Gezondheid alle pijlers

nekklachten softbal

24-12-2016 22:33 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al jaar of tien heb ik nekklachten. Veel behandelingen gehad en daardoor gaat het al veel beter dan jaren terug. Ik sport al die tijd niet meer echt. Door de klachten ben ik gestopt met voetbal. Ik heb een tijdje aan joga en fitness gedaan. Nu wil ik gaan softballen. Ik heb al eens een wedstrijd meegedaan en dat ging best goed . Weinig klachten en enorm naar mijn zin gehad. Ik heb ook enorme zin om eindelijk weer een teamsport te gaan doen. Nu ik het aanmeldformulier heb ingevuld ga ik twijfelen. Moet ik wel het risico nemen op blessures? Kan ik niet beter een veiligere vorm van beweging kiezen? Heb ik gewoon last van drempelvrees?

Heeft iemand hier ervaring met een nieuwe sport beginnen na een blessure? Ik ben op zoek naar ervaringen van anderen.
Dat is nou net iets om aan je behandelaar (fysiotherapeut?) te vragen. Wij weten niks van jouw soecifieke klachten. Over het algemeen is er veel mogelijk als je spieren maar sterk genoeg zijn.
Uiteraard heb ik dit overlegd met mijn fysio. Hij voorziet geen problemen bij softbal in tegenstelling tot andere sporten.
quote:boekenlegger0 schreef op 24 december 2016 @ 23:06:

Uiteraard heb ik dit overlegd met mijn fysio. Hij voorziet geen problemen bij softbal in tegenstelling tot andere sporten.

Volgens mij heb je antwoord toch al.

Verhalen van anderen zeggen niks over jouw situatie.
Nekklachten/rugklachten is een veel voorkomend iets bij softbal, wel afhankelijk van de positie die je speelt/gaat spelen. (Vooral het infield is erg belastend: gebukt staan en toch een beetje omhoog kijken)

Ik zou het toch maar eens heroverwegen.
Ik ben geboren met torticollis (scheefnek) en heb 10 jaar honk-en softbal gespeeld. Op alle posities, maar hoofdzakelijk infield en catcher. De blessures die ik had, zijn nooit aan mijn nek geweest. (Wel schouders en knie).
Disclaimer: ik heb een mannelijk brein.
Bedankt voor alle reacties. Het zou om positie op eerste honk gaan waarschijnlijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven