Gezondheid alle pijlers

Najaarsmoeheid

07-11-2018 17:36 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Meer mensen die op dit moment zo moe zijn? Ben niet vooruit te branden en wil eigenlijk alleen maar slapen.
Wat doen jullie eraan?
Gewoon doorgaan en niet mauwen.
ik geef mn bek ook maar een douw
Daglichtlamp, werkt heel goed!
Ik ben ook moe, valt niet veel aan te doen, op tijd naar bed.
Een goed slaapritme, genoeg drinken en bewegen. Een beetje regelmaat, dat helpt bij mij wel.
Nee, ik ben niet van slapen. Dat is erg saai en er komen mooie tijden aan van feest en glitter. :)

Probeer te achterhalen waarom je moe bent.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Herkenbaar. Ik probeer overdag zoveel mogelijk even naar buiten te gaan voor een wandeling, even wat werk in de tuin, om genoeg licht te pakken.

Daarnaast wat extras aan vitamines slikken en extra fruit op mijn normale dagdosis.
Dadelijk Dr Pol op tv en een lekker gebakje bij de koffie. Daar wil ik best bij zijn.
En maandag Sinterklaas. Dat wil je toch niet missen? :proud:
En webshops bekijken voor cadeautjes.

Maar ben je niet gewoon depressief?
Heel herkenbaar! Ik ben voor het ogenblik 16 weken zwanger, dus ben ik sowieso al wat meer moe dan anders. Toch heb ook ik elk jaar last van najaarsmoeheid. Ik denk vooral dat dit te maken heeft met het feit dat het zo vroeg donker is en dat je overdag te weinig vitamines binnenkrijgt. Gezond eten en een dagelijkse, vaste routine helpen wel bij mij.
Ja herkenbaar. Vooral nadat de klok is verzet. Ik heb een paar dagen heel rustig aan gedaan, veel geslapen, gelezen, beetje gelummeld in huis. Nu merk ik dat mijn energie weer wat terugkomt. Morgen een wat actievere dag dus.
Bij mij helpt het om vitamine D te slikken in t najaar/winter, goede lampen aan (dus niet in t schemer zitten) en wel er op uit gaan (niet alleen maar binnen hangen).
Mij werden multivitaminen aangeraden. En voorlopig helpen ze goed moet ik zeggen. Ofwel slaap ik gewoon beter en werk minder hard :lol:
Ik ben ook moe, vanwege het vroege donker worden. Inderdaad regelmaat aanhouden en vitamine D slikken kan goed helpen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven