Gezondheid alle pijlers

Neusspray hooikoorts

15-04-2016 19:07 40 berichten
Ik wil morgen een vrij verkrijgbare neusspray tegen hooikoorts kopen. Ik loop nu een week of 2 met een dichte neus door opgezwollen slijmvliezen.

Welke is een aanrader?

(er zijn er zo veel)
Alle reacties Link kopieren
Hier gebruiken we de cetirizine tabletten van de Lidl.

'S ochtends 1 pilletje en de hele dag klachtenvrij.

(Kost ook nog geen drol).
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
Ik vind Prevalin een goed werkende neusspray.
Die van prevalin werkt goed. Maar je kunt ook pillen nemen.

In het ergste geval kun je een spuit bij de huisarts halen die gewoon vergoed wordt en dan ben je er een heel seizoen van af. Ik heb de mijne vandaag gehad.
Oja, pillen wil ik niet.
Van die pillen wordt je inderdaad wel wat suf, zeker in de beginperiode.
Ik neem altijd neusspray en oogdruppels van Prevalin.

Van pilletjes word ik suf. En ik behandel liever de plekken daar waar ik last heb, neus en ogen.
Ik zweer bij die spuit. Beste middel ooit!
Kunnen die oogdruppels ook met lenzen? Weet je dat toevallig?

Ik neem aan dat het gewoon bij de Etos oid te koop is?
Cetirizine van de Lidl heeft mij vorig jaar uitstekend geholpen.

Ook met de neussspray bleven mijn ogen tranen. Ik werd er gek en doodmoe van.

De originele cetirizine tabletten van Prevalin zijn veeeeel duurder dan die van de Lidl.

Waarom wil je geen pillen?

Wil je van je klachten af?

Die ja! Prima spul.
quote:Beter.Laat schreef op 15 april 2016 @ 19:42:

Cetirizine van de Lidl heeft mij vorig jaar uitstekend geholpen.

Ook met de neussspray bleven mijn ogen tranen. Ik werd er gek en doodmoe van.

De originele cetirizine tabletten van Prevalin zijn veeeeel duurder dan die van de Lidl.

Waarom wil je geen pillen?

Wil je van je klachten af?

[afbeelding]Pillen geven sufheid, dat combineert niet lekker met mijn medicatie. Daarbij slik ik al veel en wil ik liever niet nog meer slikken.
Persoonlijk heb ik geen klachten van sufheid ervaren, maar om 'geen risico te lopen' nam ik het 's avonds in!
quote:Beter.Laat schreef op 15 april 2016 @ 19:56:

Persoonlijk heb ik geen klachten van sufheid ervaren, maar om 'geen risico te lopen' nam ik het 's avonds in!Slik jij er ook 8 andere soorten medicijnen bij?
Of je het nu slikt of sprayt, het komt beide keren uiteindelijk toch in je bloedbaan terecht.
Prevalin werkt bij mij super!
Er zijn ook pilletjes waar je minder suf van wordt, maar daarvoor kan je beter even overleggen met de huisarts

Van die pillen die hier worden aangeraden werd ik ook suf, en het werkte ook nog eens voor geen meter. Ik gebruik nu al tijden desloratadine. Daar word ik persoonlijk niet suf van maar da's persoonlijk natuurlijk.

Ik heb mijn neusspray overigens ook van de huisarts. Is een corticosteroïde, niet vrij verkrijgbaar. Werkt als een trein maar duurt wel een paar dagen voor het echt effectief is (dus ook netjes elke dag gebruiken).

Je kunt natuurlijk zelf aanklooien, maar bijwerkingen zijn toch persoonsgebonden en juist als je ladingen andere medicijnen slikt is het misschien niet verkeerd het gewoon via de huisarts te doen. Dan weet je ook zeker dat je geen vervelende wisselwerkingen krijgt.
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson
Waarom overleg je niet met je huisarts of apotheker als je bang bent voor interacties en bijwerkingen? Zij zijn degenen die je daar meer over kunnen vertellen.
Ik ga morgen Prevalin halen.

Van die spray word je niet suf, dus dan kan het prima met mijn overige medicatie.

Bedankt voor de tip
quote:Adaline schreef op 15 april 2016 @ 20:14:

Waarom overleg je niet met je huisarts of apotheker als je bang bent voor interacties en bijwerkingen? Zij zijn degenen die je daar meer over kunnen vertellen.

Ik ben niet bang voor interacties. Ik wil alleen niet iets versuffends op de rest.

Dus met een neusspray beginnen kan prima. Als dat niet werkt kan ik altijd nog andere dingen overwegen.
Zelf weten natuurlijk, die neusspray werkte bij mij ook voor geen meter maar ik hoop voor je dat het afdoende is.
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson
Of het sanen kan met je lenzen, weet ik niet. Maar inderdaad bij Etos verkrijgbaar. Succes!
quote:wyandotje schreef op 15 april 2016 @ 19:12:

Die van prevalin werkt goed. Maar je kunt ook pillen nemen.

In het ergste geval kun je een spuit bij de huisarts halen die gewoon vergoed wordt en dan ben je er een heel seizoen van af. Ik heb de mijne vandaag gehad.Wat voor spuit is dit? Is het tegen je hooikoortsklachten? Is het onderdeel van immunotherapie?
quote:Moiren_ schreef op 15 april 2016 @ 20:16:

[...]

Ik ben niet bang voor interacties. Ik wil alleen niet iets versuffends op de rest.

Dus met een neusspray beginnen kan prima. Als dat niet werkt kan ik altijd nog andere dingen overwegen.Dan heb ik je verkeerd begrepen, excuses!
quote:ZaraZara100 schreef op 15 april 2016 @ 20:44:

[...]

Wat voor spuit is dit? Is het tegen je hooikoortsklachten? Is het onderdeel van immunotherapie?Dit vraag ik mij ook af, wat is het voor spuit?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven