Nek- en rugpijn
donderdag 25 maart 2010 om 12:46
Hallo,
Het is weer zover (voor de zoveelste keer) mijn nek en rug doet weer gigantisch veel pijn. Ik loop al vanaf augustus 2009 bij de fysiotherapeut, maar het lijkt allemaal niets te helpen. Gistermiddag heb ik maar weer vrij genomen, omdat ik de pijn niet meer trok. Dan ga ik op bed liggen, smeer me in met Voltaren gel en neem twee asprientjes. Maar niets lijkt meer te helpen. Ik heb dit probleem al vanaf mijn 20e (af en toe).Maar vanaf vorig jaar is het verergerd en heb ik elke maand wel 1 week heel veel last. Ook tijdens de menstruatie. Mijn fysiotherapeute zegt dat je wel (lage) rugpijn kunt hebben tijdens de menstruatie, maar zo erg als ik het heb zou niet door de menstruatie moeten komen zegt ze. Herkent iemand mijn probleem en/of heeft iemand tips voor mij?
Het is weer zover (voor de zoveelste keer) mijn nek en rug doet weer gigantisch veel pijn. Ik loop al vanaf augustus 2009 bij de fysiotherapeut, maar het lijkt allemaal niets te helpen. Gistermiddag heb ik maar weer vrij genomen, omdat ik de pijn niet meer trok. Dan ga ik op bed liggen, smeer me in met Voltaren gel en neem twee asprientjes. Maar niets lijkt meer te helpen. Ik heb dit probleem al vanaf mijn 20e (af en toe).Maar vanaf vorig jaar is het verergerd en heb ik elke maand wel 1 week heel veel last. Ook tijdens de menstruatie. Mijn fysiotherapeute zegt dat je wel (lage) rugpijn kunt hebben tijdens de menstruatie, maar zo erg als ik het heb zou niet door de menstruatie moeten komen zegt ze. Herkent iemand mijn probleem en/of heeft iemand tips voor mij?

donderdag 25 maart 2010 om 12:59
Sport je? Heb je een goede houding? Wat voor werk doe je, leidt je een actief leven? Heb je veel last van stress?
Als je spieren zeer doen, is het niet de meest slimme keuze om op bed te gaan liggen. Juist doorbewegen is dan het sleutelwoord. Hoe meer je je spieren niet gebruikt, hoe stijver en pijnlijker ze worden.
Als je spieren zeer doen, is het niet de meest slimme keuze om op bed te gaan liggen. Juist doorbewegen is dan het sleutelwoord. Hoe meer je je spieren niet gebruikt, hoe stijver en pijnlijker ze worden.
donderdag 25 maart 2010 om 13:03
Ik sport niet, omdat ik dat niet meer aandurf. Ik heb een stepapparaat en die gebruik ik wel eens, maar de laatste keer dat ik daar op stond, was het de volgende dag al weer helemaal mis. En ik heb hardgelopen vorig jaar, maar dat ging wel goed, misschien moet ik dat dan maar weer oppakken. Een goede houding heb ik ook niet. Ik wil nog wel eens inzakken. Daar probeer ik wel op te letten, omdat ik zittend werk doe (zit de hele dag achter de pc).
donderdag 25 maart 2010 om 13:08
Misschien moet je dan eens aan Mensendieck denken. Daar leer je een betere houding aan te nemen. Waarschijnlijk zit je met ingezakte schouders en met je hoofd geknikt naar achter of teveel met je kin naar voren. Daar kun je behoorlijk last van krijgen. Daarbij is beweging echt heel belangrijk: je spiercorset in je romp is heel belangrijk voor de stabiliteit van je lichaam. Als je dat niet stevig houdt (door niet te sporten en zittend werk te doen) kun je echt heel veel (en snel) last hebben van je rug en nek. Misschien dat je fysio je kan vertellen hoe je het beste kunt sporten. Krijg je ook oefeningen mee?
donderdag 25 maart 2010 om 13:18

donderdag 25 maart 2010 om 13:42
Jenique,
Heb jarenlang last van mijn rug en nek gehad. Alles geprobeerd, van fysio tot Mensendieck, nieuwe matras, andere bureaustoel enz.
Via mijn schoonvader terecht gekomen bij een chiropractor, die heeft gelijk bij de eerste afspraak een gehele bodyscan gemaakt en is gericht gaan 'kraken'. Na een aantal behandelingen was ik een ander mens!
Ik zeg niet dat het voor jou zal helpen, maar misschien best de moeite waard om eens te overwegen.
Heb jarenlang last van mijn rug en nek gehad. Alles geprobeerd, van fysio tot Mensendieck, nieuwe matras, andere bureaustoel enz.
Via mijn schoonvader terecht gekomen bij een chiropractor, die heeft gelijk bij de eerste afspraak een gehele bodyscan gemaakt en is gericht gaan 'kraken'. Na een aantal behandelingen was ik een ander mens!
Ik zeg niet dat het voor jou zal helpen, maar misschien best de moeite waard om eens te overwegen.
donderdag 25 maart 2010 om 13:46
donderdag 8 april 2010 om 16:54
ik adviseer ook een manueel therapeut!! Ben er onlangs voor het eerst geweest en ik heb echt het idee dat het werkt en dat het ook logisch is wat hij doet. Ik weet natuurlijk niet of het iets is voor jouw klachten maar dat kan de therapeut zelf je prima vertellen. En mijn verzekering vergoedt het gewoon dus dat is ook fijn. Succes!
donderdag 8 april 2010 om 17:05