Gezondheid alle pijlers

Nog steeds chronische pijnen

29-12-2018 22:05 2913 berichten
Een vast aantal groepje forummers die praten over pijnen, werk, thuis en ook algemeen.
Voel je vrij om mee te schrijven.

Niets moet en respect naar elkaar

Weet helaas niet hoe je een link plakt
anoniem_329315 wijzigde dit bericht op 30-12-2018 18:45
12.57% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
lientje69 schreef:
31-01-2019 18:53
Cesium, ik heb een hoop regelwerk gedaan maar ik bedoel dat ik daar weinig resultaat van zie ( nog)
Als je behang haalt, of een wastafel, zie je dat wel liggen.
Maar pas als zo'n ding hangt of als er wand behangen Is, zie je echt resultaat .
Dat is een karakter verschilletje ;)

Voor mij is het bijvoorbeeld al heel bijzonder als naar een bouwmarkt gaan lukt. Als ik dan het behang thuis heb, zou dit echt als een grote actie voelen. En heb ik dus veeel gedaan :D

En zou van zo'n actie al 3 dagen bij moeten komen.

Soms lijkt het lientje alsof jij een wat verkeerd beeld hebt van hoeveel gezonde of andere mensen doen.

Ik bedoel dit lief. Je vraagt zo veel van jezelf en vind dan dat je weinig gedaan hebt.

En je vraagt je dan af waarom je wakker ligt. Misschien wil je lijf je wat vertellen?

Ik bedoel dit echt lief. Als ik jou lees zou ik je gunnen dat je wat zachter voor jezelf bent. Niet jezelf steeds afstraft omdat je 'weinig' doet.

:bigkiss:
gele_suikerspin wijzigde dit bericht op 01-02-2019 10:53
0.53% gewijzigd
Lise, dat wachten is echt niet leuk. Mij helpt EFT de laatste jaren iets.

Voor de rest ook veel sterkte gewenst.

Ik lees mee maar het gaat te snel voor mij om alles te onthouden en te reageren.

:hug:
Goedemorgen,
Brr, weer sneeuw. En dus weer meer pijn.
Ik ben inmiddels wat gewend aan de ad en ben gestopt met de ami.
Ik heb nog wel moeite met concentreren, en dus ook met reageren. Ik ga het toch proberen.

Lientje, wat vervelend dat je zo slecht geslapen hebt. Ik hoop dat je de dag goed doorkomt.
En Lise ook al. Kun je vandaag wat bijslapen?
Nartjiee, wat wordt je geduld op de proef gesteld. Je bent al maanden bezig met de pomp.
Cesium, helpen de nieuwe pillen?
Kwebbelte, veel succes vandaag!

Kohaku. sterkte!
Dreamer, ook alweer hoofdpijn. Hopelijk vandaag niet meer.
Gele_Suikerspin schreef:
01-02-2019 10:50
Dat is een karakter verschilletje ;)

Voor mij is het bijvoorbeeld al heel bijzonder als naar een bouwmarkt gaan lukt. Als ik dan het behang thuis heb, zou dit echt als een grote actie voelen. En heb ik dus veeel gedaan :D

En zou van zo'n actie al 3 dagen bij moeten komen.

Soms lijkt het lientje alsof jij een wat verkeerd beeld hebt van hoeveel gezonde of andere mensen doen.

Ik bedoel dit lief. Je vraagt zo veel van jezelf en vind dan dat je weinig gedaan hebt.

En je vraagt je dan af waarom je wakker ligt. Misschien wil je lijf je wat vertellen?

Ik bedoel dit echt lief. Als ik jou lees zou ik je gunnen dat je wat zachter voor jezelf bent. Niet jezelf steeds afstraft omdat je 'weinig' doet.

:bigkiss:
Ik sluit me hier bij aan. Ik herken mezelf overigens wel in Lientje maar ik vind dat je een goed punt hebt GS.
Gele_Suikerspin schreef:
01-02-2019 10:52
Lise, dat wachten is echt niet leuk. Mij helpt EFT de laatste jaren iets.

Voor de rest ook veel sterkte gewenst.

Ik lees mee maar het gaat te snel voor mij om alles te onthouden en te reageren.

:hug:
EFT?
@Moyrrie, ik ga straks maar naar bed denk ik. Ik ben echt moe.
En nou wil man morgen al om half negen weg. Heeft maar vast alles vastgelegd zonder te overleggen met mij :frusty:
@Lise, heb het nog niet in huis, straks samen met begeleider met auto er om.
Wederom geen werk vandaag, was voel ik me ellendig.
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
lise1985 schreef:
01-02-2019 11:32
Ik sluit me hier bij aan. Ik herken mezelf overigens wel in Lientje maar ik vind dat je een goed punt hebt GS.
Ik was inderdaad zelf ook zo. En soms nog. Ik kan erg hard naar mezelf zijn. Dit heeft alleen een mega burn-out opgeleverd en daar leer je echt van.

Sowieso is de mensheid erg hard vooral naar zichzelf. We mogen allemaal wel wat liever naar ons zelf zijn. :heart:
lise1985 schreef:
01-02-2019 11:32
EFT?
Was vanmorgen te moe het uit te leggen.

Het zit tussen emdr en accupunctuur in.

Eerst vond ik het te zweverig. Maar het helpt mij echt.

Je tikt op bepaalde punten en daardoor word een onderwerp minder heftig.

Dus bij mij was uwv soms ook echt wel qua stress een 12 uit 10 punten.

Dan tik je, en is het daarna iets gezakt de lading.

Waardoor het ook minder weglek energie kost.

Lastig uit te leggen.

Hier is een website; https://www.eft.nl/wat-is-eft

Het handigst is eigenlijk dat je een keer een uitleg krijgt van een therapeut. Je kunt het na uitleg zelf.

Een intake is meestal gratis.

Mijn huisarts had ik gevraagd of dit echt iets was of weer zo'n fabeltje. Mijn huisarts is erg van de wetenschap en dat alleen behandelingen die wetenschappelijk goedgekeurd zijn werken.

En zelfs zij vond dit echt wat. Echte hulp.

Werd eerst vooral bij militaire gedaan die een trauma hadden maar ontwikkelt zich nu ook meer naar de 'normale' mens met klachten.
Mijn eft therapeut zie ik in eigen praktijk maar die werkt ook binnen de ggz waar ze de behandeling ook doen. . Dus niet een zolderkamer/ niet gestudeerd iemand.
Vanochtend werd ik gebeld door afdeling diabetes. Dvk is nog steeds ziek, maar word overgenomen door een collega. Plus een dag vervroegd. Nu is het dinsdag om 14.00

Help mij alsjeblieft met duimen, dat het nu wel doorgaat.
Ik vraag verder niets. Als je niet wilt duimen, is het ook goed
:thumbsup: ik duim.
nartjie schreef:
01-02-2019 13:45
Vanochtend werd ik gebeld door afdeling diabetes. Dvk is nog steeds ziek, maar word overgenomen door een collega. Plus een dag vervroegd. Nu is het dinsdag om 14.00

Help mij alsjeblieft met duimen, dat het nu wel doorgaat.
Ik vraag verder niets. Als je niet wilt duimen, is het ook goed
Ik duim ook mee!
Ik duim voor je!
Nartjie: ik duim ook! :thumbsup:

GS: ik ben het volledig eens met je analyse van Lientje, dat begrijp je wel.

Moyrrie: wat fijn dat het inmiddels ietsje beter met je gaat. Het weer werkt inderdaad niet erg mee.
Ik heb mijn nieuwe medicatie nog niet hoeven inzetten, ben ook echt bang voor bijwerkingen. Op een gegeven moment weet je niet meer hoe “normaal” voelt.

Lise: ik hoop dat je een fijn weekend hebt, misschien kan een uurtje later weg ook wel.

Kohaku: sterkte!
Ik ga ook meeduimen Nartjie. :sun:
Tramadol binnen hoor! Hier ga ik hard duimen dat het werkt, en ik duim ook mee voor je Nartjie!
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
Ik duim voor je Nartjie

@Cesium, nee helaas. Hij heeft alles al afgesproken.
@GS: dank je voor je toelichting. Ik vind het doel wel heel nuttig, maar de wijze waarop is niet meteen iets waarvoor ik zou kiezen.
Maar wat stress zien kwijt te raken is wel goed voor mijn mentale gezondheid denk ik.

In dat kader heb ik net de jurist maar gemailt voor een update van de stand van zaken.
Dat denk ik zeker. Stress en spanning zijn zonde van de weinige energie die wij toch al hebben.

Soms kan spanning of stress meer energie kosten als de activiteit zelf.

Snap je. Het leek mij eerst ook niks. Maar nu toch blij met de 'ruimte' die het geeft voor leukere/positievere zaken.

Ik denk dat bij iedereen een andere manier werkt om spanning lager te krijgen, kan ook met sport en hobby, door te praten, te schreeuwen of een bos wandeling.
Helleeuu allemaal

Vanmorgen wel gewerkt, maar besteding van vanavond afgezegd. Te bang morgen weer hoofdpijn te hebben.

Ik duim voor iedereen mee. Spannend Nartjie, dinsdag eindelijk de pomp, werkend en wel. Overigens zie ik dat je weer het wordfeudspel hebt afgebroken? Toch niet leuk? Kan, ik ken meerdere mensen, die er al snel zat van waren :) Mij ligt het toevallig wel, vond scrabble vroeger ook leuk om te doen.
Later is nu
Gele_Suikerspin schreef:
01-02-2019 15:35
Dat denk ik zeker. Stress en spanning zijn zonde van de weinige energie die wij toch al hebben.

Soms kan spanning of stress meer energie kosten als de activiteit zelf.

Snap je. Het leek mij eerst ook niks. Maar nu toch blij met de 'ruimte' die het geeft voor leukere/positievere zaken.

Ik denk dat bij iedereen een andere manier werkt om spanning lager te krijgen, kan ook met sport en hobby, door te praten, te schreeuwen of een bos wandeling.
Dat ben ik zeker met je eens.

Ik zat te denken aan een massage door een hele leuke knappe man, maar of mijn man dat zo leuk vindt, waag ik te betwijfelen :P
Duimen voor wie er om vroegen :cheer:
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Okee, ik heb zojuist (erg langzaam) mijn koelkast schoongemaakt. Iets wat ik al heel erg lang wilde doen :)
lise1985 schreef:
01-02-2019 15:48
Dat ben ik zeker met je eens.

Ik zat te denken aan een massage door een hele leuke knappe man, maar of mijn man dat zo leuk vindt, waag ik te betwijfelen :P
:proud:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven