Gezondheid alle pijlers

Na 20 weken een Abortus...Mijn verhaal...

25-07-2008 20:07 461 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de informatie die ik nodig had.......de discussie is aan jullie





Voor alle Vrouwen Die Dit Meegemaakt hebben Nu Meemaken Of Het Ooit Nog Mee Gaan Maken ( wat ik niet hoop )....



Mijn Medeleven Hebben Jullie En Wens Jullie Sterkte Met Welke Keus Dan Ook



Liefs Nona ( Sophia )
Alle reacties Link kopieren
fleurtje schreef op 25 juli 2008 @ 21:13:

Ik vind het verschrikkelijk dat die optie (abortus bij 20 weken) er is.
Ik met jou.
nona21 schreef op 25 juli 2008 @ 21:13:

en als jullie vragen hebben stel ze dan gerust !
Heb ik al gedaan :)
Alle reacties Link kopieren
sigridje schreef op 25 juli 2008 @ 21:17:

Ik wil je aleen maar een knuffel geven en verder niks!

Er word al zoveel veroordeeld! :hug:
Vind je dat Sigridje? De nadruk ligt hier meer op de begeleiding en het al dan niet aandragen van andere opties toen dan op veroordelen of *nánánánááá*.
zusenzo schreef op 25 juli 2008 @ 21:14:

[...]





Ik begrijp hieruit dat jij abortus zelfs met 20 weken nog ok vindt.
Liever niet natuurlijk, maar als 't niet anders kan (omdat je er door al die ongelukkige omstandigheden pas dan achter bent gekomen) dan verkies ik dat toch boven alle andere alternatieven.
rider schreef op 25 juli 2008 @ 21:16:

[...]



mmm, voel ik me nu dom? Best wel.



Geen idee, maar ik was er volledig van overtuigd dat je een man bent. Sorry!
Geeft niets hoor. Zonder rammelende eierstokken en 'n meer rationele kijk op 't leven is die vergissing online zo gemaakt. ;)
Alle reacties Link kopieren
rider schreef op 25 juli 2008 @ 20:39:

[...]





Nodig of niet, terecht of niet, jij zit met die pijn en die schuld. Misschien vind je het een pijnlijke vraag, en dan moet je dat maar gewoon zeggen, maar denk je dat je kan verwoorden wat dat schuldgevoel precies betekent? Waaraan ben je schuldig, voor je gevoel?
Moord....Verraad.....Een kans
Alle reacties Link kopieren
En ik ook......
elninjoo schreef op 25 juli 2008 @ 21:22:

[...]

Liever niet natuurlijk, maar als 't niet anders kan (omdat je er door al die ongelukkige omstandigheden pas dan achter bent gekomen) dan verkies ik dat toch boven alle andere alternatieven.
en na 30 weken?
Alle reacties Link kopieren
Ach Nona toch...kom hier... :hug: ,



Ik word boos als ik je verhaal lees.

Hoe heb je dit moeten doorstaan, zonder begeleiding?

Dat kan ik me wel afvragen, maar het is gebeurd.



Wat me ook zo boos maakt is dat je het ook nog over fysieke pijn hebt.

Alsof het psychische deel nog niet zwaar genoeg is!



Hebben ze je ook nog pijn laten lijden, wat volgens mij toch echt niet hoeft. Alsof je voor je beslissing ook nog eens gestraft bent, erna.



Ik denk dat het verstandig is dat je gaat praten.

Met iemand die je bij de verwerking kan helpen, want je loopt met een vreselijke ervaring rond, die je jezelf ook nog verwijt!



Heel veel sterkte,

Perel.
Alle reacties Link kopieren
elninjoo schreef op 25 juli 2008 @ 21:22:

[...]

Liever niet natuurlijk, maar als 't niet anders kan (omdat je er door al die ongelukkige omstandigheden pas dan achter bent gekomen) dan verkies ik dat toch boven alle andere alternatieven.






FF of-topic:

Stel jij bent nu 19,4 weken zwanger, laat jij je aborteren omdat je een hekel hebt aan kinderen ( van het andere topic gelezen).

Zou dit dan voor jou een geldige reden zijn om te aborteren met 20 weken?
nona21 schreef op 25 juli 2008 @ 21:24:

[...]





Moord....Verraad.....Een kans
Vind je dat je straf verdient?
Alle reacties Link kopieren
nona21 schreef op 25 juli 2008 @ 21:24:

[...]





Moord....Verraad.....Een kans






Nona,



Zo te horen maakt het meer bij je los dan je lief is.

Volgens mij (maar kan er volledig naast zitten) heb je meer aan professionele hulp. De voors en tegens die hier uitgesproken worden kunnen je nog meer in de war maken dan je al bent.
Alle reacties Link kopieren
Waar ligt dan de grens idd en met welke reden?
Alle reacties Link kopieren
rider schreef op 25 juli 2008 @ 21:26:

[...]



Vind je dat je straf verdient?






Wat?????? Jeetje wat een vraag.

Volgens mij begeef je je nu op glad ijs.
Alle reacties Link kopieren
"adoptie daar heb ik over nagedacht....mijn vriend is namelijk geadopteerd uit een land in azië.



Mede door gebrek aan tijd heb ik toen besloten dat adoptie misschien wel nog pijnlijker voor mij zou zijn....":



Dit begrijp ik dan niet... heeft jou vriend het moeilijk er mee dat hij geadopteerd is?



Wat klinkt beter:

Uit liefde worden afgestaan



of



Uitliefde geen kans gekregen



het grote probleem wat ik bij jou posting heb is dat je al zo verheen was, het kindje kan d horen beweegt reageert op geluid en licht .... denk dat heel veel moeder die een vroeg geboorte hebben gehad dit topic maar beter kunnen vermijden

want de gedacht om een kind met 20 weken te laten aborteren omdat het niet uit komt is misselijk makend!
zusenzo schreef op 25 juli 2008 @ 21:26:

[...]





FF of-topic:

Stel jij bent nu 19,4 weken zwanger, laat jij je aborteren omdat je een hekel hebt aan kinderen ( van het andere topic gelezen).

Zou dit dan voor jou een geldige reden zijn om te aborteren met 20 weken?


Ja natuurlijk. Ik heb niet zo'n hekel aan kinderen dat ik ze een onwillige moeder zou willen aandoen.



Ik vind het best frappant om hier erg veel ervaringen te lezen van mensen met klote ouders maar toch ook weer de tendens dat mensen liever zien dat een ongewenst kind toch geboren wordt dan dat 't geaborteerd wordt. Dat kan ik niet met elkaar rijmen. Een kind verdient gewoon een gelukkige jeugd met lieve ouders, dat heb ikzelf ook gehad. Vind het daarom eerder misdadig dat je een kind op de wereld zou zetten als je je helemaal niet geroepen voelt tot 't ouderschap en de tijd/aandacht niet op kunt brengen om te geven wat 't verdient.



@Rider: met 30 weken mag 't niet meer, dus dan zouden ze 'm er levend uithalen en ja, in dat geval zou ik 'm dus wel afstaan, ook al gaat dat nog meer tegen mijn gevoel in dan 'n abortus
Alle reacties Link kopieren
Ben hier echt stil van

- dat dit kan (een 20 weken abortus)

- jouw verdriet.. :hug:
Alle reacties Link kopieren
Even voor de duidelijkheid dan toch maar



ik had drie dagen....was niet stabiel ...en dan bedoel ik ook ik had alleen een vriendje net een maand en was bij me vader....had dus geen mama op het moment....



verder ga ik idd geen excuses maken....

en ik denk dat straf iets is wat wij domme mensen in het leven hebben geroepen.....



ik zal wel in een hoek gaan staan me hele leven lang ;)
Alle reacties Link kopieren
Bleeehhhh, hoor maar ik zit echt bijna te kokhalzen achter mijn scherm.



Kan niet geloven dat er zulke harteloze mensen bestaan.
Alle reacties Link kopieren
[quote]elninjoo schreef op 25 juli 2008 @ 21:31:

[...]



Ja natuurlijk
. Ik heb niet zo'n hekel aan kinderen dat ik ze een onwillige moeder zou willen aandoen.



8-O
Alle reacties Link kopieren
Nona, Persoonlijk ben ik tegen abortus, maar ik begrijp dat jij in een dusdanige situatie zat waarin je geen andere optie zag dan dat te doen. Ik wil even zeggen dat ik het heel erg moedig van je vind dat je je verhaal hier zo neerzet.

Ik hoop dat je het kunt verwerken en een plekje kunt geven.

Net zoals hier al eerder geschreven werd zou ik toch professionele hulp zoeken. Zij hebben hier ervaring mee. Neem jezelf niets kwalijk, deze keuze heb jij toen gemaakt.

Heel veel sterkte.
Alle reacties Link kopieren
Nona, dat laatste was niet voor jou bedoelt.
Alle reacties Link kopieren
dutchie1976 schreef op 25 juli 2008 @ 21:28:



want de gedacht om een kind met 20 weken te laten aborteren omdat het niet uit komt is misselijk makend!
Het niet uitkomen is wel erg oppervlakkig....had jij in mijn schoenen gestaan dan had je misschien wel het zelfde gedaan.....ik was ook vel tegen abortus.....maar nu ik weet wat de andere keerzijde is .....
Alle reacties Link kopieren
nona21 schreef op 25 juli 2008 @ 21:13:

Ik wil heel graag met mensen in contact komen die dit ook hebben meegemaakt....of mensen die wel willen luisteren of teminste doen alsof ze luisteren!




Lieve Nona,

Kijk voor hulp alsjeblieft even op deze link.

Laat je niet in de war brengen door de reacties op dit topic. Ga praten met mensen die er veel ervaring mee hebben. :hug:
Alle reacties Link kopieren
Waar een wil is, is een weg. "het kan niet, slechte situatie, te jong, met mezelf in de knoop" etc etc, het zijn allemaal excuses om goed te praten wat jij hebt gedaan. Je hebt altijd een keus.

Met 20 weken weghalen? Ik vind het walgelijk, moet je voorstellen dat zo`n meisje of jongetje met alle orgaantjes al af, beentjes, armpjes, neusje. Het wordt weggehaald levend, en doodgemaakt. Besef je dat wel?? Je hebt een levend babietje, jouw baby, weggehaald en dood laten maken. Dat dit mag in Nederland, dit is barbaars.

Ik kan me heel goed voorstellen dat je schuldgevoelens hebt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven