Gezondheid alle pijlers

Nekkraag ervaringen

29-01-2016 18:31 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een nekhernia met heel veel pijn. Vandaag met spoed bij neuroloog geweest en forse pijnstilling gekregen. Veel hogere dosis morfine dan via de huisarts. Ook 3 weken een nekkraag liefst voor dag en nacht. Nu een aantal uren gedragen nemers daf ik me er naar Dior voel in mijn hoofd. Denk dat het kwestie van wennen is, maar wie heeft er ervaring mee? Hoe heb je dit aangepakt? Went het snel?
Euhhhh zonnetje, teveel morfine gehad???
Wat bedoel je precies met "naar in mijn hoofd" ?
Idd ws ivm verhogen morfine, daar kun je heel duf, en wazig van worden, en je algeheel vreemd voelen, ws ben je high, je kunt dit zelf ook checken in de spiegel aan de hand van je pupillen, je krijgt dan namelijk pin point pupilen, ze zijn dan exteem klein als een speldenprik. Als je ook flink last heb van duizeligheid kan zijn dat je bloeddruk een sterke daling heeft van de morfine, dan zou ik zeker even overleggen met de huisartsenpost. Meestal kun je dergelijke bijwerkingen voorkomen door de dosering langzaam te verhogen ipv zo snel. Kan echter ook zijn dat jouw lichaam minder goed bestand is tegen morfine. Bij twijfel bel de huisartsenpost, altijd liever keer teveel dan te weinig
Morfine is nog niet verhoogd, neem ik vannacht pas. Moet dat ook komende dagen opbouwen.

Een drukkend gevoel via mijn nek. Heb de kraag nu af en zakt nu af. Denk toch wennen. Zit best strak zo'n kraag.

Bloeddruk kan ik straks wel even meten. Doe ik vaker thuis.

Kan ook zijn dat het van vermoeidheid is, al nacht of 5 bijna niet geslapen van de pijn.
Mijn moeder ziet altijd roze olifanten en jij hebt Dior in je hoofd...Beterschap.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Zal het zeker in de gaten houden en zonodig huisartsenpost bellen!
Dit soort effecten alleen van de nekkraag lijkt me wat vreemd is toch alleen steun? Wellicht zit hij ietsje te strak, of raken je nek/rugspieren wat verkrampt door beperkte beweging. Zou maandag even overleggen met de poli.
Wat voor kraag heb je, Zonnetje? Hard of zacht? Ik heb een tijdlang probleemloos 's nachts een zachte gedragen, maar vond hem overdag niet zo fijn. Ik voelde een soort druk in mijn nek, net alsof de spierspanning juist toenam. Nu heb ik een harde voor gebruik overdag, maar ik vind 'm zo rot zitten dat hij blijft liggen. Over een half jaar (dan pas i.v.m. vergoeding) krijg ik een ander model. Ik denk dat het nooit wat wordt tussen de halskraag en mij

Heel veel beterschap!
Ik heb heb een zachte.

Denk dat het toch combi is van dingen die hierboven worden genoemd. Staan veel herkenbare dingen in.

Zal wel,wennen en inderdaad maar iets losser doen,
Ik heb zo'n zachte gehad bij mijn nekhernia. De eerste dagen de hele dag gedragen. Was er erg blij mee want het scheelde veel in pijn en maakte ook minder verkeerde bewegingen. 'S Nachts nooit gedragen.

Zodra het beter ging wel veel afgedaan omdat je nekspieren er zo slap van worden. Wel nog gedragen in de auto, anders was het niet te doen. Ook met boodschappen gedragen. Ook later. Niet alleen voor de steun maar kreeg in winkels daardoor makkelijk hulp met het op de band leggen en inpakken van de booschappen en het in de auto tillen. Niemand kan aan je zien dat je nog veel pijn hebt en eigenlijk niet kunt tillen.

Ik heb wel 2 weken echt bijna 100% rust genomen. Veel gelezen met boek op een of twee kussens, anders keek ik teveel naar beneden en dat deed goed zeer. Ik kon heel weinig en ben door mijn kinderen (8 en 10 toen) heel veel geholpen.

In de winkel kon ik alleen maar vertellen wat ik wilde hebben, ik kon het niet uit het schap halen of op de band leggen.

Ik deed er wel altijd een sjaal omheen die ik kon wassen.
Vannacht weer in gedeeltes uurtje of 5 a 6 geslapen. Voel me nu dus wel wat beter. Ook de kraag wat losser gedaan en dat voelt ook beter.

Denk de combinatie van erge vermoeidheid, pijn en wennen aan de kraag me dat gevoel gaf.

Bedankt voor je jullie reacties.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven