Gezondheid alle pijlers

Nog steeds chronische pijnen

29-12-2018 22:05 2913 berichten
Een vast aantal groepje forummers die praten over pijnen, werk, thuis en ook algemeen.
Voel je vrij om mee te schrijven.

Niets moet en respect naar elkaar

Weet helaas niet hoe je een link plakt
anoniem_329315 wijzigde dit bericht op 30-12-2018 18:45
12.57% gewijzigd
Briljant Lientje :rofl:
Ik denk alleen wel dat ik dan ruzie krijg met mijn ouders.

Ik werd vanochtend wakker met een flinke hoofdpijn, dus ik ben maar in bed blijven liggen.
Vanmiddag nog een afspraak helaas en ik moet nog iets voor man doen.

Maar eerst even wakker worden en bellen of mijn bloeduitslagen al binnen zijn.
Alle reacties Link kopieren
Maarja, Lise, hoelang heb je dan ruzie met je ouders en hoeveel meer of minder stress levert dat dan op? Het is al vaker duidelijk dat jij je meestal beter voordoet dan je je voelt. Zoiets is, naast waarschijnlijk ook minder stress, wel eens een statement. Dat je écht niet alles kunt doen. Want je zégt dit wel, maar je ziet het niet altijd. Of je laat het niet zien.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Hoezo ruzie Lise? Je zegt toch niets verkeerds. En zie verder mijn reactie als je commentaar krijgt. Je doet juist heel lief, je erkent dat zij het zo zwaar heeft! :proud:

Dreamer ik bedoel ermee te zeggen dat ik maar heel gewoon doodgewoon ben. En niet zo bijzonder.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Ik ga nooit meer naar de dokter.

Die man heeft een fictief persoon van mij gemaakt ofzo. Misschien dat Regenboog een verslag kan geven. Ik ben ECHT de weg kwijt nu.
Yellow :hug: :hug:
Alle reacties Link kopieren
YellowLemon schreef:
15-03-2019 14:45
Ik ga nooit meer naar de dokter.

Die man heeft een fictief persoon van mij gemaakt ofzo. Misschien dat Regenboog een verslag kan geven. Ik ben ECHT de weg kwijt nu.
Wat een droevig figuur ja. Hij wil geen gesprek voeren over hoe Yellow haar klachten ervaart. Dat kapt hij dan af om het een discussie over het verleden te noemen. En oh ja, ze zou hem vanaf dag 1 gemanipuleerd hebben, daar bood hij later zijn excuses voor aan om vervolgens nu weer te zeggen dat ze hem nog steeds manipuleert. En volgens hem kan ze beter een andere huisarts zoeken, maar dat lukt niet omdat er of een patiëntenstop is of de postcode niet wordt aangenomen. Makkelijker gezegd dan gedaan dus.

Over de medicatie zit hij continu te zaniken over afbouwen. Afbouwen? Hoe kan ze haar medicatie nou af gaan bouwen als ze geen begeleiding/hulp krijgt? De omgekeerde wereld als je het mij vraagt.

Ik heb respect voor hoe rustig Yellow bleef. Nog niet eens een stemverheffing, dat kun je van de dokter dan weer niet zeggen.
Gij zult uw tijd niet verspillen aan bodemloze putten en aandachtshoeren.

Livin' da StiffmeisterLife!
Yellow (en Regenboog): ik weet niet wat ik hier op moet zeggen. Wat een eikel van een huisarts. Hoe moet dit nu verder? Heel veel sterkte allebei, :hug: :hug: :hug:
Alle reacties Link kopieren
Jeetje, wat vervelend Yellow (en bedankt voor het verslag Regenboogjonge)

Kun je met zoiets ook hogerop? Een klachtenfunctionaris ofzo? Uitschrijven (ook voor jezelf fijn) wat er volgens jullie loos is en dat droppen bij een ombudsman ofzo? Dit is toch te gek voor woorden!
Later is nu
Dreamer schreef:
15-03-2019 15:33
Jeetje, wat vervelend Yellow (en bedankt voor het verslag Regenboogjonge)

Kun je met zoiets ook hogerop? Een klachtenfunctionaris ofzo? Uitschrijven (ook voor jezelf fijn) wat er volgens jullie loos is en dat droppen bij een ombudsman ofzo? Dit is toch te gek voor woorden!
Ik heb heel veel tijd gehad om na te denken over hoe ik bepaalde dingen uit kan leggen aan de huisarts.

Voor de huisarts is het gewoon zo van “je HOORT over te kunnen stappen naar een andere huisarts”. Dus ik heb hem vandaag uitgelegd van, ja dat is de theorie, maar in de praktijk bel ik, heeft die een patientenstop, is die buiten het postcode gebied, en zit bij die mijn pa dus lopen daar mijn ouders naar binnen om zich er mee te bemoeien zoals ze hier dan”. “Ja dan kan je toch naar de patientenfederatie”. “Dokter, dan kan ik voor 100 dingen naar de patiëntenfederatie, want de theorie en praktijk verschillen nogal vaak”.

Nouja, goed, ik weet niet hoe maar ik ben naar buiten gelopen terwijl ik zei “patientenfederatie toch?” en hij riep me na dat dat klopte. Dus Ehm tja..

Ik heb de psychiater gecontact of ik haar telefonisch kan spreken voor de afspraak want als zei weer klakkeloos mee gaat in wat de dokter opschrijft ga ik niet eens.

De huisarts snapt letterlijk niet waar ik mijn nachtmedicatie voor gebruik en blijft maar roepen “afbouwen afbouwen afbouwen” maar als ik laat blijken waar het voor is dan kan meneer het niet aan ofzo dus zal ik het wel uit mijn grote duim zuigen?
Jeetje Yellow, wat een situatie weer. :hug:
Dreamer schreef:
15-03-2019 12:52
Maarja, Lise, hoelang heb je dan ruzie met je ouders en hoeveel meer of minder stress levert dat dan op? Het is al vaker duidelijk dat jij je meestal beter voordoet dan je je voelt. Zoiets is, naast waarschijnlijk ook minder stress, wel eens een statement. Dat je écht niet alles kunt doen. Want je zégt dit wel, maar je ziet het niet altijd. Of je laat het niet zien.
Ik heb een periode minder contact met ze gehad, na een incident met schoonzus. Dat voelde enerzijds best lekker, maar ik miste mijn ouders ook wel. Bovendien is er toch wel regelmatig familie-contact en gewild of ongewild werd ik meer mee geconfronteerd dan ik zou willen.

Ik geef nu wel meer mijn grenzen aan, laat duidelijker zien wat ik wel en niet kan. Maar daar speelt schoonzus handig op in helaas.
Alle reacties Link kopieren
Yellow :hug:
Kan je geen advies vragen bij bijvoorbeeld de stichting MEE?
Misschien hebben die een idee hoe het aan te pakken?
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Wat vervelend yellow! Heel veel sterkte.

Is het een tip om je maatschappelijk werkster hier bij te betrekken?

Ik weet namelijk uit eigen ervaring dat de communicatie tussen zieke en bijvoorbeeld hulpverlening of dokter niet goed kan gaan.

Soms is er dan een 3e partij nodig, die een vertaal slag kan maken.

Volgens mij kun jij goed met je maatschappelijk werker. En die staat wat verder af van de situatie als regenboog.

Ik zou de psychiater niet bellen. Maar je maatschappelijk werker mee nemen naar de afspraak.

En deze afspraak ook met haar voorbereiden. Dit mag gewoon, heb ik zelf ook gedaan.

Als je er niks aan hebt. Laat het dan gaan. Ik bedoel het goed.
gele_suikerspin wijzigde dit bericht op 15-03-2019 18:41
0.15% gewijzigd
Yellow ik sluit me bij GS aan.

Steunzolen zijn vanmiddag aangemeten, volgende week zijn ze klaar. Ben benieuwd.
Alle reacties Link kopieren
O_O Yellow, bizar gewoon, je HA klinkt heel onprofessioneel. Eens met GS
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Yellow, het gedrag van jouw huisarts is stuitend. Echt. Dat is niet normaal hoor.

:nope:
Mijn maatschappelijk werkster is vrij woensdag. Daarnaast is ze ook al heel vaak mee geweest naar de huisarts. Hij maakt me gewoon voor leugenaar uit waar ze bij zit dus het maakt geen zak uit.

Ik zie de toegevoegde waarde verder ook niet meer zo van mezelf overal maar naartoe blijven slepen. Als die psychiater echt puur de insteek heeft om het over afbouwen te hebben, wat ga ik daar dan doen.

Ik ben er klaar mee om letterlijk door het stof te kruipen voor die hele medische wereld en iedere keer juist van hun die tik na te krijgen. Al vanaf de eerste keer dat ik dit onderwerp bespreekbaar probeer te maken word ik gewoon NIET serieus genomen.

Nee ik verzin de hele teringbende en heb mijn broer een mes op zijn keel gezet om het hem toe te laten geven. :thumbsup:
Alle reacties Link kopieren
Vervelend yellow! Ook al via je zorgverzekering een andere huisarts geprobeerd te regelen?

Zorgverzekeringen hebben vaak zorgbemiddeling. (heb je niet altijd wat aan, maar altijd het proberen waard)

Nogmaals sterkte!
Gele_Suikerspin schreef:
15-03-2019 22:41
Vervelend yellow! Ook al via je zorgverzekering een andere huisarts geprobeerd te regelen?

Zorgverzekeringen hebben vaak zorgbemiddeling. (heb je niet altijd wat aan, maar altijd het proberen waard)

Nogmaals sterkte!
Ik heb ze wel eens gebeld en me mijn probleem voorgelegd. En dat ik dus meerdere vragen had. Maar toen kreeg ik als antwoord dat ze me niet konden helpen omdat ik een huisarts had en ze geen verstand hadden van diagnostiek e.d.

Maar misschien moet ik maandag maar bellen dat ik zo snel mogelijk een andere huisarts wil. En dat het me niet uitmaakt hoe.

Ben me nog wat verder aan het inlezen. Omdat de huisarts ook gewoon letterlijk zegt, voor medicatie wil ik je helpen maar voor een ander behandeltraject zoek je maar een andere huisarts. Dat is sowieso zorgweigering. En als hij echt van me af wil dan is hij verplicht mee te zoeken naar een andere huisarts. :sherlock:
Pracht artikel ook weer. Maar mijn huisarts kan het zelf in een consult hoor:

https://www.henw.org/artikelen/diagnose ... ng-vatbaar

Oh. Ze hadden ook een artikel over hoe je met paniekaanvallen om moet gaan:
https://www.henw.org/artikelen/paniekaanval

En daar verwezen ze naar deze website:
https://adfstichting.nl

https://adfstichting.nl/over-angst-en-dwang/ptss/

https://adfstichting.nl/voor-jou/

Als ze me effectief advies kunnen geven plak ik het hele dorp vol met posters voor ze.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet gewoon niet meer wat te zeggen, Yellow. Dit is gewoon onvoorstelbaar. :hug:
Later is nu
Jou helpen overstappen naar een nieuwe huisarts is wel het minste wat jouw huidige huisarts voor je kan doen, Yellow

Een nieuwe, frisse start.
Alle reacties Link kopieren
Je zorgverzekering heeft hier echt wel een verantwoordelijkheid. Ik weet niet hoeveel energie je hebt voor strijd, maar je kan ook nog naar de NZA, de inspectie en het medisch tuchtcollege. Wat het verhaal van je HA ook is, hij gedraagt zich gewoon niet acceptabel.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Yellow, de anderen geven goede tips. Ik wil je een dikke :hug: geven. Het is onvoorstelbaar hoe jouw ha zich gedraagt. Wat een hork.
Absurd Yellow. :hug:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven