Gezondheid alle pijlers

Nog steeds chronische pijnen

29-12-2018 22:05 2913 berichten
Een vast aantal groepje forummers die praten over pijnen, werk, thuis en ook algemeen.
Voel je vrij om mee te schrijven.

Niets moet en respect naar elkaar

Weet helaas niet hoe je een link plakt
anoniem_329315 wijzigde dit bericht op 30-12-2018 18:45
12.57% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dreamer, toch staan er in dat oude boek geboden ( dus toch wat je niet zou mogen doen) die heel normale normen en waarden zijn mijns inziens.
Niet stelen, niet doden enz. Om maar even wat te noemen :proud:

Doro, ik heb dat ook altijd zo gedaan naar mijn kinderen toe. Maar op een gegeven moment was ik dat wel zat. Pubers die geen steek meer uitvoeren dan chillen, en ik me met veel pijn uit de naad werken om hun leven zo rimpelloos mogelijk te maken, deden mijn humeur geen goed.
Om vervolgens te horen te krijgen dat je zo chagrijnig en mopperig bent.
Nu zeg ik het als ik erg veel pijn heb.
Ik merk dat dat toch begrip kweekt en ze dan wél opeens eten kunnen koken of een stofzuiger door het huis kunnen halen.
Uiteraard zal ik altijd de lientje blijven die iedereen wil plezieren, dus doe ik dat lang niet vaak genoeg.
Pfff.
Wéér een leerpuntje erbij voor volgend jaar..
lientje69 wijzigde dit bericht op 31-12-2018 09:53
0.45% gewijzigd
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Wij liggen snotterend en vrij beroerd nog in bed. Het ging even wat beter alleen sinds gisteren is het weer hopeloos.
Ik vermoed dat ik veel mensen heb aangestoken zowel in Nederland als hier. :sick:
Sorry mensen :byee:
Goedemorgen!
Ik ben nog moe van gisteren. Mijn rug knakt behoorlijk. Dus vandaag die ik rustig aan.
Mijn man is begonnen met oliebollen vakken, de top2000 staat aan. Dochter is werken en zoon gaat zo ook. Dus vandaag gaat wel lukken :-]

Bij mij werkt het ook heel goed om activiteiten in stukjes te knippen.
En verder zeg ik ook heel vaak dat het goed met me gaat. Ik heb geen zin in goedbedoelde adviezen, die mij meestal toch niet helpen.

Fijne jaarwisseling allemaal. Hier is het nu stil en er worden veel honden uitgelaten, zie ik.
Alle reacties Link kopieren
Zo heb ik gisteravond laat ( toen ik dus eigenlijk allang moest slapen)
zitten bemiddelen tussen zorgkind en dochter die een conflict hadden.
Overigens lag, eerlijk moet ik blijven, de " schuld " meer bij dochter dan bij zorgkind.
Is ook weer uit de lucht, we gaan goed het nieuwe jaar in.

En , in het kader van prikkels en energie besparen, stond ik vanmorgen om 8 uur al bij de huisarts voor mijn medicijnen en om kwart over acht bij de oliebollenkraam.
Hoewel een uurtje langer in mijn bed beter geweest zou zijn, ben ik toch maar vroeg opgestaan.
Want later gaan is geen optie , dan sta ik een uur in de rij tussen 50 mensen. Brŕrr
Nu kon ik zó doorlopen.
Dat zijn dan van die dilemma's hè , voor mijn lijf moet ik later gaan. Maar eigenlijk aan de andere kant ook eerder.

Ik ga nog even zorgkind zijn moterjas naar de reparateur brengen. Rits stuk.
Dáár waag ik me niet aan.
Kost me véél te veel tijd, energie en ergernis.
lientje69 wijzigde dit bericht op 31-12-2018 10:37
0.11% gewijzigd
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Tut, van harte beterschap!

Moyrrie, hier hebben we gisteravond een paar knallen gehad maar is het nu rustig nog.
De jeugd slaapt nog denk ik.
Zal in de loop van de dag wel drukker worden met het vuurwerk.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Aanvulling :

Beterschap Tut! Vervelend dat het aanhoud.

Ik zeg het ook tegen de kinderen als ik veel pijn heb.
Ik vind het ook fijn als zij tegen mij zeggen als ze zich niet goed voelen.
Nog een aanvulling : :)
Lientje, ik zou ook gekozen hebben om vroeg te gaan.
Overigens laat ik de kinderen wel zelf hun kapotte jas naar de kledingmaker brengen.
Kleine reparaties lukken mij wel, maar zo'n jas waag ik me ook niet aan.
JustcallmeTuT schreef:
31-12-2018 09:49
Wij liggen snotterend en vrij beroerd nog in bed. Het ging even wat beter alleen sinds gisteren is het weer hopeloos.
Ik vermoed dat ik veel mensen heb aangestoken zowel in Nederland als hier. :sick:
Sorry mensen :byee:
Beterschap TuT!
Man en ik zijn al ruim drie weken verkouden. Lijkt het beter te gaan, komen we weer in een volgende fase terecht.
Ik heb mijn hele leven nog nooit zo’n zware kou gehad.
Fijne jaarwisseling allemaal en ik hoop dat 2019, in ieders eigen perspectief, toch wat moois brengt :hug:
Beterschap Tut! Hier gaat het gelukkig beter qua verkoudheid. Keelpijn is helemaal weg, alleen nog een kriebelhoest en soms een hese stem.

Vanmorgen nog wat kleine dingen gehaald bij de supermarkt, daarna gelijk even getankt. Op straat was het nog verrassend rustig maar in het winkelcentrum begon het wel drukker te worden. Mooi op tijd geweest dus.

2018 is voor mijn gevoel ook voorbij gevlogen.
Op zich was het best een positief jaar. Eindelijk een oorzaak gevonden voor mijn klachten, wat bevestigde dat ik niet gek was.
Mijn allereerste auto gekocht, en wat ben ik blij! Echt, je vrijheid, van niemand meer afhankelijk, superfijn. Kan hem niet meer missen hoor.
Qua werk/stage helaas iets minder, maar de oorzaak lag niet bij mij dus ik probeer me daar ook niet meer druk om te maken. Het heeft er wel voor gezorgd dat ik beter op mijn grenzen (hé, daar zijn ze weer!) te letten. Zowel lichamelijk als geestelijk.

Op naar 2019, waar ik mijn opleiding afrond (over een paar weken al) en gelijk met mijn nieuwe baan kan beginnen. Heel veel zin in. Nieuwe baan, nieuwe kansen. En wie weet ook wel een nieuwe liefde haha.

Ik wens jullie alvast een hele fijne jaarwisseling en dat 2019 voor iedereen wat positiefs brengt :lips:

Ik wil ook nog zeggen dat ik jullie stuk voor stuk allemaal lieve mensen vind :heart:
Kwebbeltje91 schreef:
31-12-2018 10:20


2018 is voor mijn gevoel ook voorbij gevlogen.
Op zich was het best een positief jaar. Eindelijk een oorzaak gevonden voor mijn klachten, wat bevestigde dat ik niet gek was.
Mijn allereerste auto gekocht, en wat ben ik blij! Echt, je vrijheid, van niemand meer afhankelijk, superfijn. Kan hem niet meer missen hoor.
Qua werk/stage helaas iets minder, maar de oorzaak lag niet bij mij dus ik probeer me daar ook niet meer druk om te maken. Het heeft er wel voor gezorgd dat ik beter op mijn grenzen (hé, daar zijn ze weer!) te letten. Zowel lichamelijk als geestelijk.

Op naar 2019, waar ik mijn opleiding afrond (over een paar weken al) en gelijk met mijn nieuwe baan kan beginnen. Heel veel zin in. Nieuwe baan, nieuwe kansen. En wie weet ook wel een nieuwe liefde haha.

Ik wens jullie alvast een hele fijne jaarwisseling en dat 2019 voor iedereen wat positiefs brengt :lips:

Ik wil ook nog zeggen dat ik jullie stuk voor stuk allemaal lieve mensen vind :heart:
:rose: :heart:
Alle reacties Link kopieren
Fijne jaarwisseling!
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
lientje69 schreef:
31-12-2018 09:45
Dreamer, toch staan er in dat oude boek geboden ( dus toch wat je niet zou mogen doen) die heel normale normen en waarden zijn mijns inziens.
Niet stelen, niet doden enz. Om maar even wat te noemen :proud:

Klopt. Dat zijn ook niet de dingen die ik bedoel, natuurlijk :-]
Ik geloof vooral dat mannen in die tijd iets nodig hadden om hun macht te onderstrepen en wat is handiger dan een 'heilig' boek? En ondertussen is er veel in dat boek gestreept en gewijzigd, aldoor weer door mannen, die macht ambieerden.

Neemt niet weg dat er nuttige dingen in kunnen staan (ergens in het begin staat dat je geen vlees zult eten.. ik kon Jehova's aan de deur hier niet van overtuigen.. toch jammer), maar er staat ook heel veel in, waar je je vraagtekens bij kunt zetten. Nouja, en dan wordt het ook nog door Jan en alleman anders uitgelegd.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik vergeet ook nogal eens te zeggen dat ik pijn heb, trouwens. En dan word ik ook nog chagrijnig als me gevraagd wordt wat er is. Kennelijk wil ik dat man van m'n gezicht afleest waar het probleem zit. :facepalm:

Fjine jaarwisseling iedereen :hello:

En sterkte Tut!
Misschien hebben wij jou wel aangestoken :A:
Later is nu
Dreamer schreef:
31-12-2018 11:12
Ik vergeet ook nogal eens te zeggen dat ik pijn heb, trouwens. En dan word ik ook nog chagrijnig als me gevraagd wordt wat er is. Kennelijk wil ik dat man van m'n gezicht afleest waar het probleem zit. :facepalm:
Herkenbaar ja. Of ze willen het aan je lichaam zien.
Ligt het nou aan mij of is het raar dat je je dochter een goed jaar krijgt in goede gezondheid als je weet dat je dochter geen goede gezondheid meer krijgt?
Mijn rug is in protest gegaan, nu aan de linkerkant. Scherpe pijn.

Fijne jaarwisseling iedereen, ik duik onder, kan absoluut niet meer tegen dat geknal. Zit hier met oordoppen op. Alles donker, heb 1 kaars aangestoken.

Liep naar de Aldi en zag ik 2 kinderen 1 van ongeveer 5a6 jaar met broertje van ruim 3 jaar zware vuurwerk knallen. Geen ouder in de buurt.
Ik mocht naar huis, ben nu thuis. Ze gaan de ct en mri scans bekijken met een neuroloog en radioloog en dan volgende week woensdag moet ik erheen over hoe nu verder.
Lise, ik zie zoiets alleen maar als goed bedoelt en dat ze je het beste wensen. Mij wensen ze ook allemaal vooral veel gezondheid toe in 2019. Wat ik natuurlijk zelf ook hoop. Ze zeggen ook dat ze hopen dat de artsen mij kunnen beter maken, maar dat kunnen ze natuurlijk niet. Ze kunnen vooral - hoop ik - voorkomen dat het nog een keer gebeurd of iig een geringe kans. Maar het komt allemaal uit een goed hart en dat vind ik alleen maar heel lief. Ze zeggen ook dat ze niet goed weten wat ze moeten zeggen, wat logisch is.
Dreamer schreef:
31-12-2018 11:12
Ik vergeet ook nogal eens te zeggen dat ik pijn heb, trouwens. En dan word ik ook nog chagrijnig als me gevraagd wordt wat er is. Kennelijk wil ik dat man van m'n gezicht afleest waar het probleem zit. :facepalm:

Fjine jaarwisseling iedereen :hello:

En sterkte Tut!
Misschien hebben wij jou wel aangestoken :A:
Herkenbaar wel van de pijn. Al ben ik net iets anders. Ik zeg er meestal wel iets over. Niet al te uitgebreid. En dan wil ik er eigenlijk niks meer over horen, want ik word gek als iemand 10x op een dag vraagt of het wel gaat, maar ik kan ook niet doen alsof alles normaal is. :$ Vandaag heb ik overal spierpijn.

Ik ga zo met Regenboog nog voor een klein potje vuurwerk kijken en dan gaan we het samen gezellig maken vanavond. Ik kreeg eergister wel nog een uitnodiging dat we naar Amsterdam mochten komen, maar dat is wel weer heul ver voor zo last minute.. en ook slim gekozen gezien hoe ik me voel.
Vergeetmenietje1980 schreef:
31-12-2018 13:40
Lise, ik zie zoiets alleen maar als goed bedoelt en dat ze je het beste wensen. Mij wensen ze ook allemaal vooral veel gezondheid toe in 2019. Wat ik natuurlijk zelf ook hoop. Ze zeggen ook dat ze hopen dat de artsen mij kunnen beter maken, maar dat kunnen ze natuurlijk niet. Ze kunnen vooral - hoop ik - voorkomen dat het nog een keer gebeurd of iig een geringe kans. Maar het komt allemaal uit een goed hart en dat vind ik alleen maar heel lief. Ze zeggen ook dat ze niet goed weten wat ze moeten zeggen, wat logisch is.
Spannend VGM, hoe voel je je nu?

Je hebt gelijk hoor, hij bedoelt het goed. Maar toch frustreert het me wel. Gevoelsmatig zou ik van mijn vader wel wat meer begrip mogen verwachten vind ik, maar ik moet eigenlijk wel beter weten.
Alle reacties Link kopieren
Nartjie, echt?
Zulke kleine kinderen? Man. Je zou zülje ouders toch .
Sterkte dan vanacht met al die herrie.
Het knalvuurwerk hier lijken wel complete bommen zoals het dreunt.

VGM, wel fijn dat je toch naar huis mocht. Maar ook wel best eng weer .

Lise , ik lees het eigenlijk ook gewoon als een oprechte ( maar wel standaard) wens.

Yellow, veel plezier met regenboogjongen.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Hier doe ik een wedstrijdje bankhangen met man. Het is nog niet helemaal duidelijk wie er gaat winnen. :rofl:
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Voor jullie allemaal:
straks een fijne jaarwisseling
en een
gelukkig en voorspoedig 2019!
Volgens mij is Loes geaccepteerd. Af en toe komt er een andere chin langs. Geen geblaas en gegrom meer. Ze doet haar koppie om hoog om te zien wat er is en snurkt weer verder. Ze blijft nog wel achter in de kooi zitten. Misschien dat dat nog komt

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven