Gezondheid alle pijlers

Napijn na trekken kiezen hoelang?

05-02-2013 07:14 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vorige week donderdag zijn er 2 verstandkiezen getrokken. Ging allemaal prima niks geen gekkigheid. Maar nu dinsdag een aantal dagen later dus heb ik nog steeds echt pijn in mijn mond. Is hier iemand bekend mee?

Mijn " wonden" zien er ook niet gek uit verder , ik was bang dat het ontstoken was. Maar zo lijkt het niet.

Iemand ervaring met hoelang het duurt om te herstellen?
Alveolitis?
Terug naar de tandarts. Het kan nog steeds gevoelig zijn maar de pijn moet wel afgenomen zijn als het inmiddels 5 dagen geleden is.

Ik neem aan dat je pijnstillers hebt genomen na de behandeling. Als het goed is heb je daar steeds minder van nodig omdat de pijn afneemt. Het kan inderdaad ontstoken zijn of er is een stukje wortel achtergebleven.
???
Even gegoogled en weet nu wat alveolitis is ;)

Het gekke is dat ik geen pijn op de plek waar de kiezen hebben gezeten heb. Maar meer aan mijn andere tanden. NU heb ik ook een erge verkoudheid en zere tanden daarbij dus wie weet hangt het samen.

Ik ga toch mar even bellen vandaag met de tandarts.

Vamos a la playa , ik heb de kiezen meegekregen en op zich zijn de kiezen netjes en er in 1 keer uitgekomen en onbeschadigd.
Hoeveel topics ga je hier nog over openen?

Bel gewoon te tandarts als er iets is!
Gisterochtend is bij mij een gewone (grote) kies getrokken. Uurtje met een gaasje erop gelopen en klaar. Gisteravond gewoon gegeten (wel aan de andere kant voor alle zekerheid) en geen centje pijn. Ik zou dus de tandarts maar bellen als ik jou was, want er gaat blijkbaar iets niet goed...!
haha `ikje86 en je hebt nog gelijk ook. Ben een beetje veel onzeker als het hierom gaat. Zeker omdat ik de mazzel heb gehad dat ik nooit iets heb gehad eeder.

Vanmorgen toch contact gehad met de tandarts. Dit is normaal. Zolang als ik geen koorts heb is er geen reden tot paniek.

Ik vind het zelf een beetje vreemd maar goed. mocht ik volgende week nog steeds pijn hebben dan moet ik nog een keer bellen
Heb ik ook gehad, even een paar keer lekker stomen met een Herbella zakje en dan is het wel weg hoor. Is niet zo'n heel erge issue, tenminste bij mij niet. Zou wel even wat gebruiken zoals die zakjes of wat anders (ontstekings)remmends anders heb je straks weer een antibioticakuur aan je broek ;).
IK ben begonnen diclofenac te slikken naast de pcm dat is ook onstekingsremmend
Ja wel belangrijk hoor een ontstekingsremmer, dat heb je liever preventief in dit soort gevallen dan dat je de ontsteking die je misschien wel krijgt nog moet gaan genezen!
Heb je een maagbeschermer bij de diclofenac?
Beelicious ik heb geen maagbeschermer nee. Ik heb wel vaker diclofenac geslikt maar er toen geen last van gehad.

Hopelijk duurt dit niet al te lang meer. Ik werd vanmorgen een keer wakker met minder pijn , dus wie weet heb ik het ergste gehad.
Inmiddels ruim een week verder na het trekken en gelukkig is de pijn minder. Ik vergeet zelfs pijnstillers te nemen. Vandaag wel weer meer pijn dus nu weer wel gedaan.

Het heeft tijd nodig denk ik.

De wond ziet er wel netjes uit. Er zit een wit vlies overheen dus dat is een teken van genezing.

Ik had het wel onderschat ;)
3 jaar.
Per kies.
Diclofenac bij het trekken van kiezen. Serieus???

Voor de pijn staat 8-14 dagen ongeveer. Wond goed schoonhouden. Paracetamol of ibuprofen volstaat prima om de pijn onder controle te houden.
Lolly pop diclofenac is ontstekingremmend vandaar ;)
Groenoogje dank je wel voor je uitermate zinnige reactie
Gráág gedaan schat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven