Mylan & Sandoz
maandag 8 september 2014 om 17:31
Ik ben al een tijdje aan de pil maar nou was ik vergeten ze op te halen bij de apotheek terwijl ik al met de nieuwe strip moest beginnen, ik kreeg 1 strip van een vriendin zodat ik gewoon verder kon, maar nu heb ik de mijne opgehaald en ik gebruik Mylan en zij Sandoz, wat is het verschil en kan het kwaad? de cijfers zijn gewoon hetzelfde alleen op het laatst dus staat er op de mijne Mylan en bij haar Sandoz.

maandag 8 september 2014 om 17:37
Als jullie allebei bijvoorbeeld microgynon 30 gebruiken maakt het niet uit.
Mylan en Sandoz zijn de fabrikanten, niet de naam van de pil.
Gebruiken jullie dezelfde pil? Niets aan de hand. Heeft zij een hele andere pil dan is het niet zo slim. Niet dat het echt kwaad kan maar het switchen tussen twee verschillende soorten pillen is niet echt de bedoeling.
Heb je de volgende keer weer zo'n noodgeval bel dan de weekendapotheek of de ziekenhuisapotheek maar ga niet zelf lopen dokteren.
Mylan en Sandoz zijn de fabrikanten, niet de naam van de pil.
Gebruiken jullie dezelfde pil? Niets aan de hand. Heeft zij een hele andere pil dan is het niet zo slim. Niet dat het echt kwaad kan maar het switchen tussen twee verschillende soorten pillen is niet echt de bedoeling.
Heb je de volgende keer weer zo'n noodgeval bel dan de weekendapotheek of de ziekenhuisapotheek maar ga niet zelf lopen dokteren.
maandag 8 september 2014 om 19:45

maandag 8 september 2014 om 19:57
Als de werkzame stoffen verder hetzelfde zijn en inderdaad alleen de merknaam verschilt, is er niets aan de hand qua bescherming. Het kan wel zijn dat je last krijgt van bijwerkingen door de hulpstoffen die erin zitten.
Toch zou ik voor je eigen veiligheid nooit meer een pil en al helemaal geen hele strip van een ander gebruiken.
De pil kun je voor een jaar gelijk mee krijgen. Voortaan gewoon gelijk voor een jaar nieuwe halen als je aan het laatste doosje begint.
Toch zou ik voor je eigen veiligheid nooit meer een pil en al helemaal geen hele strip van een ander gebruiken.
De pil kun je voor een jaar gelijk mee krijgen. Voortaan gewoon gelijk voor een jaar nieuwe halen als je aan het laatste doosje begint.