn in mijn eentje op de bank toe.
Ik merk idd dat ik fitter en stabieler ben als ik de dag(en) ervoor niet heb gedronken.
Radler gedronken ipv wijn.
Heb nu vanaf zondag tot vanavond niets gedronken (en zaterdag was 1 glas wijn). Morgen een dinertje en ik ben geen BOB dus dan mag het weer. En zaterdag sta ik mezelf een paar glaasjes wijn in mijn eentje op de bank toe.
Ik merk idd dat ik fitter en stabieler ben als ik de dag(en) ervoor niet heb gedronken.
Always be yourself. Unless you can be a unicorn! Then always be a unicorn!
donderdag 17 december 2015 om 21:41
quote:tzippa2 schreef op 17 december 2015 @ 21:00:
@Betty; ik ga net als jou stoppen per 1 jan. En sinds ik dat besloten heb, misdraag ik me behoorlijk (ik minder al een tijdje en dat ging best ok). Ergens wil ik er zo misselijk van zijn dat ik er echt mee wil stoppen. En ook dat is weer een smoes. Ik walg een beetje van mezelf de laatste tijd… Die ontspanning/beloning weet ik wel hoe ik dat moet gaan invullen, alleen is drank zo'n makkelijke en snelle keuze…
Ik vind jou echt heel goed. Ik heb het hele vorige topic ook gelezen en jij was een van diegenen die echt veel en veel te veel dronk.
Dat heb je dit jaar oprecht al heel erg verminderd (je was ook een van de weinigen die dat echt lukte) en nu ga je ook nog helemaal stoppen.
Bravo: echt goed van je en ik denk dat je leven nog leuker gaat worden.
Succes en houd vol!!!
Ik vind jou echt heel goed. Ik heb het hele vorige topic ook gelezen en jij was een van diegenen die echt veel en veel te veel dronk.
Dat heb je dit jaar oprecht al heel erg verminderd (je was ook een van de weinigen die dat echt lukte) en nu ga je ook nog helemaal stoppen.
Bravo: echt goed van je en ik denk dat je leven nog leuker gaat worden.
Succes en houd vol!!!
Always be yourself. Unless you can be a unicorn! Then always be a unicorn!
donderdag 17 december 2015 om 22:13
Goed Mia! Ik merk ook goed het effect 'the day after'. Dat zware hoofd dat er niet meer is, echt wel goed.
Mijn laatste drankje is al van vorige vrijdag geleden. Morgen misschien weer wat drinken. Of misschien ook niet, als ik chauffeur ben. Wie weet hou ik het wel op één dag alcohol deze week
Tzippa, komaan! Hopelijk kan ik jou ook inspireren...
Mijn laatste drankje is al van vorige vrijdag geleden. Morgen misschien weer wat drinken. Of misschien ook niet, als ik chauffeur ben. Wie weet hou ik het wel op één dag alcohol deze week

vrijdag 18 december 2015 om 00:06
Het is een hele verbetering. Op tijd naar bed zonder schade aangericht te hebben. Maar misschien een idee om nou eens stil te staan wat het me dan wel bracht. Mooie muziek, emoties die er nou eenmaal zijn...
Morgen ga ik op stap. Is denk ik 5 jaar geleden (ja echt waar)
Ik ga het er maar van nemen en genieten.
Heb het hele weekend nog om terug in model te schieten.
En ondertussen denk ik hier aan bonuh, Betty, pienefien, mrs mia, Charlotte, tzippa, nieuwsbrief en poes. En wie ik misschien vergeten ben, aan jullie denk ik ook echt.
Ik denk dat ik zeker 5 jaar niet gezellig op stap geweest ben. Niet normaal hè?! Heb natuurlijk niks om aan te trekken en hoop dat ik nog een beetje kan dansen (lees: bewegen op de muziek) Ik denk maar zo, ook hier komt een einde aan en dan heb ik het toch maar mooi geflikt. Niet nu later dat dan weer niet. Wel met gespierde benen van het fietsen, dat dan weer wel
Morgen ga ik op stap. Is denk ik 5 jaar geleden (ja echt waar)
Ik ga het er maar van nemen en genieten.
Heb het hele weekend nog om terug in model te schieten.
En ondertussen denk ik hier aan bonuh, Betty, pienefien, mrs mia, Charlotte, tzippa, nieuwsbrief en poes. En wie ik misschien vergeten ben, aan jullie denk ik ook echt.
Ik denk dat ik zeker 5 jaar niet gezellig op stap geweest ben. Niet normaal hè?! Heb natuurlijk niks om aan te trekken en hoop dat ik nog een beetje kan dansen (lees: bewegen op de muziek) Ik denk maar zo, ook hier komt een einde aan en dan heb ik het toch maar mooi geflikt. Niet nu later dat dan weer niet. Wel met gespierde benen van het fietsen, dat dan weer wel
vrijdag 18 december 2015 om 07:45
Jaaaa lekker op stap Bella! Waarom ben je zo lang niet geweest? Trek je dans schoenen aan en gaan met die gespierde benen van je!
Ja, dat gevoel van: nu kan het nog. Ik heb gisteren vier glazen wijn gedronken. Voel ik nu natuurlijk wel een beetje.
Bonuh dank je wel. Ik hou me hier ook maar aan vast. Dat jullie er zijn.
Ik zie er tegenop en kijk er ergens ook naar uit. Maar denk echt dat ik het moeilijk zal krijgen. Waar haal jij nu je ontspanning uit na bijvoorbeeld een lange dag?
Kan er soms zo'n behoefte aan hebben. Even jezelf uitzetten.
Maar aan de andere kant, als ik niet drink, dan word ik na een kop thee ook wel ontspannen.
Ja, dat gevoel van: nu kan het nog. Ik heb gisteren vier glazen wijn gedronken. Voel ik nu natuurlijk wel een beetje.
Bonuh dank je wel. Ik hou me hier ook maar aan vast. Dat jullie er zijn.
Ik zie er tegenop en kijk er ergens ook naar uit. Maar denk echt dat ik het moeilijk zal krijgen. Waar haal jij nu je ontspanning uit na bijvoorbeeld een lange dag?
Kan er soms zo'n behoefte aan hebben. Even jezelf uitzetten.
Maar aan de andere kant, als ik niet drink, dan word ik na een kop thee ook wel ontspannen.

vrijdag 18 december 2015 om 09:13
Na een lange dag gewoon even lekker zitten. Op viva forum lezen. Of andere sites. Of netflix.
Hoe langer ik gestopt ben, hoe minder ik dat gevoel heb dat ik "moet"ontspannen. Voel me lekkerder. Neutraler, rustiger.
Mezelf willen uitzetten gevoel is sneller weg nu.
In t begin heb je dat nog wel, wordt minder hoor. Echt.
Hoe langer ik gestopt ben, hoe minder ik dat gevoel heb dat ik "moet"ontspannen. Voel me lekkerder. Neutraler, rustiger.
Mezelf willen uitzetten gevoel is sneller weg nu.
In t begin heb je dat nog wel, wordt minder hoor. Echt.

vrijdag 18 december 2015 om 11:44

vrijdag 18 december 2015 om 14:57
Dankjulliewel lieverds!
Ik ben lang niet geweest omdat er altijd wel wat was en op een gegeven moment hoefde het van mij eigenlijk ook niet meer. Het stomme is, weer een rot bericht gehad en eigenlijk weer geen zin om te gaan. Maar ik heb het beloofd en misschien is het maar goed ook en wordt het heel gezellig.
Vroeger dronk ik altijd bier als ik uit ging, ben benieuwd of dat nog smaakt!
Ik ben lang niet geweest omdat er altijd wel wat was en op een gegeven moment hoefde het van mij eigenlijk ook niet meer. Het stomme is, weer een rot bericht gehad en eigenlijk weer geen zin om te gaan. Maar ik heb het beloofd en misschien is het maar goed ook en wordt het heel gezellig.
Vroeger dronk ik altijd bier als ik uit ging, ben benieuwd of dat nog smaakt!