Nog steeds chronische pijnen

zaterdag 29 december 2018 om 22:05

zondag 30 december 2018 om 19:22
Officieel wel, maar Blondie ging gelijk vechten. Dus dat werd niks.
Nu is het alleen een beetje blazen als er een chin te dicht bij komt. Heb nu 3 verschillende kleuren chinchilla. 2 hetero beige( Blondie en Baby) 1 charcoal(Loes) en standaard(rest van de chinchilla bende). Heb Loes pas sinds gisteren. Eergister was er een chin bij mijn zus overleden, paar maanden eerder ook al, dus nu zou Loes alleen komen te zitten en mijn zus had geen zin om voor 1 chinchilla aandacht te geven. Nou bij mij is ze welkom. Ik laat geen chinchilla in de steek

zondag 30 december 2018 om 19:23
Ik was overtuigd atheïst. Daarna een twijfelaar. Mijn verstand staat aan het echt geloven in de weg. Al vind ik het altijd fijn een dienst bij te wonen.
Mijn kinderen gaan af en toe mee naar de kerk. Dan weten ze tenminste hoe zich te gedragen, mochten ze er ooit verzeild raken voor begrafenis, doop of huwelijk. En wie weet kiezen ze wel zelf voor de kerk / een geloof. Ook goed. Ze gaan ook naar een protestants christelijke school waar het geloof ruim wordt uitgelegd en aandacht is voor allerlei geloofsovertuigingen.
Mijn kinderen gaan af en toe mee naar de kerk. Dan weten ze tenminste hoe zich te gedragen, mochten ze er ooit verzeild raken voor begrafenis, doop of huwelijk. En wie weet kiezen ze wel zelf voor de kerk / een geloof. Ook goed. Ze gaan ook naar een protestants christelijke school waar het geloof ruim wordt uitgelegd en aandacht is voor allerlei geloofsovertuigingen.

zondag 30 december 2018 om 19:32
Lientje, jij probeerde toch via tinypic een foto te plaatsen? Als je dat doet dan hoef je niet in reactieveld nog op schilderijtje te klikken. Je moet gewoon met je rechtermuis klikken op plakken. Dan krijg je gelijk de hele bende. Wat je normaal zou hebben met schilderijtje. Eventueel eerst op voorbeeld klikken en dan verstuur

zondag 30 december 2018 om 19:45
Nartjie, wat leuk, de foto van jouw Loes chinchilla. Ik dacht ook,leuk gezelschap voor blondje, maar helaas.
In de toekomst misschien wel ?
Oh,Lise, dat klinkt niet goed ,kan het ook zijn dat je door de pijn van de ene kant anders loopt en nu daar dan zenuwpijn ontwikkelt ,dat een spier de zenuw bekneld.
Ik bedoel zoiets als ischias, ik heb begrepen dat die ze uijn door beknelling komt,ik heb.ik heb ichias,vandaar mijn gedachtengang.
Ik ben wel gelovig,ook gelovig groot gebracht, mijn broers en zussen doen er niets meer mee.
Ik ga niet meer naar de kerk, ik ben Reikimaster en dat strookt niet met hun levensbeschouwing.
Mijn kinderen zijn naar de zondagsschool geweest, ze hebben jaren later zich laten dopen, maar niet in de kerk van hun zondagsschool.
Ze zijn nu ook nog kerkgangers,evenals mijn kleinkinderen.
In de toekomst misschien wel ?
Oh,Lise, dat klinkt niet goed ,kan het ook zijn dat je door de pijn van de ene kant anders loopt en nu daar dan zenuwpijn ontwikkelt ,dat een spier de zenuw bekneld.
Ik bedoel zoiets als ischias, ik heb begrepen dat die ze uijn door beknelling komt,ik heb.ik heb ichias,vandaar mijn gedachtengang.
Ik ben wel gelovig,ook gelovig groot gebracht, mijn broers en zussen doen er niets meer mee.
Ik ga niet meer naar de kerk, ik ben Reikimaster en dat strookt niet met hun levensbeschouwing.
Mijn kinderen zijn naar de zondagsschool geweest, ze hebben jaren later zich laten dopen, maar niet in de kerk van hun zondagsschool.
Ze zijn nu ook nog kerkgangers,evenals mijn kleinkinderen.

zondag 30 december 2018 om 20:03
Bij mij is het grootste gedeelte van de familie ook erg gelovig. Ik heb helemaal niks met het geloof, maar merk wel dat dit tussen ons in staat. In het begin vond ik dat niet fijn, maar inmiddels heb ik me erbij neergelegd. Ook omdat er wat opmerkingen over me gemaakt zijn die ze ook weer op het geloof gooien.
Ik heb trouwens besloten om maar een nieuwe telefoon te kopen.. Is nog best een flinke zoektocht!
Ik heb trouwens besloten om maar een nieuwe telefoon te kopen.. Is nog best een flinke zoektocht!

zondag 30 december 2018 om 20:25
zondag 30 december 2018 om 20:27
Nartjie ahh wat zijn chinchilla's schatjes
Lise, jeetje het zit ook echt niet mee bij jou. Ik hoop dat het snel wegtrekt!
Ik ben zelf niet gelovig opgevoed, maar m'n ouders hebben me wel kennis laten maken met de kerk en de bijbel. Zo heb ik ook op een christelijke basisschool gezeten. Inderdaad net als bij de kinderen van Doro om te snappen hoe het geloof in elkaar zit en om te leren hoe het gaat in een kerk. Nu geloof ik ook niet in God, maar ik geloof wel dat er iets is.
Verder heb ik de afgelopen dagen niet echt gereageerd, ik heb wel iedereen gelezen. Ik merk namelijk dat ik het erg lastig vind om onder woorden te brengen hoe het nou met me gaat en wat me bezig houdt. Dit herken ik ook erg van mezelf als ik met mensen praat, ik heb vaak de neiging om te zeggen dat het goed gaat. Ik denk dat het hier makkelijker is om te praten omdat iedereen hier hetzelfde meemaakt en dat wil ik voor mezelf ook meer gaan proberen.

Lise, jeetje het zit ook echt niet mee bij jou. Ik hoop dat het snel wegtrekt!
Ik ben zelf niet gelovig opgevoed, maar m'n ouders hebben me wel kennis laten maken met de kerk en de bijbel. Zo heb ik ook op een christelijke basisschool gezeten. Inderdaad net als bij de kinderen van Doro om te snappen hoe het geloof in elkaar zit en om te leren hoe het gaat in een kerk. Nu geloof ik ook niet in God, maar ik geloof wel dat er iets is.
Verder heb ik de afgelopen dagen niet echt gereageerd, ik heb wel iedereen gelezen. Ik merk namelijk dat ik het erg lastig vind om onder woorden te brengen hoe het nou met me gaat en wat me bezig houdt. Dit herken ik ook erg van mezelf als ik met mensen praat, ik heb vaak de neiging om te zeggen dat het goed gaat. Ik denk dat het hier makkelijker is om te praten omdat iedereen hier hetzelfde meemaakt en dat wil ik voor mezelf ook meer gaan proberen.

zondag 30 december 2018 om 20:56
zondag 30 december 2018 om 22:14
Char, dat zeggen dat het " goed " gaat als iemand vraagt hoe het gaat, is denk ik voor ons allemaal wel herkenbaar.
Omdat je geen " zeikerd" wilt zijn, omdat je zo graag net als alle anderen wilt zijn, omdat het vaak een vraag puur voor de vorm is en dat je denkt dat iemand toch niet op een eerlijk antwoord( en klaagzang) zit te wachten.
Zelfs bij mijn eigen man en gezin zeg ik het vaak niet. Terwijl je je daar eigenlijk zou moeten kunnen laten gaan zeg maar.
Ik ga overal en altijd over mijn grenzen heen. Stop zeggen of nee zeggen doe ik zelden.
Dat moet ik nog steeds leren maar dat gaat me wel nooit lukken vrees ik.
Wat ik wel steeds vaker doe, is de momenten dat iemand even niks van me wil, gelijk mijn rust pakken en proberen te ontspannen. Zodat ik op momenten dat ze me weer nodig hebben ja kan zeggen.
Dat betekent helaas wel vaak dat andere dingen blijven liggen
Het huishouden bijvoorbeeld.
Het is hier niet zo schoon en netjes als zou moeten.
Mijn auto is een rijdende afvalbak volgens man.
Ik kan volgens man niet opruimen maar wel héél goed stapelen.
Of stouwen. In een kast alles proppen, deur dicht en klaar.
Tsja
Keuzes keuzes
Omdat je geen " zeikerd" wilt zijn, omdat je zo graag net als alle anderen wilt zijn, omdat het vaak een vraag puur voor de vorm is en dat je denkt dat iemand toch niet op een eerlijk antwoord( en klaagzang) zit te wachten.
Zelfs bij mijn eigen man en gezin zeg ik het vaak niet. Terwijl je je daar eigenlijk zou moeten kunnen laten gaan zeg maar.
Ik ga overal en altijd over mijn grenzen heen. Stop zeggen of nee zeggen doe ik zelden.
Dat moet ik nog steeds leren maar dat gaat me wel nooit lukken vrees ik.
Wat ik wel steeds vaker doe, is de momenten dat iemand even niks van me wil, gelijk mijn rust pakken en proberen te ontspannen. Zodat ik op momenten dat ze me weer nodig hebben ja kan zeggen.
Dat betekent helaas wel vaak dat andere dingen blijven liggen
Het huishouden bijvoorbeeld.
Het is hier niet zo schoon en netjes als zou moeten.
Mijn auto is een rijdende afvalbak volgens man.
Ik kan volgens man niet opruimen maar wel héél goed stapelen.
Of stouwen. In een kast alles proppen, deur dicht en klaar.
Tsja
Keuzes keuzes
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
zondag 30 december 2018 om 22:50
Waar ik dan weer wél heel goed in ben geworden door mijn chronische pijn, is plannen. En combineren van dingen.
Zodat het me zo weinig mogelijk tijd en energie kost. Waardoor ik minder pijn heb en er wat meer weer voor anderen kan zijn.
Dáár ben ik echt héél goed in geworden.
Zo heeft elk nadeel toch weer zijn voordeel.
Zodat het me zo weinig mogelijk tijd en energie kost. Waardoor ik minder pijn heb en er wat meer weer voor anderen kan zijn.

zondag 30 december 2018 om 23:04
Dat ben ik inderdaad ook gaan doen, de laatste maanden.lientje69 schreef: ↑30-12-2018 22:50Waar ik dan weer wél heel goed in ben geworden door mijn chronische pijn, is plannen. En combineren van dingen.
zondag 30 december 2018 om 23:13

Goed zo kwebbel! Scheelt echt als je het consequent doorvoert hè?

zondag 30 december 2018 om 23:22
Ja klopt. Ik was eerst echt te streng voor mezelf. Dan wilde ik persé in 1 keer alles poetsen bijvoorbeeld.
Dat lukte dan wel, maar dan had ik het de rest van de dag in mijn rug.
Nu verdeel ik alles. De ene keer doe ik de badkamer, de dag erop stofzuig ik. Zo heb ik toch iets gedaan en kan ik daarna weer even rusten.
Het scheelt echt zoveel. Ik doe dat op mijn werk ook zo, als het uitkomt. De gouden regel die ik echt vanaf het begin te horen kreeg was: Maak het jezelf zo makkelijk mogelijk. Je hebt maar 1 lichaam.
Ik ben nog jong, 27. Ik zie oudere collega's die voornamelijk last van hun rug krijgen, en die daardoor hun werk niet meer konden doen.
Dat hoop ik echt niet mee te maken. Nu heb ik al een lichte vorm van Scoliose, hopelijk blijft me veel ellende met mijn rug bespaart.
maandag 31 december 2018 om 09:13
Goedemorgen deze laatste dag van het jaar.
Nartjie, wat een schatje is die Loes! Jammer dat ze niet bij Blondie kan zeg.
Nog even inhakend op geloof: ik ben atheïstisch opgevoed maar ben nu agnost, denk ik. Ik Ik zeg altijd "Ik wil best geloven dat er iets is, maar niet dat een man voorin een zaal me aan de hand van een 2000 jaar oud boek, door mannen in die tijd geschreven, me gaat vertellen wat ik wel en niet zou mogen doen". Daar geloof ik écht niet in.
Afijn
Laatste dag van het jaar dus.
Zometeen oudste en vriend ophalen. We zijn vanavond bij schoonzus en lopen daarheen. Hond ook mee, die doodsbenauwd is. Arme beest. Thuislaten is ook geen optie en met de auto liever ook niet. We willen allemaal wel een slokje wijn. (en zoon gaat naar vrienden, anders kon hij rijden) Rolstoel gaat mee, dus hij kan op schoot. EN misschien probeer ik of hij in een rugzakje op de buik mee wil.
Ben vanmorgen ook vroeg opgestaan om nog een redelijke knalvrije wandeling te kunnen doen. Is net niet gelukt.
Nartjie, wat een schatje is die Loes! Jammer dat ze niet bij Blondie kan zeg.
Nog even inhakend op geloof: ik ben atheïstisch opgevoed maar ben nu agnost, denk ik. Ik Ik zeg altijd "Ik wil best geloven dat er iets is, maar niet dat een man voorin een zaal me aan de hand van een 2000 jaar oud boek, door mannen in die tijd geschreven, me gaat vertellen wat ik wel en niet zou mogen doen". Daar geloof ik écht niet in.
Afijn
Laatste dag van het jaar dus.
Zometeen oudste en vriend ophalen. We zijn vanavond bij schoonzus en lopen daarheen. Hond ook mee, die doodsbenauwd is. Arme beest. Thuislaten is ook geen optie en met de auto liever ook niet. We willen allemaal wel een slokje wijn. (en zoon gaat naar vrienden, anders kon hij rijden) Rolstoel gaat mee, dus hij kan op schoot. EN misschien probeer ik of hij in een rugzakje op de buik mee wil.
Ben vanmorgen ook vroeg opgestaan om nog een redelijke knalvrije wandeling te kunnen doen. Is net niet gelukt.
Later is nu

maandag 31 december 2018 om 09:15
Hier gaat ook alles ‘goed’ hoor Char!
Vooral als mijn kinderen erbij staan, vind ik het moeilijk om er open over te praten. Ik wil ze niet bang maken of ze er te veel mee belasten.
Laatste dag van het jaar al weer. Ik weet niet hoe het bij jullie was, maar hier is dit jaar voorbij gevlogen! Al één jaar IVA - dat is wel even slikken
Al ben ik tegelijkertijd dankbaar dat de voorziening er is natuurlijk. Zeker als ik slechte verhalen hoor over het UWV.
Vandaag eerst werken. Dan rusten. Vanmiddag oliebollen bakken en daarna gourmetten. Ik hoef alleen maar aan te schuiven gelukkig.
Door een miscommunicatie hebben we meer dan 100 stuks (kinder)vuurwerk. Mag man fijn gaan afsteken, haha!
Jullie allemaal een fijne jaarwisseling! Dat 2019 een goed jaar mag zijn voor iedereen
Vooral als mijn kinderen erbij staan, vind ik het moeilijk om er open over te praten. Ik wil ze niet bang maken of ze er te veel mee belasten.
Laatste dag van het jaar al weer. Ik weet niet hoe het bij jullie was, maar hier is dit jaar voorbij gevlogen! Al één jaar IVA - dat is wel even slikken

Vandaag eerst werken. Dan rusten. Vanmiddag oliebollen bakken en daarna gourmetten. Ik hoef alleen maar aan te schuiven gelukkig.
Door een miscommunicatie hebben we meer dan 100 stuks (kinder)vuurwerk. Mag man fijn gaan afsteken, haha!

Jullie allemaal een fijne jaarwisseling! Dat 2019 een goed jaar mag zijn voor iedereen

maandag 31 december 2018 om 09:23
Goedemorgen! Kwebbel, heel herkenbaar! (joh echt?:p) Ik krijg ehm, over 40 minuten een begeleider over de vloer die me helpt met schoonmaken, maar als ik alles zelf zou moeten doen zou ik het ook allemaal verdelen.
Zie best op tegen vandaag, in de ochtend wel mijn 'normale programma' maar vanmiddag/vanavond weer anders dan anders..
Fijne jaarwisseling alvast allemaal!
Zie best op tegen vandaag, in de ochtend wel mijn 'normale programma' maar vanmiddag/vanavond weer anders dan anders..
Fijne jaarwisseling alvast allemaal!
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”